K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension Burde der være en minimums grænse for hvor lidt/meget arbejdsevne man skal have tilbage for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2008, 13:07   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tilhænger af en minimumsgrænse

Jeg er helt klart tilhænger af en minimumsgrænse. I mine øjne nytter det ikke at være visiteret til fleksjob, hvis arbejdsevnen er under det timetal, som arbejdsgiveren skal betale for. Det tror jeg ikke på, der kommer et job ud af. Der er en gråzone der.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 13:30   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
En minimumsgrænse er helt realistisk, det skal ikke være en sagsbehandler der afgør det men en lov...hvis en person kan arbejde 8 timer om ugen er der meget lidt grundlag for en ansættelse i et firma for en fleksjobber , og det er urimeligt at personen skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet resten af sit liv med en så lille arbejdsevne .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 13:36   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En minimusgrænse burde være på 12½ time, alt under det så mister arbejdsgiverne penge og så gider de ikke ansætte os, så kan Hjorten snakke nok så meget om socialtansvar...

En arbejdsgiver skal tjene penge og vil ikke ansætte folk med tab (enligt naturligt nok ikk ? ) så derfor er alt under 12½ time utopi, der er selvfølgelig enkelte der får job under (for det meste på deres gamle arbejdsplads) men det problem kan man jo løse ved at lade det være muligt for den syge selv at bestemme om de vil have en førtidpension eller fleksjob ...

Selvfølgelig med den mulighed for at komme på førtispension uden hele møllen en gang til hvis det skulle vise sig at jobbet var for meget

MVH

Hejdien

PS jeg er ved at skrive et brev om dette emne til div partier , jeg sætter det ind når jeg er færdig også kan i lige give en tilbagemelding på det inden jeg sender det
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 13:53   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
arbejdsgiver kan få refunderet 2/3 af lønnen som maximum. ergo kan der ikke tildeles flexjob til dem der ikke kan arbejde 12.5 timer som minimum.
Alt andet må da være ulovligt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 21:21   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
?

lad os sige man kun arbejde 8 timer....vil arbejdsskiveren så ikke få noget tilskud...og han skal vel kun betale for de 8 timer man arbejder..resten bliver jo supleret op,men forhåbentlig ikke af arbejdspladsen....er der nogen der vil skære det lidt ud i bølge pap-- for sådan en "nørd" som mig
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 22:03   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nille
Det er sådan, at arbejdsgiveren højst kan få 2/3 tilskud af 37 timer. Dvs arbejdsgiveren skal betale for den sidste tredjedel, dvs. ca 12½ time. Arbejdsgiver betaler altså 12½ time, uanset hvor mange timer man arbejder - hvis altså tilskuddet er 2/3.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:20   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Nille.
dvs at der mangler 4.5 time hver uge i løn. Hvem skal betale for det, arbejdsskiveren vil ikke, ergo skal du sige ja, til nedgang fra fuldtidsstilling.
problemer dels dækning ved ny ledighed, dels pension på sigt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 16:49   #8
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Citat Hejdien:

Citat:
PS jeg er ved at skrive et brev om dette emne til div partier , jeg sætter det ind når jeg er færdig også kan i lige give en tilbagemelding på det inden jeg sender det
Jeg tænker over en "standard mail" til samtlige jobcentre i DK, hvor vi ganske enkelt spørger, om netop deres holdning til dette emne.

Da der er 91 centre, får jeg brug for hjælp, så tænk over om du vil være behjælpelig med at sende til et eller flere i dit område,

Når mailen er klar, sætter jeg den ind i en ny tråd, så den evt. kan rettes til, og ellers bare kopieres derfra.

KimH

Ps.: Ideer til indhold og ordlyd er altid velkomne.
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 17:20   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
God ide... lad os høre hvad jobcentrene selv mener om det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 17:42   #10
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Har i tænkt på at.. det at bare passe sig selv og ens hjem også er et arbejde i sig selv...?

nu blev jeg den 01,09,07 tildelt førtidspension... efter et årstid ledighed efter et fleksjob.. jeg sage til kommunen at de kræfter jeg har, jo gik med at passe mig selv og mit hus..

for hvis man 0 timer kan arbejde !! Så har man vel brug for Hjemmehjælp 24 timer i døjnet ikke ??
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension