K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 13:08   #51
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
hej EE...

jeg ville også ønske det ord kunne puttes ind i lægens ord, men er det ikke et ord der bruges, når en arbejdsprøvning vil forværre en tilstand? Min læge skriver og mener nok kun det er formålsløst at drive mig igennem den arbejdsprøvning, fordi jeg ikke kan mere end jeg kan, selv herhjemme...tror du så, at ordet ville kunne benyttes? jeg har fibromylalgi og piskesmæld og risikoen er der vel for at min tilstand kan forværres varrigt, hvis jeg skal altmuligt igennem...

fibro
Ja desværre vil jeg tro at din tilstand vil kunne blive forværret, måske med lidt psykiske problemer efter flg. Hvis ikke du kan få "kontra incideret" din arbejdsprøvning på den ene eller anden måde, så må du huske af "stå" af i tide.

Jeg er selv en af dem, der går over stregen ang. mine grænser. Jeg har været i gennem en arbejdsprøvning, der kostede mig en del psykisk. Nu skal jeg snart på et erhvervscenter og der holder de jo bedre øje med en, men jeg er glad for at have erfaringen fra forrige arb. prøvning så jeg kender mine grænser lidt bedre. De er så bare blevet noget mere snævre nu.

Jeg husker ikke om du har været i arbejdsprøvning før ?

Det er jo også svært hvis arbejdsprøvningen stoppes før tid pga. helbredsmæssige problemer og begrænsninger, man kan dog håbe at hvis det er erhvervscenteret der gør det af hensyn til ens velbefindende, så det er mere legalt i forhold til den videre visitering i ens sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 13:43   #52
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja desværre vil jeg tro at din tilstand vil kunne blive forværret, måske med lidt psykiske problemer efter flg. Hvis ikke du kan få "kontra incideret" din arbejdsprøvning på den ene eller anden måde, så må du huske af "stå" af i tide.

Jeg er selv en af dem, der går over stregen ang. mine grænser. Jeg har været i gennem en arbejdsprøvning, der kostede mig en del psykisk. Nu skal jeg snart på et erhvervscenter og der holder de jo bedre øje med en, men jeg er glad for at have erfaringen fra forrige arb. prøvning så jeg kender mine grænser lidt bedre. De er så bare blevet noget mere snævre nu.

Jeg husker ikke om du har været i arbejdsprøvning før ?

Det er jo også svært hvis arbejdsprøvningen stoppes før tid pga. helbredsmæssige problemer og begrænsninger, man kan dog håbe at hvis det er erhvervscenteret der gør det af hensyn til ens velbefindende, så det er mere legalt i forhold til den videre visitering i ens sag.
Jeg har ikke været i arbejdsprøvning før nej...min SB, har nævnt at det nok bliver på Reva center jeg skal have vurderet min arbejdsevne...skal jeg det..så skal og må jeg virkelig forsøge at sige fra i tide...er bare sådan i tvivl om, HVORDAN jeg gør det?? siger jeg..bliver nødt til at gå hjem? Hva hvis de siger, jamen du kan lægge dig på madrassen der...eller bliver ved med, hvad jeg "
bare" kan gøre...for at jeg ikke skal gå hjem? forstår I?

Ok det vil sige,at hvis arbejdsprøvningen er sat til at vare 3 mdr, så er det vigtigt den varer tiden ud,for at blive accepteret/anerkendt? For pokker da, hvis man er ved at gå fuldkommen fra i alle limninger fysisk, eller psykisk...

Det er psykisk du har dine problemer ikke EE? Husker jeg ret? pyha må også være super svært at blive skubbet rundt til alt muligt så...jeg har for nogle år tilbage haft en ret strid depression, hold da op, hvor var det bare en slem tid altså...havde jeg skulle ud i noget dengang, så ville jeg ikke ha anet, hvad jeg skulle gribe eller gøre i....stakkels jer med de psykiske problemer!

hvor langt er du i din sag?

fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 16:21   #53
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej fibro

Hvis en arbejdsprøvning bliver aktuel. er det super vigtigt at skrive en grundig dagbog. Det kræver mange ressourcer, men det er et vigtigt element i afklarings processen. Det er direkte uklogt ikke at føre dagbog.

I mit afklaringsforløb viste min dagbog sig at være meget værdifuld. Jeg blev afklaret gennem et reva-center, og min arbejdsmarkedskonsulent læste flittigt i den. Derfor var den endelige rapport til kommunen næsten en afskrivning af mine notater. Af samme grund havde jeg ingen kommentarer, da jeg havde den hjemme til gennemlæsning.

I en arbejdsprøvning er det yderst vigtigt, at sige fra når grænsen for ydeevne er nået. Det er vigtigt at møde op hver dag, ellers risikerer man, at prøvningen ikke kan bruges. Det er helt legalt at tage hjem, også efter kort tids arbejde.

Det er svært at undgå en arbejdsprøvning. Men er lægerne meget klare i mælet, sker det dog for en del klienter.

Knus fra Knopf.....

Sidst redigeret af Knopf; 07-11-2011 kl. 16:36.
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:36   #54
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej kopf

Tak for input, ja jeg skal helt sikkert skrive dagbog, har godt hørt mange steder fra, hvor vigtig den er, trods det at den bare er så møg belastende at skrive hver dag. har prøvet at gøre det over mine dage hjemme, og det var virkelig en plage synes jeg. Andet er, at jeg egentlig synes det er ret svært at finde det rette smertetal når man skriver det på...ofte tænkte jeg...er det mon for lavt eller for højt, i forhold til, hvordan jeg oplevede smerterne..

Ja, jeg skal jo også huske at sige fra og ved det er vigtigt...inden man så evt får ok for at gå hjem, skal der vel gennemgås nogle ting som måske kan skåne ekstra, for at se om man kan fortsætte lidt mere? Men for hulen, har jo ondt i hele kroppen uanset hvad jeg gør og er ikke smertedækket, da medicinen ingen virkning havde på mig. Så synes sgu det er en svær tanke, at se den arbejdsprøvning forude og gå til den med positivt sind...kommer man ikke i rette ånd, bliver det jo også set skævt til og noteret / uhh har så mange tanker og bekymringer over det..gid det dog snart var slut det her..

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:48   #55
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Ja, det kan virke uoverskueligt, at skulle klare tre måneders arbejdsprøvning. Men man er altså nød til at se det som et nødvendigt onde, på vejen til endelig afklaring.

Bare det at man kommer i arbejdsprøvning er et godt tegn. Så har kommunen erkendt, at arbejdsevnen er truet. Derfor er mit råd, at du på trods af bange anelser, forsøger at se afprøvningen som noget positivt.
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:52   #56
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Dagbog

Hej fibro.

Ja kender det godt ang dagbog, jeg sendte hver uge til min sb, jeg skrev en skala fra 1 til 10 ang mine smerter. Og skrev kort hvordan det gik på praktik sted, og også kort når jeg kom hjem, og nu har hun sagt at jeg ikke behøver at skrive mere, da hun kan se at der ikke er nogen fremgang.

Så måske du bare skal skrive kort ang de dag både job og hjemme og så må hun komme med en tilbagemelding om det er ok.

kender godt det med at man har smerter over alt, jeg har fået 3 nyt smertestillende til natten da jeg har mange smerter og har svært ved at finde ro dolol 100 mg, men har da godt nok nogle slemme bivirkniger af dem, men nøjes med at være oppe en gang om natten.

Håber du får styr på det og at din sb er forstående ang din dagbog.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:59   #57
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Ja jeg ved godt jeg ikke kommer udenom, hvis det er sådan det må være og vil også gøre mit bedste for, at virke positiv osv. jeg er af natur smilende heldigvis

det jeg vist er bange for er, at de skal underkende det jeg siger eller viser...sikkert helt unødvendig følelse jeg har, måske et resultat af at læse for meget om andres oplevelser

Du har ret i, at en arbejdsprøvning også er en accept fra dem om, at tingene ikke er som de skal være...

Knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 21:39   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
..så skal og må jeg virkelig forsøge at sige fra i tide...er bare sådan i tvivl om, HVORDAN jeg gør det??
Min anbefaling er, at inden arbejdsprøvningen starter, så spørger du din sb, og hvis der er en konsulent med i spillet spørger du også denne, om hvad du skal gøre hvis du en dag får det så skidt, at du ikke kan klare de aftalte timer.

Stil helst spørgsmålet i en mail, så du får et skriftligt svar.

Så får du belyst, om de f.eks. vil have, at du ringer til sb/jobkonsulent hvis du går i "utide", eller om de f.eks. vil have, at du skal blive på stedet i de aftalte timer og så lægge dig efter behov.

Før min sidste afprøvning spurgte jeg min konsulent fra anden aktør (som stod for mit forløb) hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag havde så ondt, at jeg ikke kunne blive længere.
Hans svar var, at jeg så skulle henvende mig til chefen på stedet og sige det, og efterfølgende ringe til konsulenten.

Så jeg var i telefonisk kontakt med "min" konsulent 4 dage om ugen, jeg havde fri om onsdagen, men han var er utroligt rart og ordentligt menneske, så, det var ikke det store problem.


Det er svært at sige fra og gå i"utide", bl.a. føler man, at de andre skuler efter en, og det er der sandsynligvis også mindst et paphoved der gør.

Men husk, det er dig der skal kæmpe videre med kommunen hvis du giver for meget af dig selv.

Og husk også, at du har også ret til et liv efter arbejdstid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:00   #59
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibro,

Det er en god idé som Vovse skriver der, at spørge job konsulenten og/eller sagsbehandleren hvad man skal gøre når man mener man skal have en pause eller bare ikke kan være mere på arbejdsprøvningsstedet.

Ja mit er psykisk, men jeg vil sige at min egen værste fjende er mig selv !! Det er så svært at vide hvornår man skal sige fra, man prøver lige lidt mere, for det er jo også meget fedt at komme afsted når nu man er der, meeen man glemmer lige de 2 timer på sofaen man skal have når man kommer hjem efter 2 timer på afprøvningsstedet.

Fordelen er at du skal afprøves på et reva center, det skal jeg også her anden gang. Her formoder jeg at de holder bedre øje med een og kan se hvad man reelt kan klare og bør sige fra. Ligesom FrkNorden´s sag, her stoppede de hendes afprøvning, selvom hun var på 12 timer ugentligt. De kunne se at det var alt for meget for hende, så det er rart at vide at man bliver holdt øje med, når en gang man skal i arb. prøvning igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:55   #60
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej igen piger

Vovse, det var en god ide, mht at skrive spørgsmålet i den mail, så jeg har svaret på skrift..min SB er heldigvis utroligt dejlig vil mig det bedste, hun håber jeg kan komme igennem hurtigt nu. I det hele taget at aftale på forhånd, præcis hvordan det hele skal køres osv, det tror jeg er en rigtig god ide, som jeg ikke lige tænkte på. Tak for det indspark vovse

Tak Jyttels... som sagt er min SB fantastisk sød ( pragtfuldt skifte fra den anden jeg havde førhen gys!)...så er sikker på hun vil være meget forstående med det hele...

EE...grunden til at jeg er lidt loren ved det Reva center er at jeg lige efter jeg kom ind i hele cirkus kommune for 1½ år siden, var jeg gennem en neuropsykologisk test derude, og den test var jeg mildest talt vred over, idet han havde beskrevet angst og tvangstanker og hvad ved jeg, at jeg var behandlingskrævende...jeg var MÅLLØS Heldigvis blev det manet i jorden af flere efterfølgende...men meget af de ting han sagde til mig dengang, fik mig til at miste tilliden til det sted...og der skal jeg så ud nu, hvis jeg skal arbejdsprøves... kan forestille mig at jeg skal igennem ham igen, for at se, hvordan mine kognitive funktioner nu er...

Ja der skal være plads til fritid efter arbejdstid...gys, der er dårligt plads til noget uden arbejde... Ved selv en lille smule let arbejdei en prøvning, kommer resten af tiden til at gå med at ligge, det bliver alt andet end sjovt, men det er den slags jo aldrig

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når egen læge siger....( term, per fink) SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 21-03-2013 20:00
Lægekonsulent -egen læge mm søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 10:30
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04
Kan jeg søge førtidspension via egen læge? Troldemama At søge førtidspension 2 09-07-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension