K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 21:12   #31
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej joey...så kom du så vidt..så sker der da lidt...smiler...ihvertfald også på tide..da jeg var i fleks i de ti år hed det ved mig 15-18 timer ugentlig og da det var ingen for landbruget,måtte vi selv sætte tiderne - handler om at være flexsibel..nogen dg mødte jeg kl o4.oo og noogen gange kl 6 osv..det godkendte jobkonsulenten..det måtte vi gerne selv styre,bare begge var tilfredse og det var inden for det timeantal,,jeg ved så ikke om tingene er mere firkantede idag..vi byttede også tit ugentlig fridag.nu var vi altså også kun 3 på arbejdspladsen..jeg havde ikke indtryk af at var på sekundet,nogen uger har man mere energi end andre og omvendt..min jobkonsulent var ikke så firkantet
spørg sb hvordan m.timer på fredag også mht.fridage..ved godt alt blir skrevet ned,men hun har garanteret en ide og forestilling om hvordan tingene skal være
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:28   #32
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Ihh tusind tak for dine erfaringer, Stribe

Jeg ønsker mig også 10 år på flex
Jeg tror da også det hele vil fungere bedst hvis vi alle er lidt fleksible, men med grænser, så jeg ikke bliver udnyttet groft

Jeg tager min kæreste med til mødet på fredag da han er tidligere tillidsmand og nu arbejder på leder siden. Så han kan se det fra begges sider af og er meget logisk tænkende og ret kvik Jeg er mere kreativ tænkende og er bare super glad for at arbejde
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 02:57   #33
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
joey..tak jeg synes bare tingene går lidt hemmere,hvis man viser sig fra den gode sise,og ikke kun tænker på tid - så længe tiden forbliver den samme..
så bliver chefen jo gladog værdsætter tingene lidt mere og dår måske ikke lige op i bagateller.
godt du - vi er heldige at have gode ven,der kan og vil hjælpe os og ikke kun er ægtemænd -ligepå det punkt.min mand er arbejdsgiver og har været det i 25 år næste år.han startede meget ung.ham har jeg også været ansat ved og det må man altså også gerne -med mindre lovene er blevet lavet om...
får du fleksjobbet,sørg for stadig at blive i fagforeningen-det koster ikke mange kr..du skal også betale til ledighedsydelse,men iforhold til a-kasse er det latterlif billig..
er ogsåked af jeg kom til skade v.arb.ulykke..savner mit arb.ekstremt hver dag,desværre vil motorikken ikke..jeg varr 15 da jeg startede v.bønderne og 36 da det skete..det var nit liv
så alt skal nok gå på fredag - er lidt misundelig...smiler..fleksjob er alletiders..for dem der har skavanker..problemmet for mange er at finde job..
nu har du jo ikke noget at være nervøs over - du må jo siges at kende arbejdspladsen...he he..driller bare.det er altid noget andet at stå skoleret
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 22:30   #34
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Opdatering herfra:
Nu har jeg været til mødet med min kontaktperson og hun vil ringe og snakke med min sagsbehandler og fortælle mere om min sag. At jeg gerne vil på flexjob og hvorfor.
Min sagsbehandler skal så vurdere om jeg har nok papir på der understøtter det og evt indhente nye lægelige oplysninger. Min sagsbehandler tager så stilling til om hun vil indstille mig til at søge det eller hun afviser det med det samme.

Har de nu bildt mig noget sludder ind eller er det korrekt nok?

Min kontaktperson ytrede sig slet ikke om, om hun synes det var en god idé eller det ikke var :S Der var ikke meget rådgivning at hente der

Hun fortalte i øvrigt at det sagtens kunne tage flere år at få en afklaring på flexjob

Vi snakkede også om at hvis de ville prøve at sende mig ud på en anden praktikplads, ville jeg gå voldsomt ned i timer og min angst vil blive voldsomt forværret. Det ved jeg af erfaring. Så det håber jeg ikke de prøver på, men så får de jo hurtigt resultatet som jeg har fortalt dem. Så det må jeg jo tage med hvis det er. Selvom det absolut ikke er sjovt at få voldsomme tilbagefald!

Det gode ved mødet, er at jeg selv må skrive en dagbog over en almindelig uge, og om hvad netop mit praktiksted gør ved mig og for mig, i forhold til en anden praktikplads. Og jeg kan fortælle dem fx. hvor mange timers søvn jeg behøver for at kunne hænge sammen. Det får min sagbehandler så, og det er da beroligende nu når jeg aldrig nogensinde har snakket med hende O.o Så får jeg da lov til selv at ytre mig for en gangs skyld :P
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 14:19   #35
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
God idé med kursus Men det kan jeg desværre ikke magte pga min angst.

Jeg har fået snakket med mit praktiksted og de kendte kun til 1/3 tilskud, så de troede seriøst at jeg skulle op på de 25 timer. Så det fik vi en god snak om og blev enige om at få kommunen til at ringe og fortælle mere om flexjob-ordningen. Men jeg har stadig lovning på et flexjob på mit praktiksted
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 07:04   #36
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Så er der gået 9 mdr.

Jeg har rykket og presset min sagsbehandler og kontaktperson konstant, de er virkelige tunge at danse med!

Nå men de/vi er noget så langt at der efterhånden kun mangler at blive udfyldt et Rehabiliteringsskema og så skal der holdes et møde efterfølgende, hvor jeg må blive hørt og så bliver der taget beslutning til om jeg bliver visiteret til flexjobbet.

Det er efter de nye regler er trådt i kraft at det skema er kommet, nogen der ved hvad det indeholder???

Jeg er stadig i praktik og har stadig lovning på et flexjob også efter de nye regler.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 07:08   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du mener de skemaer ang rehabilitering så kan du se dem under Nyttige Links
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 14:05   #38
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Tak for linket

Hvis de så vurdere til rehabiliteringsmødet at jeg skal på flex, er det så den endelige afgørelse, eller er der stadig et udvalg min sag skal igennem bagefter det. Altså det de kalder flexudvalg, som normalt vis kun er én person ?
Eller er det rehabiliteringsmødet der er i stedet for det?

For hulen alt det man skal igennem inden man kan få sin sag afgjort!

Jeg bliver så frustreret over de indviklede regler og deres meget lange paragraffer, så jeg er ved at tude hver gang jeg skal igennem sådan en lang smøre.
Jeg kan simpelthen ikke tåle de lange og opslidende metoder og regler de har, får lyst til at holde mig for ørerne og løbe langt væk når de begynder at undskylde sig selv over de mange regler! De kan jo ikke engang selv finde rundt i dem.
Nå men kan se jeg skal igennem to gange godkendelser af flexjob, hvis alt går vel.

Synes også det er ret tåbeligt at man skal dokumentere og nedskrive allerede eksisterende dokumentation ved rehabiliteringsmødet, hvad skal det lige gøre godt for, udover at drive klienterne til vanvid?!

Ja undskyld mig, men har virkelig snart fået nok!
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 11:08   #39
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Så fik jeg endelig fleksjobbet!!!

Jubiiii så lykkes det endelig
Blev visiteret til flekjob den 1/11 og mit fleksjob på min praktikplads er også startet der
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 11:47   #40
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af joey Se meddelelser
Jubiiii så lykkes det endelig
Blev visiteret til flekjob den 1/11 og mit fleksjob på min praktikplads er også startet der
Hej Joey
Dejligt at høre, at din sag er nået til en afslutning, du er glad for. Tillykke.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
efter godkendelse til Flexjob dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2012 10:37
Flexjob efter 65 år Ophelia Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 20:34
Efter flexjob.......... Scoopy Spørgsmål ang fleksjob 0 15-12-2011 18:04
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
efter flexjob? paw thomsen Spørgsmål ang fleksjob 4 08-02-2009 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension