K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 13:01   #21
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
ja sådan er min sag desværre da jeg ikke kan få kontanthjælp og vi har ikke råd til at jeg ingen penge får
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:11   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Krizzer85, du skal bare huske at passe på dit helbred spørgsmålet er om det er til at være på dagpenge !!??

Systemet på sygedagpenge er desværre ikke altid retfærdigt, men spørgsmålet er hvor stor chance du har for at få genoptaget din sdp. sag når du har raskmeldt dig ? Hvad siger din fagforening får du hjælp herfra til det ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:17   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du får i hvertfald ingen hjælp fra kommunen når du er raskmeldt
kan godt se problemet med ingen ydelse, det får jeg heller ikke
men skulle du ikke skrive under på du er rask med en lægeerklæring

du kan ikke komme under sygepenge igen, med mindre du har får et arbejde igen og arbejder et hvis antal timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:20   #24
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
jeg skal snakke med socialrådgiveren fra fagforeningen den 31/1 så må vi jo se hvad hun siger og kan gøre

Jeg skal også snakke med min læge den 20/1 for det her er bare uholdbart for mig
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:42   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt du holder fast. Du må jo sige til socialrådgiveren fra fagforeningen at du følte dig tvunget til at skrive under på rådighedserklæringen (som jeg formoder at du har gjort for at få dp?), men at du bare ikke kan honorere kravene. De må hjælpe dig med at få din sdp. sag genoptaget, men send stadig klagen som Hejdien lavede til dig. Klager man ikke, sker der intet.

Er det din læge eller psykiater du skal mødes med, sidst nævnte ved vel mere i forhold til din lidelse og medicin ?

Det er klart at det hele ramler for dig, det er logisk, en sdp. sag der vælter, fagforeningens krav og en eller flere lidelser du ikke kender til endnu. Prøv at være god ved dig selv, lig på sofaen og hør beroligende musik eller gense herrernes super håndboldslandskamp på TV2 sport kl. 13.30, eller Jim Lyngvild i Til middag hos på Tv3. Få tankerne i ro, så får du det bedre. Det skal nok gå.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 14:28   #26
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Smile

Tusind Tak Enteneller du skal have mange for din opbakning og forståelse for min sag

Ja det har jeg jo gjort ellers for man ingen penge og uden penge kan vi ikke leve.

Det vil jeg også sige til hende for jeg har virkelig brug for tid til at få alt på plads: medicinen, mit nye liv som ADHD'er, familien(privatliv), Venner, bekendte osv..(Socialliv), arbejdsmæssigt(arbejdsliv)

finde ud af hvad jeg kan/ikke kan, hvilke resursser jeg har, hvor jeg har dem og hvordan jeg bruger dem på en positiv måde, hvilke begrænsninger jeg har, hvad er min stærke og svage sider samt hvor de er og hvordan jeg kan bruge dem samt lærer mesteringstekniker som jeg kan bruge så jeg kan begynde at holde et hjem uden at miste overskud, energi og overblik samtidig med at jeg kan have et arbejde, være mor, hustru, veninde/ven, svigerinde/tante og mig selv uden at gå helt ned med stress og nul overskud/energi

Det er min læge jeg skal mødes med den 20/1 og jeg skal til psykiater igen den 7/2 hvor jeg også vil snakke med ham om alt det kaos i mit liv ligenu

det gør det ikke bedre at man skal være mor for en pige på snart 3 år og en dreng på snart 2 år som kræver at mor har overskud og energi til at være på når de er vågne og når de er hjemme efter at have været i dagpleje.

Min mand arbejder på skiftehold med tidlig uge fra 06:00 til 14:00 og sent uge fra 14:00 til 22:00. Han gør alt for at komme på nathold

så det gør ikke tingene bedre når jeg hele tiden skal omstille mig pga hans arbejdstider og det er svært med ADHD

Sidst redigeret af krizzer85; 18-01-2011 kl. 14:42.
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 21:33   #27
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Jeg har skrevet med ham fra stedet jeg gerne ville hen og han siger jeg skal klage over jobcenteret afgørelse med denne begrundelse:

"I beskæftigelsesministerens redegørelse fremgår det dog tydeligt, at personer med særlige vanskeligheder naturligvis skal have særlige og individuelle løsninger.

I praksis vil en person som dig, som står med en ny ADHD diagnose, og som tilsyneladende har brug for et udviklingsforløb, som i første omgang retter sig mod personlig og social kompetenceudvikling netop falde ind under denne målgruppe.

Hvis kurset hos A2B er et af de standartiserede ”volumen”-kurser hvor fokus primært ligger på det helt konkrete arbejdsmarkedsorienterede, viser undersøgelser og erfaringer, at borgere med dine aktuelle ønsker, udfordringer og behov, sandsynligvis ikke vil have glæde af et sådan kursus."

så det vil jeg gøre
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:11   #28
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Jeg skal som sagt til læge i morgen den 20/1 og har nogle spørgsmål.

Kan min læge sygemelde mig igen på det grundlag at min situation er forværret/komplikeret/forandret/ny sygdom-handicap i forhold til min tidligere sygemelding efter jeg har fået min nye diagnose ADHD med Depression som tillæg?

Er der mulighed for at jeg bliver afvist i at få sygedagpenge igen?

Kan man søge om en ny sagsbehandler da jeg ikke var glad for hende jeg havde sidst?
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:08   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Krizzer85.

Gentager lige m. en copypate mit tidl. indlæg på denne tråd:

Ud over Hejdiens nedenstående mener jeg også, du bør gøre opmærksom på at dine sygedagpenge også er stoppet på forkert dato i forhold til lovgivningen:

"Kapitel 8 – Varighedsbegrænsning
§ 24. Udbetalingen af sygedagpenge ophører efter udløbet af en kalendermåned, når der er udbetalt sygedagpenge, herunder nedsatte sygedagpenge, eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder, jf. dog § 25.

Stk. 2. Ved beregningen af sygedagpengeperioder efter stk. 1 medregnes ikke de dage, for hvilke der er udbetalt dagpenge eller løn

2) fra kommunen i de første 21 kalenderdage af fraværsperioden for lønmodtagere og i de første 2 uger af fraværsperioden for selvstændige erhvervsdrivende eller .."

Link: http://www.socialjura.dk/index.php?i...39c4835e#34682


Jeg mener derfor, de først burde have stoppet dine sdp. pr. 1.02.11.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 19-01-2011 kl. 11:09. Årsag: copypaste
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 13:48   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af krizzer85 Se meddelelser
Jeg skal som sagt til læge i morgen den 20/1 og har nogle spørgsmål.

Kan min læge sygemelde mig igen på det grundlag at min situation er forværret/komplikeret/forandret/ny sygdom-handicap i forhold til min tidligere sygemelding efter jeg har fået min nye diagnose ADHD med Depression som tillæg?

Er der mulighed for at jeg bliver afvist i at få sygedagpenge igen?

Kan man søge om en ny sagsbehandler da jeg ikke var glad for hende jeg havde sidst?

Hej Krizze85,

Du kan ikke blive sygemeldt på ny og få sygedagpenge, så vidt jeg ved Dertil skal du have været på arbejdsmarkedet 18 mdr. uafbrudt forinden.

Jeg ved altså ikke om du kan sygemelde dig ved fagforeningen og stadig få en form for dagpenge/sygedagpenge, men det tror jeg ikke.

Har du stadig ikke fået brev fra kommunen om sygedagpenge stop, så du kan få forklaret årsagen hertil ? Du er nødt til at vide hvad der sker i din sygedagpenge sag om kommunen ser dig som afsluttet eller tager din klage op.

Du skrev d. 12/1 som flg.:

Min SB ringede så og sagde at hun havde vuderet at jeg skulle raskmeldelse den 2/1-11 da jeg jo kunne arbejde selvom jeg ikke nået op på 37t og på trods af at jeg gerne ville vente til jeg havde været til psykiater.

Det er jo noget siden, så det er underligt at du ikke har hørt mere/ fået sdp. stoppet på skrift.

Desværre kan afslaget ende med at stå ved sin magt, men du er jo nødt til at have en begrundelse du så kan klage over.

@Gunvor - Krizzer85´s sdp. er jo stoppet, godt nok lige ved afslutningen, men dermed ikke sagt at de skulle have kørt dertil altså indtil d. 1/2-11. Sbéren har jo netop stoppet dem brat forinden, hvis hun altså har det. !!

@Krizzer85, mht. din familie, venner, veninder, svigerinder osv. så husk hvem der kommer i første række, du kan altså ikke nå det hele. Husk også at sige fra og få hjælp også selvom din mand har sit at se til, så må han hjælpe. Jeg ved det er svært, men du skal jo også kunne leve.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så kom dagen Mickayish At søge førtidspension 16 13-10-2011 11:22
Så blev det dagen... PiaL Din historie 17 11-03-2011 08:42
Hvordan skulle en uvildig psykiater kunne konkluere endeligt ?? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-07-2010 17:27
TIL LYKKE WEB med dagen ;-) Stella Dit og Dat 24 15-02-2009 02:27
Tillykke med dagen Webmaster Dit og Dat 14 19-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension