K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2018, 17:04   #11
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Lægen har opgivet.
Der er skiftet læge og god ide vi indleder en opfølgning der...
Der ligger et dokument langt tilbage som ikke lå i kommunens aktindsigt, hvor XX bliver stillet diagnose! Det følger jeg også op på.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 17:16   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man er kørt helt fast er der i hvert fald mulighed for at søge ftp på foreliggende grundlag.
Men det er jo netop på foreliggende grundlag, dvs så vil de tage stilling til sagen, ud fra det der allerede ligger i sagen.
Så sørg først at få alt relevant dokumentation med i sagen. Evt opdateringer af forældede papirer. (Hvis der har været noget misbrugsbehandling, ligger der så dokumentation på det? Hvis ikke kunne det være relevant)

Vær obs på: når man søger på foreliggende grundlag, skal de kun fremlægge den for rehabiliteringsteamet, hvis sagen ikke er åbenlys.
Så hvis kommunen mener det er åbenlyst afslag eller åbenlyst bevilling, får man bare deres afgørelse.
MEN sådan en afgørelse kan man jo klage over.

Jeg har set tilfælde hvor en sag kom til ankestyrelsen, hvor ankestyrelsen så hjemviste den til kommunen, og kritiserede dem for at ikke have gjort som de skulle.
Kan ikke lige huske den 100%, men mener det var noget i stil med at ankestyrelsen skrev at kommunen havde truffet afgørelsen på et mangelfuldt grundlag, og kommunen derfor skulle få dokumentation på de ting.

I en begrundelse ville kommunen måske argumentere for, at yyy indsats ikke er afprøvet.
Jamen så kan man holde dem op på at det skal undersøges, om det overhovedet er realistisk for borger at deltage i den indsats.
Så kan det punkt krydses af på listen, og så kan kommunen ikke bruge det som argument længere.

Ved ikke om du kan følge mig i det?
At man på den måde kan få klarhed over hvad kommunen mener mangler, og holde dem op på det, da man har det på skrift
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 17:32   #13
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jo tusind tak, jeg er helt med på hvad du mener, tak..
Der er forsøgt afvænning 1/2 år der holdt kun kort derefter..
Deres fokus er på misbrug, beskriver medfødt lidelse. Det vil jeg medbringe som dokument også..
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 17:36   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Den dokumentation vil blandt andet kunne sige, at den del ER prøvet, og hvorfor det ikke virkede.
Så kommunen ikke kan bruge som argument, at den del ikke er prøvet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 17:49   #15
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
ja tusind tak��
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 17:49   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Håber det kommer til at hjælpe på sagen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 19:36   #17
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rose Se meddelelser
Det er noget de skriver. At det på nuværende tidspunkt er så langt væk fra arbejdsmarkedet så det ikke er realistisk at iværksætte arbejdsfremmende ting.
Der ligger ikke et eneste lægefaglig vurdering, da XX er omtalt misbruger.
Bliver noget chokeret over at personen ikke har en lægefaglig vurdering. Som misbruger skal man da netop have en læge indover ? Afsted til en læge !
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2018, 19:49   #18
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
de 7 smådværge. Ja en meget speciel sag denne her. Kommunen har opgivet på alle måder. Jeg læser akter til 10 år. Der er ingen lægeerklæring. Den lægeerklæring jeg har tilbage fra 10 år siden er kommet til veje fra anden side..

Kommunen skriver i et pænt sprog, de tilbyder akut hjælp, når nu YYY er helt ude i problemer. Men der er stemplet misbruger og når YYY ikke vil gå i afvænning, så kan man ikke gøre mere. Men YYY har været i afvænning mm... og svinger i psyke..
Jeg hælder til en tidlig diagnose fra barnsben; ligesom den Psykiater hvis papiere ikke ligger i aktindsigt.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2018, 07:39   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rose Se meddelelser
Lægen har opgivet.
Der er skiftet læge og god ide vi indleder en opfølgning der...
Der ligger et dokument langt tilbage som ikke lå i kommunens aktindsigt, hvor XX bliver stillet diagnose! Det følger jeg også op på.
Hvis papiret er gammelt, så prøv at få lægen til, at følge op på det, så der bliver lavet nye papirer.

Og husk, at få kvittering for modtagelse når du/i afleverer noget på kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension