K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2017, 21:20   #1
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
lægeerklæringer og midlertidig ophævelse af samstykkeerklæring.

Hej, er der nogle der har erfaringer med at ophæve samstykkeerklæring til jobcenter midlertidigt i forbindelse med lægeerklæring?
Umiddelbart er det ikke kommunen, men min læge der er fortørnet og på bagben over det, og argumenterer for at samstykkererklæringen kun gælder personfølsomme oplysninger. hvis en lægeerklæring ikke er det, så ved jeg sq ikke lige...
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 22:43   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Retssikkerhedsloven:
"§ 11 a. Myndigheden kan efter forudgående samtykke fra den, der søger om eller får hjælp, forlange, at andre offentlige myndigheder, uddannelsesinstitutioner, sygehuse, læger, psykologer, autoriserede sundhedspersoner i øvrigt og personer, der handler på disses ansvar, arbejdsløshedskasser, pengeinstitutter, arbejdsgivere og private, der udfører opgaver for det offentlige, giver oplysninger om den pågældende, der er nødvendige for at behandle sagen. Dette gælder også oplysninger om en persons rent private forhold og andre fortrolige oplysninger, ligesom myndigheden kan indhente lægejournaler, sygehusjournaler eller udskrifter heraf. Myndigheden kan forlange, at der optages retsligt forhør i overensstemmelse med retsplejelovens § 1018, hvis oplysningerne ikke videregives. "

Men hvad er din læge fortørnet over? At kommunen pga manglende samtykke, ikke må hente oplysninger fra din læge?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 14:02   #3
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
grunden til det er at jeg i de sidste 2 attester fra den gamle læge har konstateret fejl der kan give problemer i forhold til sagsbehandlingen. derfor har jeg ophævet samstykket, og forlangt erklæringen, eller i hvert fald en kopi udleveret så det kan fanges den her gang.. men jeg skal så åbenbart ikke komme og mene at jeg skal bestemme noget som helst.
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 17:15   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skriver at det er den gamle læge.
Så du har fået en ny læge? Hvad skal du så bruge udtalelser fra gammel læge til?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 20:24   #5
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
sorry, det er migder taber overblikket lidt.. den konsulterende læge er "praktikant" og fornuftig nok, når jeg skriver den gamle er det ejeren af klinikken.
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 22:07   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmmm lyder som om du måske bør overveje at skifte læge, hvis du ikke er sikker på at kunne nøjes med at have med praktikanten at gøre.
Hvis konsulterende læge er praktikant, stopper denne vel på et tidspunkt. Hænger du så på den gamle læge?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 22:29   #7
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
han overtager en anden praksis senere på året, så snart han er ude af døren er jeg det samme
Om ikke andet har det da besvaret om han er min læge eller kommunens læge.
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 22:34   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Når kommunen skal have ting fra din læge, skal de hente det som en LÆ125.
For at de må det, skal de have dit samtykke.

Hvis din læge sender dem noget, uden sådan en LÆ125 anmodning, uden dit samtykke, tror jeg det er et brud på læges tavshedspligt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2017, 23:53   #9
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
det er en læ 265, og samstykkeerklæringen er midlertidigt ophævet for egen læge efter bestillingen, men med sagsbehandlers viden om intentionerne, uden at hun har gjort indsigelse. i bagklogskabens lys sku det nok ha været udpenslet i bestillingen, men ikke desto mindre siger lovgivningen at man til en hver tid kan trække en samstykkeerklæring tilbage. læge har i forbindelse med konsultationen fået brev med besked om at samstykkeerklæringen er midlertidigt ophævet. Også for deres egen skyld så de ikke uforvarende overtræder tavshedspligten..
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2017, 08:39   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
LÆ265 er jo laaaangt mere vigtig.
Den skal jo bruges til rehabiliteringsteamet, så den kan have ret stor betydning for din sag
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension