K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2012, 22:12   #11
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Tanjuda

Der er regler for hvor meget ferie du kan holde i flexjob, hvis du skal have ledighedsydelse i den periode, (det må også gælde særlig ydelse,) men om du må holde mere ferie og selv betale, har jeg ikke styr på..

Citat:
Ledighedsydelse under ferie


-Du optjener et forskelligt antal feriedage, afhængig af hvornår du er ansat:
har du fået ret til ledighedsydelse, eller er blevet ansat i perioden 1. maj til og med 31. juli i et ferieår, har du ret til 15 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

-har du fået ret til ledighedsydelse, eller er blevet ansat i perioden 1. august til og med 31. december i et ferieår, har du ret til 10 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

-har du fået ret til ledighedsydelse, eller er blevet ansat i perioden 1. januar til og med 30. april i et ferieår, har du ret til 5 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.
https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob...e-43521ad5680f

Hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 23:31   #12
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man er på kh når man visiteres til fleks, så fortsætter man også på den særlige ydelse, altså ikke ledighedsydelse.

Fleksjobpjecen er her: http://www.clh.dk/?id=1474 , den er god at kende når man er fleks'er.
Jamen jeg var jo på INGENTING og har været det i 18 mdr.!!!!
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 06:30   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved godt det er hårdt.

men der er desvære ikke noget, at gøre, end at finde et job og med mindre du har en god udannelse i baglommen er det bare skide svært.

10 tusende er heldigvis bedere end ingenting, selv om du føler dig snyt ( det går vi alle) er det desvære sådan, vi der ligger ned, skal trampes på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 07:13   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Kontanthjælpsmodtagere fortsætter på kontanthjælp når de visiteres til fleks.
Du har selvfølgelig fuldstændig ret.

Det er kun hvis man kommer fra sygedagpenge, at man går direkte over på ledighedsydelse.

Tanjuda, jeg kan godt forstå, at det er frustrerende, men der er desværre intet forkert i, at du er på den særlige ydelse.

Den eneste vej til en bedre økonomi er, så vidt jeg ved, at finde et fleksjob og beholde det i min. 9 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 07:14   #15
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Helt enig, det er såååå meget bedre end ingenting og jeg er bestemt ikke den eneste i den situation, det var bare når nu jeg endelig, efter flere års kamp havde nået en milepæl, så fortsætter kampen stadigvæk har kun hhx og uddannelse som salgsassistent men er villig til alle arbejdsområder, så længe mine skånebehov er dækket ind.
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 07:16   #16
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du har selvfølgelig fuldstændig ret.

Det er kun hvis man kommer fra sygedagpenge, at man går direkte over på ledighedsydelse.

Tanjuda, jeg kan godt forstå, at det er frustrerende, men der er desværre intet forkert i, at du er på den særlige ydelse.

Den eneste vej til en bedre økonomi er, så vidt jeg ved, at finde et fleksjob og beholde det i min. 9 mdr.
Tak ja jeg håber der ikke går evigheder inden jeg finder et, men det er forvirrende når jeg hører at det er en økonomisk fordel at finde et inden det nye år, men også at det bliver umuligt, hvorimod det bliver nemmere at finde et i det nye år når man som jeg ikke har ret mange timer.
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan det virkeligt passe? Kims Dit og Dat 10 19-04-2007 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension