K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2010, 21:51   #41
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Super lækkert I har fået sådan en god løsning

Din søn får et sted at bo og der er en ældre mand som får en logerende. Det bliver godt for alle

Og sikkert han må komme hjem og sove og hjem til mors frikadeller

Ville du så beholde det samme i bolisikring ? Eller har jeg misset noget ?

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 22:10   #42
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det lyder da godt Helenekr.
og I sikre jer at den rare gamle mand ikke kommer i klemme med div.. pension, lejeindtægt osv..

iøvrigt ville det stadig være en god ide at få skrevet ham op på ventelister rundt omkring og især at tjekke den som Hejdien skriver med om din søn automatisk har oppebåret en ret til lejlighed fordi han bor hos dig. for er han først flyttet, så ryger den mulighed. altså at komme foran i køen, i forhold til en helt udefra.

i øvrigt kan jeg anbefale at flytte på landet..hæhæ.. der er det knabt så dyrt.. og vi har da også mcdonals herude af..hihi...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 22:31   #43
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
tag det bare roligt

kommunerne vil jo gerne have at pårørende kommer hjem og hjælper deres gamle mor
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 00:52   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaa, hjælpe sin gamle psykisk syge Mor!!!!! Psykosedronningen!!!

Ja, der er ingen fare på færde ved at han bor hos ham. Sålænge folk ikke har noget med kommunen at gøre, så er der tale om frihed på højniveau.
Han har før haft nogen boende, ganske problemfrit. Huset er betalt, han skylder ikke nogen noget og modtager ikke penge nogen steder fra, andet end fra hans arbejdsplads.
Og som han siger, så er det familie, og vil ikke have penge af min søn og vil gerne give ham den håndsrækning (han har ikke selv børn og har altid været særlig glad for min søn - tja, for alle mine børn, men særligt den store). Og han synes faktisk det bliver mere betrykkende at have min søn boende, fordi han har hørt så meget om hjemmerøverier.
Så de glæder sig begge to.

AAAAAAAAmen, jeg er simpelthen så glad og lettet. Det var min Mors ide, det var hende der blev ved med at sige 'RING jeg VED han siger JA det er ikke så længe siden han har talt om at få en logerende'....

Og for det IKKE skal være løgn, så ringede hans Far også her til aften og sagde, at han godt kunne bo der alligevel (men han bor i Ølstykke der er pænt langt når sønnen skal møde kl 8 om morgenen), og min søn vil hellere bo hos Onkel. Men nu VADER vi pludselig i tilbud!!!

Tænk at være så frustreret den ene time, og så vildt lykkelig den næste, det er da helt vildt - næsten som at have en pensionssag verserende!!

Jo, jeg har fået skrevet ham op i vores selskab DAB til noget ungdomsbolig, men hun sagde ventetiden var horribel her i København. Og så skal vi vist betale et girokort for at stå som aktivt søgende, hvilket vi naturligvis også betaler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 09:13   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr tillykke med det

Min søn arbejde efter han var flyttet længere væk fra mig i den lokale fakta stadigvæk (det gør han så ikke mere er blevet tilbudt vikariat hvor han nu er i praktik i forbindelse med sin uddanelse,når praktikken er færdig ) mens han var i fakta lukkede han forretningen hver Onsdag og der kom han herhjem og sov...

Det er jo ganske naturligt hvorfor ligge og rakke rundt med det offentlige når mor bor lige om hjørnet ...
(hele søndagen lå han og peb på sin storebrors sofa fordi han havde tømmermænd og havde været til fest her i nabolaget ) og selvfølgelig er det da det de skal ... at man bliver 18 betyder jo ikke at roen ved familien ikke stadig er den bedste når det gør ondt i hovedet

Og vi har ikke meddelt det nogen steder for mig er det da naturligt hvis ens unge har brug for en seng eller en sofa så skal de da gå hjem til mor...

Så den kan du lave med god samvittighed... vi ringer jo heller ikke til kommunen hvis en veninde kommer og overnatter eller gud bedre det en mand


Tillykke med at du fandt en løsning og uhhhhh nu er han ved at være voksen .. det er fandme uhyggeligt du .. man får lige en nedtur ¨når den første drøner ud af døren he he (jeg gjorde det er vildt at de pludselig er blevet så store )
  Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 10:33   #46
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg kan ikke tyde hvad din søg laver??

men hvis han får Su. så er det det du skal oplyse.. er det en svingene løn. skal du informere fra gang til gang...

jeg har selv to unge hjemme og har mistet boligsikringen.. så de er tvunget til at betale hjemme..

da de står som medforsøger .. i alle regler..

jeg var også tilkendt hjemmehjælp.. men det skal de så også sørge for nu. reglerne er ikke til for os syge..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 18:00   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min søn arbejder som maneger i McDonalds

Og det med SU bliver ikke foreløbigt, og som jeg skrev tidligere, så HAR han fået værelse hos noget familie og frafytter d 1 December. Så det hak jeg får i boligsikringen bliver til at leve med, modsat hvis han skulle have boet her.


Og ja, Hejdien, hvor fanden bliver tiden af?
Synes lige han gik i børnehave og skole, og nu går han og smider ud, så flytningen bliver mere overskuelig.

Jeg ka' sgu ikke rigtig lide det.......suuuk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 20:47   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har lige talt med boligsikringen, og det med at man fratager de kvadratmeter barnet bor på kan jeg ikke.
Det har noget at gøre med, at jeg får max boligstøtte nu, jeg får for -var det 69 m2, og så får jeg for 20 m2 pr barn (og jeg har 4 ), så det bliver 80 m2 for børnene + 69 m2 for mig, knapt 150 m2....og jeg har 102 m2. Så selvom vi trak hans 20 m2 fra, så ville det blive det samme.
Hmmm, jeg har altså meget svært ved at tro, at du virkelig får boligsikring til flere kvadratmeter end du reelt her.

Prøv at finde den seddel du har, hvoraf det fremgår hvordan de er kommet frem til den boligsikring du får.

Det du skriver om kvm er det antal du har ret til boligsikring til.

Som enlig har man ret til fuld boligsikring til 65 kvm (+20 hvis man er meget gangbesværet ell.l.), og 20 kvm for de efterfølgende beboere, uanset om det er en ægtefælle (her tæller dennes indkomst selvfølgelig med) eller børn.

Så du har, med 4 hjemmeboende børn, ret til fuld boligsikring til 145 kvm, men hvis du kun har f.eks. 100 kvm, så er det kun de 100 du får boligsikring til.

Til sammenligning har jeg, som enlig med 2 børn, ret til fuld boligsikring til 105 kvm, men eftersom min lejlighed kun er på 85 kvm så får jeg kun boligsikring til de 85 kvm.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemmeboende børn over 18 kerozen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-03-2013 14:36
Førtidspension, boligsikring - barn der fylder 18! Ninja Alt det andet 34 28-10-2012 13:07
kontanthjælp over 25 - hjemmeboende??? sandie86 Alt det andet 11 08-01-2011 10:56
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
økonomisk hjælp til hjemmeboende barn over 18 år buster Alt det andet 8 17-08-2008 00:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension