K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2012, 17:56   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej man behøver ikke være sygemeldt for at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag....

Men det giver næsten sig selv at dine chancer for at en sådan går igennem bliver meget sværere når du stadig er i arbejde..

Kan du feks arbejde 10 timer....ja så skal du nok ikke sætte dine penge på at den går igennem...og slet ikke fremover da man kan visiteres til meget få timer i fleksjob....

Det at du måske ikke lige kan få sat din tid ned på det job du har nu....ja det regner de ikke for et problem for dem....for så må du bare ud og finde et andet job....jo jo det bliver jo desværre ikke så nemt...ikke i disse tider...

Samtidig vil du ikke engang kunne komme i betragtning til de nye ressourceforløb...da alt skal være afprøvet før man kan komme i et sådan....

Det betyder at det kun er mennesker der er berettiget til en førtidspension fremover der vil kunne komme i de forløb...

Så du skal nok prøve at satse på enten om du kan finde ud af noget med din nuværende arbejdsgiver....evt prøv at snakke med jobcenteret....da de faktisk SKAL hjælpe dig med sådanne ting og aftaler.....eller også skal du begynde dig at se efter et nyt job hvor man kan efterkomme dine skånehensyn....

Du vil desværre så komme ind under de nye regler hvad løn angår....hvis du skal have et nyt job....så det absolut bedste du vil kunne gøre....det er at du og evt jobcenteret kan finde ud af noget med din nuværende arbejdsgiver...

Det var lige mit bud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 18:59   #12
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Hej har først lige nu set dit svar tak for det, jeg har en anerkendt arbejdsskade hvor jeg vandt sagen men min kommune ankede sagen og vandt fordi jeg ikke var gået ned i løn det er måske retfærdigt nok jeg er gået 10 timer ned fra 25 til 15 men det mente de kunne være lige så meget på det grundlag jeg havde fået mit fleksjob på men uheldigvis har det gjort mig endu dårligere det er jo en påstand vil de nok mene, hvis jeg fik en f.p. ville de så ikke blive nødt til at se på mit tab af erhversevne? tænkte om der var mulighed for at få en erstatning hvis jeg fik f.p. det er trods alt den der forringet min livskvalitet men bevise det uha svært at finde hoved og hale i lidt på herrens mark . har ikke råd til et fleksjob efter nye regler hver krone tæller når man er enlig mor...
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 22:52   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man skal ikke være sygemeldt for det. Men det vil jo se underligt ud at du skulle have en pension, hvis du ikke officielt har sygedage.

Men hvis du kan så få din læge til at skrive noget konkret om at du ikke kan arbejde og få det lagt til sagen. Hvis et sådant papir beskriver en stationær tilstand så må det altid indgå i en pensionssag på det foreliggende grundlag...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 23:16   #14
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg stoppede i mit tidl flexjob pga psykisk sitausion som gjorde at jeg blev fyret lidt øvs men jeg kunne ikke holde til jobbet.
jeg har så derefter været 2 måneder i praktik som blev afbrudt før tid da jeg heller ikke magtede den psykisk.

Jeg er ikke sygemeldt men er ved at søge en §17 så mit umiddel svar vil da være at man ikke nødvendigvis skal sygesmeldes for at søge pension
men den er lidt svær når du stadig er i arbejde
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 12:07   #15
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Hej Katrine så håber vi på et lykkebringende nytår for os - tak din mail søsøs
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 11:46   #16
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej man behøver ikke være sygemeldt for at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag....

Men det giver næsten sig selv at dine chancer for at en sådan går igennem bliver meget sværere når du stadig er i arbejde..

Kan du feks arbejde 10 timer....ja så skal du nok ikke sætte dine penge på at den går igennem...og slet ikke fremover da man kan visiteres til meget få timer i fleksjob....

Det at du måske ikke lige kan få sat din tid ned på det job du har nu....ja det regner de ikke for et problem for dem....for så må du bare ud og finde et andet job....jo jo det bliver jo desværre ikke så nemt...ikke i disse tider...

Samtidig vil du ikke engang kunne komme i betragtning til de nye ressourceforløb...da alt skal være afprøvet før man kan komme i et sådan....

Det betyder at det kun er mennesker der er berettiget til en førtidspension fremover der vil kunne komme i de forløb...

Så du skal nok prøve at satse på enten om du kan finde ud af noget med din nuværende arbejdsgiver....evt prøv at snakke med jobcenteret....da de faktisk SKAL hjælpe dig med sådanne ting og aftaler.....eller også skal du begynde dig at se efter et nyt job hvor man kan efterkomme dine skånehensyn....

Du vil desværre så komme ind under de nye regler hvad løn angår....hvis du skal have et nyt job....så det absolut bedste du vil kunne gøre....det er at du og evt jobcenteret kan finde ud af noget med din nuværende arbejdsgiver...

Det var lige mit bud...
Hvad sker der hvis jeg får afslag på § 17 søgt 21.12.2012 har det indvirkning på det arbejde jeg prøver at passe som er et fleksjob ? skriver de bare nej og så fortsætter jeg som før uden yderliger indblanding - blev så nervøs at jeg tænkte at trække det tilbage da mulighederne vis desværre ikke er store efter at have læst tråde herinde, vil meget nøddigt havne et eller andet sted i det nye system.tak for din tid...
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 12:22   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der vil ikke ske noget....da du kun har bedt dem om at se på om du er berettiget til en førtidspension...

Ved et afslag vil din sag forsætte som før du søgte...du vil få muligheden for at klage over afslaget indendørs for 4 uger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:36   #18
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
QUOTE=Webmaster;254510]Der vil ikke ske noget....da du kun har bedt dem om at se på om du er berettiget til en førtidspension...

Ved et afslag vil din sag forsætte som før du søgte...du vil få muligheden for at klage over afslaget indendørs for 4 uger...[/QUOTE]
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:39   #19
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Tak for dit svar :-D
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 20:05   #20
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Din rp skal opdateres, og i den forbindelse bliver du jo partshørt - her kan du jo så i kommentar bl.a. skrive noget om, hvorfor du ikke kan klare de 15 timer længere. Det jeg umiddelbart tænker bliver svært er nok timetallet - for et er, at du ikke kan kare 15 timer længere, men mon ikke kommunen vil vurdere, at det skal prøves med nedsat timetal, førend de tager stilling til om du er berettiget til pension. Det KAN jo være, at du kan klare fx 10 timer...
Tænker i hvert fald, at det bliver svært, netop fordi du går fra et forholdsvis højt timetal.

Mht. indkaldelse til samtale, så tror jeg ikke du bliver kaldt ind, netop fordi du søger en § 17 på det foreliggende, men alle er jo berettiget til at møde op og tale deres sag foran pensionsudvalget. Dette er, som jeg har forstået, alt andet end en samtale, da medlemmerne ikke må tale, men kun lytte...
Når jeg skal udfylde min R.P kan jeg forstå man skal skrive tingene meget omhyggelige - lige før man skal have advokathjælp pyye kan jeg ikke også be om en udtalelse fra min læge er der en speciel blanket han kan udfylde, der ligger også en speciallægeerlæring hvor der er skrevet at det er stationær og der ikke er flere behandlingsmuligheder og prognosen er dårlig - men ved faktisk ikke hvor meget mere jeg skal skrive - temmlig svært at hitte rede rede i -på forhånd tak for alle jeres søde svar herinde :-D søssøs
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En hjælpende ånd vil være skønt :) Delph Alt det andet 9 04-04-2013 11:02
hjælp,ville høre om chancerne til ftp helena06 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-03-2010 23:21
Lidt at lytte til om at være på førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 24-02-2010 23:09
Synes lige jeg ville fortælle lidt om mig selv Kalle271285 Din historie 41 14-10-2008 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension