K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2006, 22:02   #1
connie jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
connie jensen er ny på vejen
arbejdspsykologtestning og praktik

Hej

jeg har været i fleksjob på 9 timer om ugen, efter en arbejdsskade og blevet sygemeldt pga. tiltagende smerter.Jeg er selvfølgelig blevet fyret fra min arbejdsplads. Nu skal jeg til en arbejdspsykolog testning, med henblik på at komme i praktik. Denne praktik skal kommunen finde til mig, og i det store hele går det ud på at jeg skal være der i omkring et halvt år og på fuld tid, men de ting jeg bruger til at aflaste mine smerter med herhjemme skal være til rådighed, altså en seng og en sofa/god stol så jeg kan aflaste ved behov. Mit spørgsmål er om nogle af jer ved hvad dette går ud på, og om det kan have sin rigtighed at jeg ikke under forløbet må sygemelde mig, jeg har fået at vide at jeg skal møde op, selv om det betyder at jeg skal ligge/sidde hele dagen.
på forhånd tak.

Hilsen Connie

Jeg har flyttet dit indlæg til sagformidlerhjørnet jeg tror Pia kan svare på dit spørgsmål - håber det er ok knus Borroe
connie jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 03:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Hmm ja dit indlæg kaldte da godt nok til eftertanke her, for jeg forstår ikke en hujende fis af hvad det er kommunen og du er ved at begive jer ud i, og jeg håber at du har misforstået noget :|

For det første har du indtil nu været i et fleksjob i 9 timer om ugen ?

Og i så fald hvor længe har du været det ?
Hvor opstod det i kommunens akavet tankegang at du skulle i arbejdsprøvning i et halvt ¨år og siden hvornår er det blevet forbudt at sygemelde sig...
Og at meningen er at du skal op på 37 timer ? det lyder da fuldstændigt forrykt ...

Hvis jeg var dig ville jeg omgående sætte mig ned og skrive til min sagsbehandler..

Heri skal du skrive feks ...

Har jeg forstået det rigtig når jeg forstår det sådan at jeg skal til en arbejds psykolog test med henblik på at komme i praktik i et halvt år hvori det så er meningen at jeg skal møde op hvad enten jeg er syg eller ej.. ?
Samt at det er hensigten at jeg skal være der 37 timer om ugen ?

Hvis og så frem jeg har forstået det ret, så vil jeg gerne have det på skrift , jeg vil gerne vide efter hvilke paragraffer man mener at jeg skal være i en arbejdsprøvning/aktivering i ½ år.

Da jeg blev fyret fra mit fleksjob på grund af at jeg IKKE magtede 9 timer om ugen , syntes jeg det er på sin plads at man oplyser mig om hvad det er der får kommunen til at mene at jeg kan klare en arbejsuge på 37 timer.

Jeg formoder at kommunen har en ide med de tiltag de er i gang med at foranstalte for mig og beder dig venligst om at oplyse mig om det på skrift sådan at jeg har noget at forholde mig til og evt gå videre med..

Jeg skal derudover også meddele at jeg bestemt ikke ser mig i stand til at møde op og arbejde 37 timer om ugen, heller ikke selv om man sætter nok så mange hjælpemidler op til mig, jeg vil på råbe mig en ret til også at have et liv efter arbejdstid.
Samtidig syntes jeg at det er langt ude at forlange at jeg ikke må sygemelde mig, hvem kan love at man ikke bliver syg i et halvt år ?

Det er bare et forslag til hvordan du kan skrive til kommunen, du skal helt klart have noget fra kommunen af, da det de er i færd med ikke lige kan komme under kategorien lovligt og anstændigt (hvilke kommune er det dog )

har du fået lavet en ressourceprofil ? er der en handle plan for dig ? Hvad er formålet med at du skal i en arbejdsprøvning ???

Ved godt at det er mange spørgsmål men det du lyder er så grotesk at man nok skal have nogle flere oplysninger for bare at kunne skimte hvad meningen er med galskaben ( som det umiddelbart lyder )

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 12:07   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Citat:
connie jensen skrev:
Hej

jeg har været i fleksjob på 9 timer om ugen, efter en arbejdsskade og blevet sygemeldt pga. tiltagende smerter.Jeg er selvfølgelig blevet fyret fra min arbejdsplads. Nu skal jeg til en arbejdspsykolog testning, med henblik på at komme i praktik. Denne praktik skal kommunen finde til mig, og i det store hele går det ud på at jeg skal være der i omkring et halvt år og på fuld tid, men de ting jeg bruger til at aflaste mine smerter med herhjemme skal være til rådighed, altså en seng og en sofa/god stol så jeg kan aflaste ved behov. Mit spørgsmål er om nogle af jer ved hvad dette går ud på, og om det kan have sin rigtighed at jeg ikke under forløbet må sygemelde mig, jeg har fået at vide at jeg skal møde op, selv om det betyder at jeg skal ligge/sidde hele dagen.
på forhånd tak.

Hilsen Connie

Jeg har flyttet dit indlæg til sagformidlerhjørnet jeg tror Pia kan svare på dit spørgsmål - håber det er ok knus Borroe

hej Connie...jeg var ved at falde ned af stolen da jeg læste dit brev !!!!

Med det time antal du har arbejdet kan de ikke forlange du skal arbejde 37 timer.

Du er fleksjobber og kan arbejde 9 timer om ugen...
Din kommune vil teste dig og have dig i fuldtidsarbejde ?
Med en seng...vorherrebevares ....

Den er helt gal !!!

En arbejdsprøvning må ikke vare mere end 3 måneder som hovedregel..

En praktik er mere med henblik på at blive ansat i firmaet.

de kan ikke forbyde dig at melde dig syg...det er en menneskeret at blive syg og du er jo syg i forvejen ...grrrrr hvor bliver jeg edder rasende på de sagsbehandlere der laver sådan noget uden hensyn til dig...

det er helt nødvendigt at du skriver et brev og får en forklaring på deres krav til dig.

DU ER FLEKSJOBBER....dvs at alle muligheder for aktivering er udtømt og i virkeligheden skal de kun ...og kun finde et fleksjob til dig med et lavt timetal .

Du har mulighed for at tage 6 ugers uddannelse .

Du skal vel revurderes...men du har ret til at vælge en anden aktør ...

Har du fået tilbudt at selv at vælge hvor du vil hen ?


Skriv til din sagsbehandler hurtigt....!!!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 15:34   #4
connie jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
connie jensen er ny på vejen
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Hej
tak for jeres svar.
Jeg tror at kommunen (kalundborg) sender mig afsted, fordi de har sendt mig til en reumatolog, der siger at jeg har min arbejdsevne i behold, jeg skal "bare" have et rygaflastende arbejde. Jeg har været sendt til utallige reumatologer, to gange af kommunen og flere gange af min egen læge.Dem min egen læge har sendt mig til siger noget helt andet end dem kommunen har sendt mig til.

Jeg vil prøve at skrive til min sagsbehandler imorgen, for at få nogle svar, men jeg synes at tit når jeg spørger ind tilnoget, får jeg en sludder for en sladder.

Nej jeg har ikke fået tilbudt at vælge selv, kommunen siger at det er psykologen der skal finde ud af hvad jeg egner mig til, og så skal kommunen vel finde et sted hvor jeg kan være med mine aflastnings muligheder

Til Hejdien, nej jeg har ikke misforstået noget, jeg har det sort på hvidt. Jeg har ikke set om kommunen, har skrevet noget nyt i min resourceplan,og handlingsplan har jeg ikke set noget af, ud over referat af de samtaler jeg har været til. For mig lyder det som om, at de mener at jeg åbenbart kan arbejde 37 timer.

venlig hilsen connie
connie jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 16:19   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Hej Connie ...

Ja at du har det sort på hvidt og ikke har misforstået noget syntes jeg godt nok ikke gør det bedre :@

Der skal godt nok meget til at forage mig men altså lige her er jeg foraget.

Jeg tror at det bedste du kan gøre er at tage det et skridt af gangen.
Start med at få afklaring på de ting jeg skrev til dig i forrige indlæg.
En god ting ville jeg mene var at du også fik aktindsigt (så ved du nøjagtigt hvad de har skrevet om dig og hvornår ) at de bliver ved med at sende dig til remutalog indtil de får stykket noget sammen som de er tilfredse med gør jo ikke dig rask....

Du kan bruge denne formular til at søge aktindsigt
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
Så er du sikker på at få det hele med...

Grunden til at jeg anbefaler dig at skrive til din sagsbehandler og ikke at ringe til hende er at du på den måde ikke kan få en sludder for en sladder, de SKAL svare dig på en måde hvorpå du kan forstå det, ellers er det videre til næste indstans hvori du kan klage over en mangelfuld vejledning...

man kan ikke tillade sig at sige til folk at de bare skal det og det, man har RET til at få at vide efter hvilke paragraffer kommunen mener at de kan sende en på div prøvelser og kurser og hvad der ellers findes.

Feks hvad er formålet med det du nu skal igennem ?
På hvilke måde mener kommunen at det kan bringe dig tættere til arbejdsmarkedet ?
På hvilke grundlag mener kommunen at du kan klare 37 timer når du ikke kan klare 9 timer ?
PÅ hvilke grundlag sender kommunen dig i arbejdsprøvning ( er det feks med henblik på førtidspension ? )


Din sag lyder noget ulden og jeg ville helt klart gå igang med det samme med at gøre noget ved det..
Har du brug for hjælp så skal du endelig bare skrive .... :|:|:|

Og husk at fortælle os hvordan det går .. er meget interessant med sådanne sager
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 16:22   #6
Heidi
Slettet Medlem
 
Heidis avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2005
Indlæg: 12
Styrke: 19
Heidi er ny på vejen
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Hej Connie

Jeg er ganske måløs efter at have læst din historie

Jeg har selv problemer med ryggen, og har også været til diverse læger i min tid, før jeg blev visiteret til fleksjob, og som du selv skriver - de læger som din kommune har sendt dig til siger en ting, og dem din egen lægen nar sendt dig til siger noget andet, det er nøjagtig som at høre min historie, men du må bare holde på din ret, og bliv ved med at kæmpe, og som Hejdien skriver send et brev til din sagsbehandler. Jeg forstår bare ikke helt hvordan du har kunne have et fleksjob på 9 timer om ugen før? Jeg har altid hørt, at man skal have min. 15 timer om ugen for at få fleksjob, og hvis man ikke kan klare 15 timer om ugen, så hedder det førtidspension. Men måske har jeg misforstået noget?

Held & Lykke med det hele

Med venlig hilsen

Heidi
Heidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 17:14   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Hvis jeg var dig Connie ville jeg øjeblikkeligt gå til min læge og forklare det hele og få en sygemelding.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 19:30   #8
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Jeg har da ved Gud aldrig hørt noget lignende Connie!!

Din historie egner sig jo til en happening foran Christiansborg, og enhver politiker eller anden borger, der går forbi, vil jo tro, at det er en grotesk overdrivelse med det formål at fremme forståelsen

Dette er rystende!!! :@ :@

Jeg bakker helt og fuldt de andre op, og har lige et par tilføjelser:

1:
Hvis du ikke har kræfter til at aflevere brevet og anmodningen om aktindsigt på kommunen og bede om en kvittering, så send det anbefalet! Du kan få brug for al dokumentation i den her sag!

2:
Du kan få meget svært ved at komme udenom testningen hos arbejdspsykologen.
Vær opmærksom på, at du - og du alene! - bestemmer, hvor meget han/hun skal vide. Du er den ENESTE virkelige ekspert på dit liv og dine smerter - uanset hvilken uddannelse det menneske der sidder overfor dig har!

Dyb indåndig, frem på banen og hold fast i dig!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 22:24   #9
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: til Connie.

Hej Connie.
Selvfølgelig kan du da melde dig syg når du kommer i arb. prøvning. Hvad er det de prøver at bilde dig ind ?
Har selv lige været i arb. prøvning - holdt kun i 3 uger, men meldte mig syg 5 gange på de 3 uger.
Så op med humøret, er su syg og ikke kan maget at møde på arbejde, så må du melde dig syg - husk at det er netop fordi at du er syg, du er kommet dertil i systemet, og ikke fordi at du er rask.
Knus fra Annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2006, 23:14   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Citat:
Heidi skrev:
Jeg har altid hørt, at man skal have min. 15 timer om ugen for at få fleksjob, og hvis man ikke kan klare 15 timer om ugen, så hedder det førtidspension. Men måske har jeg misforstået noget?

Held & Lykke med det hele

Med venlig hilsen

Heidi
Selv det er lidt uden for emnet...så synes jeg lige jeg ville fortælle dig Heidi....at sålænge du har en resterhvervsevne...om den så er på 1 eller 2 timer på en uge...så kan man ikke få førtidspension...
Problemet ved dette er jo at vi alle udemærket godt ved at man ikke kan få et job med så få timer....og derfor falder de personer i et "sort hul"....
De er ikke syge nok til en førtidspension...men for syge til et fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Praktik jyttels Alt det andet 2 05-07-2011 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension