K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 15:42   #1
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
Fleksjob og ny diagnose

Jeg har været i fleksjob i et par år nu pga. psykisk sygdom. Nu har jeg netop også fået konstateret fibromyalgi af en speciallæge på et privathospital. Er jeg forpligtiget til at oplyse kommunen om dette, eller kan jeg vente til til de selv kontakter mig pga mit høje sygefravær?
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:54   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din kommune SKAL lave opfølgning jævnligt, enten i følge fleksloven eller sygedagpengeloven, og hvis der er ændringer, så SKAL din ressourceprofil naturligvis opdateres med nye skånehensyn og diagnoser.

Du kan også gøre det, at du skriver en dagbog over, hvordan det går... både på job og derhjemme. Denne dagbog kan du bede om bliver vedlagt din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 20:57   #3
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
123456

Jeg og min arbejdsgiver får tilsendt sådan et opfølgningsskema en gang om året som vi så skal udfylde sammen og sende til kommunen. Der blev for min arbejdsgiver side skrevet at jeg havde for meget sygefravær og at skånebehovet måske skulle ændres. Da jeg var igang med at blive undersøgt for alverdens ting på dette tidspunkt (december 2008) blev der ikke skrevet noget om fibromyalgi da jeg jo ikke vidste om det var dét jeg fejlede. Min arbejdsgiver var informeret om at jeg gik til undersøgelser. Men skal jeg så ringe til kommunen nu og sige at jeg også har fibromyalgi eller skal jeg sende en lægeerklæring eller skal jeg vente på at de selv kontakter mig pga sygefraværet?
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 21:21   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen skal af egen drift følge op på din sag, men den har vist overset noget, når du ikke har hørt fra den.

Det er jo vigtigt - både for kommunen og for dig selv - at man gør ALT, så du kan bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet... og især dit nuværende job.

Du kan evt. sammen med fagforeningen presse på, så dine skånebehov bliver reguleret.

Jeg håber, du har en arbejdsgiver, der er forstående og vil beholde dig... også med flere skånehensyn.

Det er ikke så meget diagnosen, der har betydning, men din arbejdsevne. Det er din arbejdsevne og skånebehov, der skal opdateres/justeres.

Om du selv vil kontakte kommunen må du gøre op med dig selv. Risikoen er jo, at du bliver fyret, hvis du ikke gør.

Arbejdsgiveren kan også kontakte kommunen, så hvis han gerne vil beholde dig, men blot have et større tilskud, er det jo en god opbakning at have.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 21:55   #5
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
123456

Ok, jeg var bare i tvivl om det var et lovmæssigt krav at informere kommunen hvis man bliver "mere" syg. Men mon ikke jeg hører fra dem inden længe... Det ville da være mærkeligt andet, det er jo dem der betaler for mit sygefravær
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 04:08   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal selv oplyse dem om ting der har betydning for din sag...

Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område siger:

Citat:
Kapitel 3 a

Oplysningspligt m.v.

Sagens oplysning m.v.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

§ 11. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om

1) at medvirke til at få de oplysninger frem, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp de er berettiget til, og

2) at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Stk. 2. Personer, der får hjælp, har pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for hjælpen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=121097#Kap3a

Så jeg ville klart oplyse dem om din nye diagnose...specielt når du har en del sygemeldinger...og det i sidste ende kan få en større betydning for din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 13:41   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Sommerpige

Jeg havde min første opfølgningssamtale i går, efter et ½ år i flexjob. Min sagsbehandler sagde at næste opfølgning vil finde sted om et år. MEN, hvis jeg eller arbejdsgiver oplevede at der skete ændringer, så vil hun gerne have det at vide inden. For det kan jo være at ændret skånebehov, hjælpemidler mm. kan gøre det muligt at bevare jobbet i stedet for at ende med en fyring og alt hvad dermed følger.

Så hvis jeg var dig, ville jeg klart kontakte kommunen, og lægge kortene på bordet. Måske i kan finde ordninger som betyder at du kan nedsætte dit sygefravær.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Ny diagnose jyttels Alt det andet 2 14-11-2011 16:15
diagnose tulipanen Alt det andet 4 28-05-2010 08:02
Diagnose hopper Alt det andet 3 17-10-2009 11:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension