K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2011, 11:43   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Ventetiden er frygtelig og ødelæggende

Jeg har ventet siden slutningen af juni på afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet vedr. afslag på fleksjob.
Jeg søger fleksjob fordi jeg har slem morbus Scheuerman, skæv ryg, ekstra lændehvirvel samt slidgigt i lænden og et par andre følger af disse ting. Jeg har konstante smerter og har mange problemer.
I første omgang fik jeg afslag på fleksjob fra kommunen og de stoppede mine sygedagpenge. Begrundelsen for afslag på fleksjob er, at jeg burde kunne varetage et 37 timers job, og det er så det...
Jeg er simpelthen ved at være nedslidt nu. Jeg har lavet aftale med kommunen og HK om, at jeg har kunnet tage en 20 timers stilling for at kunne forsørge mig selv i ventetiden (men det er lige i overkanten, og nu orker jeg ikke mere, også fordi det psykiske overskud er væk), og dette er noteret sådan at det ikke bliver taget med i betragtning i forhold til afgørelse. Men nu er alle ressourcer simpelthen opbrugt for mig. Jeg har fået flere smerter og jeg kan ikke klare mere ventetid. Jeg har i 7 måneder måttet leve for 5500 mindre end før + kæresten er på dagpenge og har været det så længe, at han snart ikke kan mere, for der er bare ikke et job til ham, selvom han søger 4-6 jobs om ugen. Vores kassekreditter er fuldt optrukne og vi har kun 1000 kr tilbage til resten af måneden og nu har vi lige fået en regning på 1200... jeg kan simpelthen ikke klare denne uvished mere og nu vil jeg bare vide noget...
Er der andre med lignende diagnoser derude, der rent faktisk har fået et fleksjob?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 13:02   #2
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
...og så har jeg lige netop nu fået besked om, at den person fra HK, der har hjulpet mig igennem det her, og har lovet mig gule og grønne skove i forhold til hjælp og at rykke Beskæftigelsesankenævnet - ja han er da gået på orlov frem til 5. september uden at give mig besked og uden at give mig en ny konsulent! HELT ÆRLIGT! Så står jeg igen helt alene med alt det her
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 13:12   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
JA ventetid er frygtelig, det kender de fleste til

du kan ikke bruge lignende diagnoser til noget. 2 personer med samme diagnose kan ende på forskellig ydelse. det er din arbejdsevne du får flex eller pension på
du kan nok ikke gøre så meget i øjeblikket før du får besked fra Beskæftigelsesankenævnet.
det undre mig dog noget over kommunen mener du kan arbejde i 37 timer
formoder du har været i arbejdsprøvning før du søgte flexjob
hvad er deres begrundelse for de 37 timer. hvis læger siger din arbejdsevne er nedsat og varrig
HK burde jo tildele dig en anden sagsbehandler, men har selv dårlig erfaring med HK
da jeg stadig var i arbejde, men gik længere og længere ned i tid. Der var ingen hjælp og hente
det eneste de betaler er min advokat i forbindelse med sygedagpenge stop

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-01-2011 kl. 13:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 15:13   #4
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
...og så har jeg lige netop nu fået besked om, at den person fra HK, der har hjulpet mig igennem det her, og har lovet mig gule og grønne skove i forhold til hjælp og at rykke Beskæftigelsesankenævnet - ja han er da gået på orlov frem til 5. september uden at give mig besked og uden at give mig en ny konsulent! HELT ÆRLIGT! Så står jeg igen helt alene med alt det her
HK er jo stort, så der må da være en anden person der kan hjælpe i stedet for.

Der kan være mange grunde til en person går på orlov, måske er personens barn eller ægtefælle blevet alvorlig syg, så det har været nødvendig hurtigt at gå på orlov, man ved aldrig. Så prøv at kontakte HK igen, så du ikke står helt alene, en anden passer måske arbejdet for den som er gået på orlov.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 19:10   #5
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
JA ventetid er frygtelig, det kender de fleste til

du kan ikke bruge lignende diagnoser til noget. 2 personer med samme diagnose kan ende på forskellig ydelse. det er din arbejdsevne du får flex eller pension på
du kan nok ikke gøre så meget i øjeblikket før du får besked fra Beskæftigelsesankenævnet.
det undre mig dog noget over kommunen mener du kan arbejde i 37 timer
formoder du har været i arbejdsprøvning før du søgte flexjob
hvad er deres begrundelse for de 37 timer. hvis læger siger din arbejdsevne er nedsat og varrig
stop
Tak for jeres svar - jeg var i arbejdsprøvning, hvor gennemsnittet var 18 timer, men i afgørelsen fra kommunen står der blot, at de ikke mener jeg er berettiget til fleksjob, da jeg burde kunne varetage et almindeligt fuldtids job. Og så er der ikke nærmere forklaring, hvilket jeg også har påpeget i min klage, men det har kommunen i første omgang ingen kommentarer til.
Jeg har både lægeerklæring fra egen læge samt fra læge, hvor jeg var indlagt i 3 uger, men min sagsbehandler har sagt til mig direkte, at de ikke tror på, hvad de skriver - og når lægekonsulenten har set på min sag er vigtige elementer fra lægeerklæringer udeladt... det er simpelthen så
frustrerende.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 19:28   #6
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg har samme diagnoser som du, og så havde jeg et par prolapser oveni. Prolapserne (2 stk) blev fjernet og jeg blev flexgodkendt til 20 timer ugentligt.

Det var dengang....jobbede i et år og har været sygemeldt, stort set siden jeg blev opsagt. Mit helbred blev væsentligt forværret, og jeg søger nu førtidspension.

Men du BURDE kunne godkendes til flex, ville jeg mene.

Pøj pøj med det
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 19:29   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ps. Min arbejdsevne er varigt nedsat (står på flexgodkendelsen)
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 11:36   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kun den der har prøvet lange sagsbehandlingstider forstå...

Kære Nucca

Men det hjælper lidt på humøret, hvis man kender reglerne og sine muligheder.

Læs lidt om reglerne og dine lovbundne rettigheder her.:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Bare scan det lidt igennem og forsøg at fange det væsentlige om, hvad lovgivningen siger om sagsbehandlingsfrister.

Læs lidt om dine muligheder ved en evt klage.:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

I din specifikke situation med at vente på en afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet har du ingen mulighed pt andet end at vente da deres sagsbehandlingsfrister ikke er lovbundne.

Prøv at undersøge hvad dine kommunalpolitikere har vedtaget af sagsbehandlingsfrister, netop i din kommune.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Held og lykke med ventetiden.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 12:19   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nucca det kan godt lyde som om du får lidt svært ved at komme videre før end der er en afgørelse fra ankenævnet har du selv skrevet anken eller har Hk også været med inden over den ...

Har kommunen slet ikke skrevet noget om skånehensyn og hvilke job de mener er relevante og du kan tage i 37 timer ?

Når du har været i arbejdsprøvning formoder jeg at der er en ressourceprofil hvad er konklusionen på den ?

Og har du aktindsigt ? det lyder som om din kommune afholder lægekonsulenten fra relevante oplysninger , og det er ikke oki men indtil der forligger en afgørelse fra ankenævnet er det lidt svært at komme videre ..

har du aktindsigt ellers ville jeg få det med det samme sådan at du kan se hvad der er af relevante papir ...

håber din anke falder ud til din fordel for det hele lyder da noget rodet og hvis dit 20 timers job tære så meget på dig så må du sygemelde dig og dermed komme ind i sygedagpenge systemet igen ...

du skriver din kæreste og ikke din mand, så måske det er bedre for dig med kontanthjælp kontra en tyve timers stilling ... ?

Du skal være opmærksom på at du kan søge hjælp efter en § 81
hvis du får en stor og uforudset regning ...



Citat:
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126342
  Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 13:04   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
har du aktindsigt ellers ville jeg få det med det samme sådan at du kan se hvad der er af relevante papir ...
Lige et input herfra.

Det er også vigtigt, at du får aktindsigt hos ankenævnet, så du kan se hvilke oplysninger de har modtaget fra din kommune.

Kommunerne kan godt finde på, at tilbageholde oplysninger, som er i dit favør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er dræbende..... PiaTT Dit og Dat 3 29-11-2011 23:01
ventetiden er overstået Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 25-11-2011 23:58
Ventetiden på pensionsnævnet.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 30-10-2011 16:46
Frygtelig besked Suncil Dit og Dat 7 14-05-2009 08:08
Ventetiden gør mig trist Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 12-06-2008 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension