K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 20:20   #41
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg tror, den tekst du linker til er deres høringssvar ud fra dét, de skriver i 2. afsnit på første side...

Ellers kan det igen konstateres, at andre også synes reformen er en foringelse, og at der er mange huller, der åbner op for usikkerhed og "fejlfortolkning" i den kommunale sagsbehandling, bl.a. i forhold til, hvornår det hedder fleksjob og hvornår pension...

Ps. Tænkte på, om tråden skulle splittes op, da overskriften ikke er retvisende for indholdet...?
Flyt gerne høringssvar -burde nok selv have startet ny tråd med dem.
Kan webmaster flytte høringssvarene?
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 16:13   #42
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Høringssvar fra Socialrådgiverforeningen:

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=6286
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 13:45   #43
bambi1963
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
bambi1963 er ny på vejen
ikke helt rigtigt det du skriver

Har nu læst dit svar og det passer ikke helt. Du skriver arbejdsprøvning er ude, men jeg er altså lige startet for 5 uger siden i det og jeg er der ca 20 min 2-3 gange om ugen da det er det jeg kan.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så vidt jeg har læst mig til, er det ikke ALLE der efter Januar skal starte på et ressourceforløb. Primært skal der søges om at få et ressourceforløb - og lad os slå fast med det samme, at man SKAL have været på ressourceforløb, såfremt man efter 2013 vil søge fleks og/eller førtidspension.

Et ressourceforløb vare fra 1- 5 år og kan gentages lige så mange gange det skal være (hvis man er en af de uheldige, der ikke rykker sig nok under et ressourceforløb).
Er man over 40, tilbydes man også et ressourceforløb, dette kan også gentages, såfremt man ikke rykker sig. Dog har de vurderet, at folk over 40, nok kun for brug for et enkelt RF af enten 1 - 5 års varighed. Jo mere syg, jo længere varighed.

Et ressourceforløb handler om sundhed (kost og motion), individuelle samtaler, en fast sagsbehandler, mentorordning, og ens egen læge er med hele vejen.
Som noget nyt, må ens læge ikke længere skrive om hvad patienten IKKE KAN, men må udelukkende skrive om, hvad patienten KAN. Det er ud fra hvad ens læger siger man kan, et ressourceforløb bliver støbt omkring.

Kan man ikke ret meget, får man tildelt et længerevarende ressourceforløb, så ens arbejdsevne kan udvikles ''skånsomt'' hvor man kan få alt den tid man behøver til at udvikle arbejdsevnen.

Det gamle arbejdsprøvning bliver helt droppet. I stedet hedder det efter 2013 arbejdsudvikling, hvor man på baggrund af lægens erklæringer om, hvad man kan, skal have udviklet sin arbejdsevne (som kan være helt ned til 2 timer om ugen!). Man kan heller ikke længere ''gå hjem'' hvis man ikke kan magte det, man skal blive på stedet, og vil blive trukket i ressourceforløb-ydelse, hvis man ikke følger programmet til punkt og prikke.

Man kan til enhver tid stoppe sit ressourceforløb! Men så skal man bare vide, at så hænger man fast i systemet og kan ikke blive udredt til hverken fleks eller førtidspension.

Den gamle tanke med at føre smertedagbog, kan heller ikke bruges længere. Vil man føre dagbog, må den kun indeholde succesoplevelser - ellers vil ingen kigge på den.

Så fra 2013 er kodeordet ''lykke'' alle skal være glade, alle skal fokusere på alt det de kan - har man mistet højre arm, så vær glad for du kan bruge venstre.
Har man smerter i ryggen, så vær glad for du ikke også har smerter i fødderne. Og HUSK der er altid nogen der har det meget værre end dig og arbeit macht frei!!
bambi1963 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 23:30   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bambi1963 Se meddelelser
Har nu læst dit svar og det passer ikke helt. Du skriver arbejdsprøvning er ude, men jeg er altså lige startet for 5 uger siden i det og jeg er der ca 20 min 2-3 gange om ugen da det er det jeg kan.
Hvis du kigger godt efter, vil du bemærke at tråden og div svar er omkring to år gamle!!

Der er sket meget på de to år, og noget er trukket tilbage, andet er blevet omskrevet mm. Situationen er en anden i dag, og jo, arbejdsprøvningen valgte de at fortsætte med (gudskelov).

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressource-forløb LeneHK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-08-2013 11:31
Job & Ressource center ? Powerkaktus Spørgsmål ang fleksjob 12 28-06-2013 17:41
Ressource-forløb Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 15-06-2013 17:19
ressource +lægeoplysninger blme Alt det andet 7 01-09-2011 23:43
Ressource Konsulenterne Lotus Alt det andet 1 01-02-2011 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension