K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2011, 23:05   #321
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Lotte68

Læste lige dine indlæg om din tinnitus. Er det ikke lydoverfølsomhed du har samtidig med tinnitus? Undrede mig lidt over, at du skulle gå med ørepropper...

Jeg faldt nemlig over en folder her i går tilfældigvis. Der står det her:

Ved samtidig lydoverfølsomhed

Hvis man tillige med tinnitus oplever lydoverfølsomhed,
skal man undgå at isolere sig lydmæssigt og i stedet
langsomt udsætte sig for stigende lydniveauer for derved
atter at kunne tåle - ganske uskadelige - almindelige lyde.
Undgå brug af ørepropper eller høreværn i forbindelse med
almindelige lyde. Hørebeskyttende foranstaltninger bør kun
anvendes i forbindelse med, at man udsætter sig for lyd,
som overskider et vist niveau (arbejde i høj maskinlarm eller
brug af maskinværktøj, koncerter og diskoteks-besøg hvor
der spilles højt osv.).


Ovenstående er fra side 11 i denne folder:
http://www.aarhussygehus.dk/files/Ho...ologisk_A4.pdf

Ville bare lige fortælle dig det, hvis du ikke allerede har kendskab til det..

Husk du selv bestemmer over din egen krop og derfor kan sige nej til en behandling, såfremt de vil sende dig til en scanning, som du ikke lige har særlig lyst til og mener, det vil skade dig.

Ok tak for linket.

Jeg skal ikke gå med ørepropper dagligt det er kun under MR-scanningen.
Men i samme sekund ørepropperne udvider sig efter at blive proppet ind i øret på mig begynder en stikkende usigelig ond smerte præcis som nåle i ørene samtidig med jeg bliver svimmel, og mit centralnervesystem bliver forstyrret.

Jeg tror udover tinitus at jeg bare har ekstremt sarte trommehinder, begge mine forældre har ekstremt sarte ører også, så der er nok noget arveligt i det også.
Før min nakkeskade, da jeg kunne svømme fik jeg også totalt onde smerter i ørerne hvis jeg fik vand i dem.
Stadig skal jeg passe meget på når jeg vasker hår ikke at få vand i ørerne, dog er det ikke helt så slemt med varmt vand som med koldt, men stadig slemt.

Selv på denne årstid og om sommeren også hvis der er den mindste brise er det vat i ørerne, ellers får jeg smerter.
Det er da vildt irriterende, men jeg er vant til at det er i med vattet, men MR-scanning det gør jeg ikke igen med den sindsyge lyd og forværring af min tinitus til følge.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:07   #322
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg har intet med jobcenter at gøre mere, som førtidspensionist
Højst sandsynligt skal jeg betale for det selv men hvis jeg var i din situation ville jeg have ligge press på jobcenter/kommunen 100%
Aha, sorry, jeg glemte du allerede er førtidspensionist.
Min hukommelse er ikke altid på sit højeste med de piller jeg tager, så bær over med mig.

Ja jeg vil lægge pres på dem konstant, men kan ikke gøre mere lige nu.
Klagede til deres chef i dag over de ikke overholder loven, at jeg havde talt med jurist.
Jeg bad ham indskærpe overfor sit visitatonsteam, at de skal besvare mine spørgsmål og begrunde hvorfor de er uenige med mig. Henviste til at det siger loven ifølge den jurist jeg talte med hos Borgerrådgiveren i dag.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:10   #323
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.friskienfart.dk/behandlin...-ventetid.aspx den mulighed vil jeg også undersøge.

http://www.venteinfo.dk/

Sidst redigeret af Karo; 05-04-2011 kl. 23:17.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:15   #324
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
P.S.

Det var en ret sej mail jeg fik sendt til Centerchefen synes jeg selv.

Jeg skrev også at teamet ikke havde besvaret et eneste af mine spørgsmål til dem i partshøring og ej heller havde begrundet noget som helst.

Og så skrev jeg at det virker som om de overhovedet ikke har gidet læse mine kommentarer til sagen.

hov hvorfor kopier jeg ikke bare det jeg skrev til ham, måske andre også kan bruge det i lignende sager, der er tilsyneladende generelt problemer med visitationsteams, en rigtig lille kriminel gruppe i systemet der laver deres egen love mm. ....øjeblik finder det lige.....
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:16   #325
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Ok tak for linket.

Jeg skal ikke gå med ørepropper dagligt det er kun under MR-scanningen.
Men i samme sekund ørepropperne udvider sig efter at blive proppet ind i øret på mig begynder en stikkende usigelig ond smerte præcis som nåle i ørene samtidig med jeg bliver svimmel, og mit centralnervesystem bliver forstyrret.

Nååårh det var sådan.. ok tak... Det lyder ikke rart med den smerte av av...
Jeg tror udover tinitus at jeg bare har ekstremt sarte trommehinder, begge mine forældre har ekstremt sarte ører også, så der er nok noget arveligt i det også.
Før min nakkeskade, da jeg kunne svømme fik jeg også totalt onde smerter i ørerne hvis jeg fik vand i dem.
Stadig skal jeg passe meget på når jeg vasker hår ikke at få vand i ørerne, dog er det ikke helt så slemt med varmt vand som med koldt, men stadig slemt.

Selv på denne årstid og om sommeren også hvis der er den mindste brise er det vat i ørerne, ellers får jeg smerter.
Det er da vildt irriterende, men jeg er vant til at det er i med vattet, men MR-scanning det gør jeg ikke igen med den sindsyge lyd og forværring af min tinitus til følge.

Ked af at det skal være sådan i dit tilfælde... Forstår godt, du ikke vil det der igen.
Jeg døjer selv med tinnitus, men den kommer mest, når der er stille. Det er mest irrriterende, når man skal sove, for så kan man ikke slappe af og få sovet...

Nå sov godt alle sammen..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:19   #326
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Min mail til centerlederen

Jeg vil gerne anmode dig om at indskærpe overfor dit visitationsteam at de er forpligtet til at overholde gældende lovgivning.

Jeg har dag haft telefonisk kontakt til jurist hos Borgerrådgiveren og har fået oplyst følgende:

Visitationsteamet behøver naturligvis ikke give mig medhold i partshøring, men de er ifølge gældende lovgivning forpligtet til at besvare de spørgsmål jeg stiller i partshøringen og de er forpligtet til at begrunde hvorfor de er uenige i de kommentarer jeg har i partshøringen.
Der har været to partshøringer i den forbindelse, og ingen af mine spørgsmål er besvaret og intet begrundet i henhold til mine kommentarer.

Det virker som om dit visitationsteam slet ikke har gidet at læse mine kommentarer igennem, for IKKE ET ENESTE af mine spørgsmål til dem bliver besvaret, ej heller giver de en begrundelse i henhold til mine kommentarer for hvorfor de fastholder en indstilling om afslag på førtidspension til Socialforvaltningen.

Der er klaget til Borgerrådgiveren over dit visitationsteam, og denne skrivelse vil Borgerrådgiveren ligeledes modtage en kopi af fra mig.

Desuden er jeg i dag oplyst om, fra juristen hos Borgerrådgiveren, at visitationsteamet har pligt til at opdatere min Arbejdsevenvurderingsjournal med mine seneste kommentarer til sagen, og dernæst sende den til godkendelse hos mig før indsendelse til Socialforvaltningen. Dette er ikke sket, men jeg har nu blot fået oplyst pr. brev i dag, at min sag er indsendt til Socialforvaltningen med indstilling til at afslag på førtidspension.

Dette er under al kritik!

Jeg håber du snarest vil sørge for at visitationsteamet får orden på sagerne, og overholder lovgivningen på området.

Hvis du mangler eventuel korrespondance mig og Jobcenter (visitationsteam) imellem, så har min sagsbehandler xxx alle de seneste skrivelser mellem visitationsteamet og mig.


Med venlig hilsen,
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:41   #327
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
journalister der vil skrive om k10-sager?

Hej lotte68

festen fortsætter, kan jeg læse.

Hvad blev det til, med de forskellige journalister du nævnte, der havde udvist interesse for din sag, eller Systemets konstante lovbrud i sagsgange generelt -
du ville selv kontakte nogle af dem, og overlevere beviser på svinestregerne, så der var masser af kød til diverse historier?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 14:55   #328
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Hej lotte68

festen fortsætter, kan jeg læse.

Hvad blev det til, med de forskellige journalister du nævnte, der havde udvist interesse for din sag, eller Systemets konstante lovbrud i sagsgange generelt -
du ville selv kontakte nogle af dem, og overlevere beviser på svinestregerne, så der var masser af kød til diverse historier?
Eftersom jeg er syg er det begrænset hvor meget jeg kan rumme af gangen.
Som sagt har jeg tabt ti kilo i løbet af meget kort tid grundet jobcenters konstante psykiske terror. Jeg er nødt til at gøre de ting der er vigtigst først.
Jeg troede min sag var ved vejs ende, men der var utallige skrivelser og klager der skulle indsendes, og klager har jo en frist, så de ting skulle bare ordnes først.

Så sent som i går kiggede jeg efter hvem jeg kunne kontakte mht. pressen, men skal min sag tages op i pressen skal jeg loves anonymitet. Jeg vil ikke stå frem offentligt som kronisk syg og udstille mig selv, det er jeg alt for privat til og jeg har også noget værdighed tilbage trods alt jeg har været igennem.

Men som sagt, skrivelser skal afsted dagligt, hele tiden nye kopier af diverse til dem og dem, og det går hele dagen med, og min nakke får det værre og værre for hver dag af.

Jeg kontakter pressen så snart eg har tid og overskud til det.
Jeg har smerter hver eneste dag, og har en daglig kamp mod systemet samtidig og min økonomi ligger i ruiner - bliver altså nødt til også at forsøge at passe lidt på mig selv, så må pressen vente til jeg har overskud til det.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 15:09   #329
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Nyt i min sag - Borgerrådgiveren

Jeg fik en opringning fra Borgerrådgiveren i dag.
De kan ikke lade min opfølgning på klagen indgå i nuværende sag, da nuværende sag omhandler den måde jeg blev behandlet i Nyropsgade.
Men JObcenter Nyropsgade har dog konstant argumenteret med at nu blev min sag jo færdigbehandlet hos Musvaagevej, og Jobcenter København er jo et stort firma med forskellige afdelinger, men det kan man så ikke.

Godt det samme, for jeg blev rådet til at starte denne sag med Musvaagevejs visitationsteam op som en ny sag hos Borgerrådgiveren.

Min anden sag har været næsten 8 måneder undervejs, men de får jo nok mange klager ind hos Borgerrådgiveren.

Den forventes færdigbehandlet i løbet af få uger.
Tror det ser positivt ud for mig, for jeg kan ikke forestille mig at hende der sidder med hele min sag ville råde mig til at starte ny klage op, hvis ikke hun mente jeg får medhold i første klage.
Det er jo præcis samme klagepunkter her - hele den måde jeg bliver behandlet på, bortset fra at her sker noget i sagen, men det er det samme med forhalingerne, kun tiltag til nye forhalinger, og de nægter at overholde loven og at samarbejde med mig.
F.eks. sagde hun at de sagtens kan gå ind i klage om at visitatonsteamet kræver mig scannet igen, psyikater og alle andre grundløse tiltag.
De kan også udtale kritik over at mine spørgsmål i visitation ikke bliver besvaret og de ikke begrunder hvorfor de er uenige.
Når de udtaler kritik over de ting, så skal Jobcenter jo rette sig ind efter det.

Så det nytter nok i sidste ende at klage og blive ved at kæmpe, på et tidspunkt vil retfærdigheden vinde det er jeg overbevist om, selv om det indimellem ser sort ud.

Nu har jeg bare tons af nye papirer der skal ind til Borgerrådgiveren, og det er også et kæmpe arbejde, men jeg giver ikke bare op.

....og min økonomi ligger totalt i ruiner og jeg sidder nu med papirer op til begge ører og søger hjælp til betaling af ekstra varmeregning, har ikke kongens mønt til at betale den med, ih hvor jeg dog hygger mig.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 15:57   #330
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jobcenter vil komme med påstand om, at du har masser af overskud fordi du er i stand til at kæmpe for din sag.
Jeg selv i sin tid har fået sådan et brev fra dem. man tror det er løgn hvad de kan komme med for at køre rund med folk.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension