K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2010, 18:37   #11
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
noget helt andet er at jeg i dag har meldt mig syg.
da jeg så har hvilet mig og manden er kommet hjem fra job kl 8.15, spør han så om jeg ikke vil med ind til byen og have en is, nu han alligevel skulle ind og have byttet ungernes badebassin der var utæt.

det ville jeg da gerne, han kørte da vi så sidder der( jeg lidt uroligt pga smerterne, og er nød til at skifte stilling ofte) så kommer min "chef" fra kompetancecentert gående, da vi er ved at gå hen til bilen, han ser mig men vil ikke hilse.

jeg føler mig godtnok overvåget og forfulgt efterhånden. det er sikkert bare en tanke i mit hoved- men ikke en særlig behagelig en af slaksen. men et eller andet sted så har jeg jo ikke noget at frygte når jeg ikke har noget at skjule. er måske bare mærket af at altid blive mistænkelig gjort af kommunen selvom man er uskyldig. måske det er snart jeg skal have fat på en god psykolog??

vdr aktindsigt, sp har min sagsbehandler ikke "nået" det endnu. dette har jeg på mail, og hun er i dag gået på ferie. er først tilbage i uge 30.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 19:05   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dejligt at du læste i samme ånd som det er skrevet i...

Kære Kandelsdorff.

Du nævner: "jeg har læst meget allerede på øfeldts side- men mest om skadelige øvelser. de billeder de viser er alle øvelser jeg ahr lavet i de sidste mange uger på motionsprojektet , ja altså indtil jeg gik ned med en fastlåst ryg for snart 6 uger siden."

Til det kan jeg kun informerer: jeg har været indlagt 56 pga fastlåst ryg, opereret 2 gange i L4 og L2, været i hænderne på ca 30-40 forskellige fysioterapeuter, uden brugbart resultat.
Efter jeg begyndte hos T.Ø. har jeg ikke været indlagt een eneste gang.

At der bliver talt om skoindlæg er i mine øjne vanvittigt og vil ikke hjælpe dig på lang sigt. Man skulle heller rette op på dit sandsynlige meget skæve bækkenparti. Jeg var 7 cm skæv i mit.

Korrekt som du har læst. Der findes øvelser som professionelle ikke er enige i. Jeg ved godt hvem og hvilke jeg vil følge fremover.

At din ryg fastlåser indikerer for mig at din prolapser er aktive, hvilket vil sige at de både kan ramme i højre som venstre side.

Er du altid skæv i samme side?

Du skriver: "måske det er snart jeg skal have fat på en god psykolog??" Ja, det kan du godt mentalt forberede dig på. Det er kun et spørgsmål om tid, hvor en lægekonsulent vil foreslå det. FAKTUM!

Ret ryggen, du har intet at skjule. Du skal ikke undskylde noget, overhovedet.

Så skal du indikerer at du er begyndt at følge med i lovgivningen. At din sagsbehandler er taget på ferie fritager ikke kommunen at overholde gældende lov om aktindsigt som siger at de har 10 kalenderdage til du skal modtage aktindsigten.

Hvorfor? Fordi det er en del af din retssikkerhed. Loven er IKKE lavet for at genere hverken borgmesteren eller andre.

Mange hilsner
Den gamle med nogen erfaring
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 22:18   #13
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
umiddelbart har min fys sagt det er højre side der er "længere" end venstre. men jeg syntes ikke selv det skifter.det er også højre ben jeg halter på, når jeg har ondt i ryggen.er det helt galt så går jeg som en der har brækket begge ben og det føles som om mit bækken er brækket. dette er hvis jag har meget ondt og har sidet/ligget/stået i samme position længe. dog sagde hun under en øvelse at min diskus blev påvirket i begge sider, dvs når hun arbejdede med det i venstre side, så gik det over og påvirkede den anden side- gir det mening??

jeg havde overvejet at selv tage til psykolog, men nu du siger det så mener jeg at der ståe i de papirer min sagsbehandler har tilsendt kommunen at jeg skal have lavet den der lange lægeerklæring, en neuropsykolog erklæring og sikkert også en udredning fra en psykolog) hun nævnte nemlig at der var en hel masse. men igen så aner jeg ikke en dyt om hvad hun har bestildt af ting og sager fordi jeg mangler min aktindsigt. jeg bad om at få det den. 11 maj- og jeg har ikke fået det endnu. måske hun er bange for jeg ikke er enig i de ting der står i den.

jeg rykker kommunen på mandag og gir dem 24 timer til at få den frem til mig.ferie eller ej- der må stadig være folk på kommunen til at varetage opgaver. men blir nu ikke overrasket hvis ikke jeg kommer igennem- da jeg skulle ringe ind med sygemelding i dag- der tog det 7 minutter og 2x opkald at få fat på en medarbejder der kunne varetage opgaven!! prøv og spør om det tog på kræfterne.

takker for dine svar- de er meget brugbare
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 22:24   #14
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
nej jeg ved godt at jeg bare buder rette ryggen og være glad for 20 min i godt selvskab med kæresten på 2 mands hånd- men det kunne nemt misforståes tror jeg. jeg havde jo sygemeldt mig i dag- men også hvilet hele formiddagen inden vi tog derind. ligeledes så min "chef" jo heller ikke den håndfuld piller jeg tog inden vi kørte eller det morfin plaster min sommerbluse skjulte. men ubehageligt var det og jeg er sikker på det blir noteret ned i hans lille sorte bog og sikkert bragt på bane senere hen. heldigvis har jeg en mand dr støtter mig 112%. om nogen ved, så er det ham, at mit liv ikke er let og jeg har få glæder i livet. han har trods alt været der for mig i de sidste 10 år

det sidder nok i mig fra barnsben- var man syg så blev man i sengen. det gælder bare ikke helt i mit tilfælde- for man kan også ligge ned for længe med en dårlig ryg.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 22:32   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser

det gælder bare ikke helt i mit tilfælde- for man kan også ligge ned for længe med en dårlig ryg.
Lige nøjagtigt.

Og hvis du kommer til at høre noget for din lille is-pause, så gør dem opmærksom på, at selvom du har rygproblemer gør du hvad du kan for at holde dig igang og (om muligt) undgå forværring.

Jeg læste for mange år siden, at "hvis du møder en sygemeldt kollega i byen, så møder du en kollega der gør noget for at blive rask."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 22:51   #16
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
nu sidder jeg her og smiler vovse takker for dit indput

men ja - mit liv skal da også være eksisterende på hjemmefronten (selvom det pt ligger ret stille- glæder mig til at se om jeg kan klare børnenes ferie uden at bryde ned)

jeg skal da stadig have lov at kunne lege med mine børn- det har de for en tid taget fra mig.
jeg skal da stadig have et sundt samliv mned min kæreste- det har de også for en stund taget fra mig.

den tur jeg gik med hunden i går varede ikke engang 10 min- men det var rigtig lækkert trods smerter før under og efter.

jeg har også ret til et liv med indhold- uden der skal stilles spørgsmål ved om jeg sider på strøget en dag og nyder en is med kæresten! hvor har i bare ret!!

selvom mit liv har været smerteplaget og io periode uudholdeligt, så elsker jeg nu stadig min tilværelse(ja hvertfald før jeg begyndte på kompetancecentret, og jeg kunne en del mere end i dag) jeg ville ikke bytte min boligsituation eller min kæreste og børn ud for noget. det eneste jeg gerne vil have lavet om er min økonomiske situation. jeg er nemlig træt af at leve på sultegrænsen og aldrig have en ekstra krone at spendere på noget jeg gerne vil.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 23:03   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Se nu begynder det at ligne noget. Nu tænker du konstruktivt.

Inden du falder i søvn så tænk lige over følgende......da du var 17 år før din første ulykke....var dine lår og underbensknogler lige lange? Var din hoftekamn ca i samme højde?


Hvis JA.....hvorfor skulle du så have skoindlæg? Dette ville jo naturligvis bare fortsætte hvis ikke der grundlæggende blev gjort noget ved din "skæve" kropsholdning som du har fået henad vejen pga du kompenserer imod smerter. Hvis ikke du får brudt den "onde cirkel" vil du om føje år have en hel træstamme under den ene fod.

Det er 4 år siden jeg smed mine træklodser ud. Det var som at tisse i bukserne.

Hilsen den gamle
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 23:04   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Vil lige tilføje atselv om man er syg er man jo ikke helt død.

Men man føler der kikkes skævt til en hvis man ses på gaden,når man er syg,men nogle gange skal man altså ud ,han kan da ikke vide m du har været til en behandling eller linde - men det er typisk at det er de forkerte man møder på sådanne en dag..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 23:27   #19
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hejsa alle - nej jeg var ikke skæv før jeg blev påkørt. hvertfald havde jeg aldrig bøvl med ryggen- arbejdede i fakta i flere år ved kassen uden problemer af den art
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 23:38   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du kan jo altid sige at du var på vej til apoteket, hvis du vil undgå alt for meget hurlumhej.

Kh.EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
scanning Mrs. S Alt det andet 24 29-07-2015 23:51
scanning af ryg meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 29-07-2015 22:24
Scanning af hofte.. rose Alt det andet 0 20-12-2012 14:47
Ventetid på MR-scanning Cordulla Alt det andet 3 25-11-2010 03:31
Scanning rose Dit og Dat 16 05-07-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension