K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2017, 20:49   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Endnu én står frem og udtaler:"Mistro gennemsyrer hele systemet"

Avisen.dk har endnu en artiklen, hvor en person tager bladet fra munden omkr. personlig oplevelse med Jobcenter, som sygemeldt.

Citat:
Det værste er umyndiggørelsen og den generelle tone med en underliggende anklage om, at jeg ikke har villet arbejde eller blive rask. Mistro gennemsyrer hele systemet. Jeg føler, at man i systemet ikke har troet på, at jeg var så syg, som jeg er, og man har ikke lyttet til læger og andre fagpersoner, siger Hanne Linde til Avisen.dk.
Citat:
Overskredende tidsfrister og dårlig kommunikation mellem forskellige instanser har præget Hanne Lindes forløb. Igennem årene har hun haft så mange forskellige sagsbehandlere, at hun ikke længere kan huske antallet. Alene på et år havde hun fem forskellige sagsbehandlere.
Citat:
Jeg er gået fra møder, hvor jeg har været ked af det og har været flere timer om at ryste oplevelsen af mig, fordi jeg følte mig uværdigt behandlet.
Mine fremhævninger.

https://www.avisen.dk/billedkunstner...-j_458452.aspx

Alle punkter, som mange kan nikke genkendende til.

Hvorfor der også må evalueres på selve kontakten mel. borger og jobcentre i forbindelse med fleks og førtidspensionsreformen.

Der er efterhånden mange borgere uden forudgående kontakt socialforvaltningen , som har været ramt af sygdom, der har ovenstående oplevelse af mødet med systemmet.

Det er jo grotesk, at borgerene nedbrydes i mødet med Jobcentre i stedet for at få støtte under sygdom og få individuel og målrettet hjælp til at komme tilbage til arbejdsmarkedet i det omfang man evner dette.

Der tegner sig et generelt billede, som mere er reglen end undtagelsen!

Og politikerne på Chr.borg og i kommunerne kunne jo gå foran, at begynde at omtale syge og jobløse borgere på en ordentlig måde fremfor den helt urimelige stigmatisering, der har foregået i flere år.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af Webmaster; 26-08-2017 kl. 23:33. Årsag: Artikel forkortet pga copyright regler. Kun 250 anslag må kopieres.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension