K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2015, 14:35   #1
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Endnu en skavank

Jeg er lige blevet fyret fra mit fleksjob pga sygdom. Blev ramt af endnu en "sygdom" og blev sygemeldt i 3 mdr. Der er nok ikke tvivl om, at jeg ikke længere kan arbejde de timer jeg tidligere kunne, men hvordan kommer jeg videre med det, så det står i mine papirer hos sagsbehandleren? Og kan jeg på nogen som helst måde risikere at falde ned mellem to stole, så jeg ikke længere kan få ledighedsydelse? Øv, jeg syntes ellers jeg havde nok at bøvle med..
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 14:46   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor længe har du været i fleksjob? Der er forskel på om du er sygemeldt fra et fleksjob fra den gammel ordning eller den nye.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 15:13   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej der er ingen hul, er du syg skal du revuderes om du stadig kan arbejde som fleksjob, eller skal have pension.

hvis du bliver fyret, skal du ud i en ny praktik, så man kan se om dit timeantal skal revuderes.

hvis du ikke har været i job og kom fra kh kommer du tilbage til kh satsen men det hedder ledigheds ydelse

som jeg læser dine indlæg arbejde du 14 timer under den gl ordning, og er ledig nu, sikkert sygemeldt, derefter vil du komme på ledigheds ydelse og der skal du så i praktik, så de kan se hvor store skånehensyn du har nu, ingen huller men sikkert en lang arbejdes prøvning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 16:09   #4
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Jeg er sygemeldt og fyret fra job under den nye ordning. Tænker bare om ikke det kan gå galt, hvis jeg ikke raskmelder mig inden for 6 mdr, da man kun har 6 mdr sygedagpenge? Før jeg fik dette job fik jeg den ledighedsydelse der svarer til 89% dagpenge
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 16:09   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har forstået det sådan at hvis man er fleksjobber på gammel ordning så får man sygedagpenge i op til 22 uger når man er sygemeldt, og hvis man er på ny ordning, får man ledighedsydelse når man er syg.
Jeg har en veninde som er sygemeldt fleksjobber på gl. ordning og hun står nu i den situation at hun efter 22 uger + forlængelse af sygedagpengene nu skal gennem et ressourceforløb på kontanthjælpsniveau, hvorimod hun hvis hun havde været under den nye fleksordning ville få ressourceforløbsydelse på ledighedsydlesesniveau.

Synes en i en anden tråd er blevet rådet til at raskmelde sig før de 22 uger er gået. Være ledig på ledighedsydelse og overgå til ny ordning og så sygemelde sig igen så ledighedsydelsen bibeholdes.

Sidst redigeret af Akvamarin; 20-02-2015 kl. 16:12.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 16:39   #6
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Ok, det er præcis det jeg frygter: at ryge ned på et lavere niveau ydelse!��
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 19:21   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kommer kun på rc forløb hvis man vil, det kan blive aktuelt, hvis man skal til at søge pension,

og hvis man ved man kan arbejde , - timer ugeligt, så hedder det fleks job og så er det jo ingen grund til at sige ja tak til rc forløb.

men i stedet blive på ledigheds ydelse, der er jo ingen der kan tvinge en til at søge pension
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 10:34   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
IFT at din restarbejdsevne er blevet mindre, kan dette på ny afklares når din tilstand igen er stabaliseret!

Det betyder, at du feks er velbehandlet oa. Hvis du har en lidelse der med tiden blot bliver værre, skal det jo undersøges, om det overhovedet er hensigtsmæssigt, at få fleks igen, eller du istedet skal bevilliges førtidspension.

Det betyder at du skal værre sygemeldt, indtil ny afklaring af din restarbejdsevne foreligger.

Vedr. økonomi, mener jeg at man jo bliver på leddighedsydelsen, når man ikke er i job, men selvsagt kommer det jo an på evt ansættelses ophør.

Håber du evt har fagforening, da de kan hjælpe med dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 14:55   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter8 Se meddelelser
Jeg er sygemeldt og fyret fra job under den nye ordning. Tænker bare om ikke det kan gå galt, hvis jeg ikke raskmelder mig inden for 6 mdr, da man kun har 6 mdr sygedagpenge? Før jeg fik dette job fik jeg den ledighedsydelse der svarer til 89% dagpenge
Hmm.. Du er fyret fra et fleksjob ny ordning.. Altså vil du ikke opleve de problemer som sygemeldte fra gammel ordning oplevet lige pt..

Hvis du er under opsigelse lige pt, så bruger du af din sygedagpengeret..
I det øjeblik du bliver ledig, så er det ledighedsydelse på opnået sats.. Altså højeste.. Og så stopper dine sygedagpenge og der er ingen "nedtælling" længere.

Hvis du fortsat er syg som ledig, så bliver du muligvis sat på et ressourceforløb. Du får under det forløb STADIG hvad der svare til højeste ledighedsydelse.. Der er ingen begrænsning for ydelsen eller forløbet.

Så ro på

Sidst redigeret af mik16; 21-02-2015 kl. 14:57.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 00:01   #10
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Puha, det lyder godt mik16, mange tak?
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension