K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2010, 12:14   #1
Maria89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Maria89 er ny på vejen
Har jeg ret til førtidspension

Hej alle sammen!

Jeg håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig..

Jeg er 21 år gammel, og er godt og grundigt træt af at blive kastet rundt i systemet og sendt til alle mulige ting igennem kommunen, men jeg vil lige høre herinde om I mener at jeg skal prøve at søge FTP, da jeg ved det kræver en hel del psykisk af mig at skulle til at slås med det..

For det første, så har jeg dårlig ryg, bl.a. en skoliose, som kun bliver værre med årene.. Jeg har dårlige knæ, hvor min brusk er slidt helt ned..

Derudover lider jeg af PTSD (PostTraumatiskStressSyndrom) med følgesygdomme som depression og angstanfald..
Jeg har også en personlighedsforvirring, der gør at jeg i forbindelse med angstanfald bliver en helt anden og ikke kan huske hvad der er sket..
Har lidt af de her ting siden jeg var 12 år gammel, men det er først i år der er blevet stillet diagnosen PTSD.
Den psykiater der stillede den diagnose sagde til mig at jeg ikke skulle regne med nogensinde at blive rask, men at jeg kunne få det bedre med det og lære at leve med det..
Hun sagde også til mig at jeg nok skal være på medicin resten af mit liv, og at jeg dermed ikke skal regne med at få børn.
Ydeligere fortalte hun at jeg ALDRIG kommer til at kunne tage et normalt arbejde, dette har hun bare ikke skrevet nogle steder, men kun fortalt mig..

Som min situation er lige nu, bor jeg hjemme hos mine forældre sammen med min kæreste gennem 4 år.. Kommunen vil ikke hjælpe os med at finde et sted hvor vi kan bo for os selv, på trods af min psykolog har skrevet at det er vigtigt jeg flytter hjemmefra..

Jeg går hos en psykolog jeg har fået gennem kommunen, og dette fungerer slet ikke.. Jeg får intet ud af det og forløbet er snart slut, derudover vil denne psykolog have jeg træner med en personlig træner derinde fra og kan ikke forstå at jeg ikke kan pga. de fysiske ting jeg også har.

Psykologen jeg har nu, har tidligere sagt til mig at hun ville mene det var smart hvis mit forløb derinde blev sat i pause indtil jeg er flyttet hjemmefra, dette vil min nuværende sagsbehandler slet ikke høre tale om..

Derudover, så har jeg været hos 6 psykologer siden jeg var 13 år gammel.. 2 psykiatere.. En NLP-terapeut og en hypnotisør.. Jeg har været på over 10 forskellige slags medicin mod depression osv..
Det er først fra denne psykiater nu, at der er kommet en fornuftig forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har det.. Tidligere er jeg blevet spist af med "det er bare en depression", så jeg har kun den ene vurdering af min sygdom, der satte hun sig så også meget ind i det.
Til gengæld var det en psykiater i forbindelse med kommunen, så man skulle tro de ville lytte til hende?
Er droppet ud af gymnasiet 2 gange pga. mine lidelser og har måttet droppe 3 forskellige arbejdssteder pga. det.. Alle tre efter meget kort tid (1 måned).

Mht. min ryg, så har jeg prøvet med det meste.. Svømning, motion, styrketræning, øvelser osv.. Intet hjælper.. Har nu bare fået at vide af min læge at der ikke er noget at gøre, og så sørger han for at jeg har piller til at klare mig. Dvs. jeg tager 5 forskellige slags piller i alt om dagen. 1 slags mod det psykiske, og 4 mod smerter, hvoraf en slags er med advarselstrekant på..

Udover alt det her, kom jeg lige i tanke om en ting jeg havde glemt.. Jeg lider af meget kraftige menstruationssmerter, og nu er min læge så endelig blevet villig til at finde på en løsning.. Indtil videre hedder det andre p-piller, men han har sagt at hvis det ikke hjælper hurtigt, skal jeg have gigtmedicin..
Eftersom jeg skal til psykologer osv, kan jeg ikke sætte mit pilleforbrug ned, da det vil resultere i så store smerter at jeg ikke kan gå nogle steder, og hvis jeg ikke møder op, vil kommunen trække det i min kontanthjælp..

Hvad siger I?

Skal jeg tage kampen op og søge om førtidspension, eller skal jeg lade kommunen sende mig ud i flere ligegyldige ting?

Håber virkelig I kan hjælpe mig, da jeg ikke kan finde ud af love og regler.. :S

Mvh. Maria

Sidst redigeret af Maria89; 04-11-2010 kl. 14:02. Årsag: Ekstra info efter der er bedt om det
Maria89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 13:26   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
det gør min ondt at høre du står i sådan en situasion.. men må lige sige at jeg ikke er en af de kloge hoveder her fra.

men denne psykolog som du har fået gennem kommunen. kan som jeg ser det. give dig et lang sags forløb i fremtiden. med en masse prøvelser gennem systemet. da hun skal reporter hendes bedømmelse af dig og dine muligheder i fremtid..

så på det grundlag skal du ikke søge en pension nu..

så hvis du eventuelt kan skifte og få en anden. så er det nok det mit forslag skulle gå på..

men må lige sige at du nok skal skrive hvor meget du har været igennem fra start af. for en enkelt psykiater vurdering gør ikke nok..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:00   #3
Maria89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Maria89 er ny på vejen
Er der nogen der kan svare mig på hvorfor mit indlæg blev lagt ind i denne tråd? :S

Synes bestemt ikke de to spørgsmål hører sammen, eller er det bare mig?
Maria89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:15   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maria89 Se meddelelser
Er der nogen der kan svare mig på hvorfor mit indlæg blev lagt ind i denne tråd? :S

Synes bestemt ikke de to spørgsmål hører sammen, eller er det bare mig?
Hej Maria,

Godt at du selv opdager at du bør starte din egen tråd, ved ikke om du allerede har gjort dette

Du gør blot det at du klikker på "spørgsmål om førtidspension - eller alt andet eller hvad du vil". Du må have stået i Maja-Bells tråd og kommet til at klikke på "besvar". Husk at kopiere dit indlæg, så du ikke skal skrive det en gang til.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:28   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Maria,

Godt at du selv opdager at du bør starte din egen tråd, ved ikke om du allerede har gjort dette

Du gør blot det at du klikker på "spørgsmål om førtidspension - eller alt andet eller hvad du vil". Du må have stået i Maja-Bells tråd og kommet til at klikke på "besvar". Husk at kopiere dit indlæg, så du ikke skal skrive det en gang til.

Held og lykke.

Kh. EE
jo hun havde lagt sin tråd rigtigt..

men jeg gik ind for at svare på den lige efter jeg havde været på min egen..

og vupsi så lå hendes i min.. men har nu forsøgt at få hjælp ved at skrive til en profil som jeg mener er 2 support. så håber vi får det flyttet ud igen.. smiler
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:05   #6
LOL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
LOL er ny på vejen
Tråd delt igen efter fejl samlægning beklager
LOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 16:24   #7
Maria89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Maria89 er ny på vejen
Har så efter jeg skrev indlægget, fundet ud af at min psykolog har indsendt en rapport som jeg skulle have set inden, uden jeg har dette.. Derudover har hun skrevet at jeg har sagt nogle ting jeg ALDRIG har sagt..

Gik selvfølgelig hen på kommunen for at få afklaret dette og det resulterede i en sagsbehandler der quote til sidst sagde "Du burde blive indlagt hvis du har det så dårligt"..

Der har tidligere været snak om hvorvidt jeg skulle indlægges, og det blev vurderet af læger at det kun ville gøre min tilstand værre.. Men tænk at en sagsbehandler vil tillade sig selv at sige sådan noget..
Nå, men, nu skal jeg så til at klage over de to sagsbehandlere jeg har snakket med i denne uge, ingen af dem ville høre hvad jeg havde at sige og den sidste her som var en akut-sagsbehandler var som I nok kan se ret så grov over for mig..

Puha.. Håber der kommer noget godt ud af alt det her.. :S
Maria89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:02   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Held og lykke med det hele. Kan ikke sige hvad du skal gøre. Sørget for at have alt klart når du søger om førtidspension. Så der ikke er noget at komme efter. Søgte selv ftp som 21 årige fik den med det samme
Er i dag 24 år Det her er alt hvad jeg kan give dig

Du siger bare til
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:07   #9
Maria89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Maria89 er ny på vejen
Mange tak for det.. Altså, jeg kan jo ikke have andet klart end det kommunen allerede har af papirer? Eller hvad? Er der noget jeg selv skal sørge for?

Nu har jeg jo så en sagsbehandler som absolut ikke er villig til at samarbejde, men ved du om hun SKAL behandle min sag som en hvilken som helst anden sag i denne situation?
Maria89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:33   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maria89 Se meddelelser
Mange tak for det.. Altså, jeg kan jo ikke have andet klart end det kommunen allerede har af papirer? Eller hvad? Er der noget jeg selv skal sørge for?
Du bør bede om aktindsigt, så du kan se om kommunen har alle relevante lægeoplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension