K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 12:19   #1
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Førtidspension - modregning

Jeg har for nyligt fået tilkendt førtidspension. Denne er kraftigt beskåret dels pga. min mands indtægt og dels pga. udbetaling fra tab af erhvervsevne forsikring.

Ved at læse Mr X's indlæg er jeg blevet klar over at indbetaling på privat ratepension virker den modsatte vej. Dette er meget brugbart for mig at vide.


Jeg har to spørgsmål vedr. modregning som jeg håber nogen ved noget om:

1. Jeg har netop fået udbetalt feriepenge fra tidligere ansættelse. Jeg går ud fra at pengene er beskattet før de blev overført til feriekonto i 2010 el. 2011.
Hvor vil de så figurere på årsopgørelsen for 2012? Er det indkomst som modregnes i førtidspension?


2. Jeg har indbetalt til efterløn og skal derfor have det opsparede beløb udbetalt skattefrit når det bliver muligt i 2012.
Vil dette beløb betragtes som indkomst, og vil det modregnes i ftp?


Hilsen CLM
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 15:05   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Dine feriepenge har ikke noget at sige i forhold til din Pension.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 14:31   #3
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CLM Se meddelelser
Jeg har for nyligt fået tilkendt førtidspension. Denne er kraftigt beskåret dels pga. min mands indtægt og dels pga. udbetaling fra tab af erhvervsevne forsikring.
Hilsen CLM
Hej CLM

Jeg kan desværre ikke svare på dine 2 spørgsmål, men jeg vil gerne spørge dig hvad du mener, når du skriver "dels pga. udbetaling fra tab af erhvervsevne forsikring." ??
Mener du hermed et engangsbeløb eller månedlige udbetalinger. Jeg har fået fortalt, at engangsbeløbet ikke har nogen indflydelse på pensionen.?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg tidligere har spurgt om hvor meget man får i boligydelse. Her svarede flere, at man fik boligydelse for alt over 4000kr/md. Hvilket er helt forkert, da jeg modtager meget mere. Det spørgsmål blev stillet, under et andet brugernavn, som jeg desværre ikke har gemt.

Min erfaring er, at Lunasdatter, Te-pigen, og Mr x, er de bedste informationskilder vi har. Mange har en mening eller erfaring som er subjektiv for Deres kommune, hviket ikke kan bruges. Så samtidig med at jeg håber på svar på mit spørgsmål, vil jeg anbefale at være meget kritisk i forhold til de svar du modtager.

Mvh
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 15:46   #4
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Hej Vimse

Jeg får en fast månedlig udbetaling som tab af erhvervsevne - har aldrig fået et engangsbeløb.
Jeg kender desværre ikke reglerne for boligydelse.

Regler for fastsættelse af ydelser bør ikke være afhængig af kommune.

Mvh CLM
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 10:49   #5
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Hej CLM

Tak for dit svar

Jeg er meget enig i, at der ikke bør være forskel på fastsættelse af ydelser i kommunerne.

Vedrørende feriepenge og efterlønsudbetaling, tror jeg ikke de får nogen betydning for din FP. Grunden er, at jeg tror de betragter det som engangsbeløb. Men jeg har ingen personlig erfaring, så det er kun en formodning.
Jeg håber at du får svar fra flere der ved noget om det. Jeg kan se du har fået svar på feriepengene, så jeg håber at der er nogen der kan svare på spørgsmålet om efterløn.

Mvh
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 11:03   #6
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
efterlønsudbetaling har ingen effekt på førtidspensionen
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning i førtidspension. Henninghansen Alt det andet 3 02-05-2013 22:41
modregning førtidspension baldur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-02-2012 14:32
Modregning af førtidspension Cocio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 27-05-2010 09:20
Modregning i førtidspension Bibbi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 06-02-2010 14:53
Modregning i førtidspension Hammershus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-10-2006 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension