K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2012, 09:25   #21
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Jeg havde besøg af reva Igår, en meget sød dame, der selv var fleksjobber og som ved hvad det vil sige at være syg

Efter 2½ timer med en masse spørgsmål og forklaringer omkring min hverdag og en rundtur og se mine hjælpemidler, er hendes konklusion at hun ikke kan se mig på arbejdsmarkedet i noget erhverv.... Jeg har ikke fået nogen afprøvning da SB mener at jeg er for dårlig til det.... Kan ikke finde ud af om det er godt eller skidt og hvor meget Revas rapport vejer på vægtskålen.. nogen der ved det?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 12:12   #22
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Det her er så den korte udgave en af en lang beskrivelse fra speciallægen som jeg var hos i fredags... Jeg har ingen ide om den er god nok, men tænker at I herinde har mere erfaring med det, det her er i forhold til at der indstilles til pension.

Reva nord siger også at de ikke kan se mig i noget erhverv, og det er da godt nok med blandede følelser at jeg modtager sådanne beskeder, jeg vil jo bare allerhelst kunne få mit job tilbage..



KONKLUSION
BS har i løbet af få år udviklet en svært invaliderende aksial artrit. Hun er gradvist øget i dosis af Remicade til nu 700 mg hver 8. uge (hvilket er en høj dosis) og har på denne opnået en vis smertelindring.
Alligevel fremtræder hun, som det fremgår i dag, stadig betydeligt handicappet af sin lidelse. Hun er udstyret med relevante hjælpemidler og behandles fysioterapeutisk så godt, som det er muligt. Jeg har ikke forslag til yderligere behandling hverken medicinsk eller paramedicinsk til afhjælpning af tilstanden.
Umiddelbart er tilstanden derfor stationær og der er ikke udsigt til væsentlig bedring. Træningsophold, smerteklinik eller andet vil heller ikke bibringe en væsentlig ændring i tilstanden. Som funktionen er nu, anser jeg det for udelukket, at BS vil kunne indgå i arbejdsmarkedssammenhænge selv med omfattende skånehensyn.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 22:04   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
Jeg har ikke forslag til yderligere behandling hverken medicinsk eller paramedicinsk til afhjælpning af tilstanden.
Umiddelbart er tilstanden derfor stationær og der er ikke udsigt til væsentlig bedring. Træningsophold, smerteklinik eller andet vil heller ikke bibringe en væsentlig ændring i tilstanden. Som funktionen er nu, anser jeg det for udelukket, at BS vil kunne indgå i arbejdsmarkedssammenhænge selv med omfattende skånehensyn.
I forhold til ansøgning om fp er dette positivt.
Lægen skriver, at din tilstand er stationær og, at behandlingsmulighederne er udtømte.
Han skriver også, at din funktionsevne er så nedsat, at han ser det for udelukket, at du kan komme tilbage på arb.markedet, selv med omfattende skånehensyn.

så det er positivt, i forhold til en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 08:36   #24
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Tak Vovse ..
Smider lige udtalelse fra Reva med her, men nu har jeg sendt mail til SB om § 17 på foreliggende grundlag ( en aftale vi har).. Men tænker at det burde ligge helt klart med de her udtalelser. Man kan jo selvfølgelig blive overrasket


Arbejdsmarkedsperspektiv: Jeg ser ikke noget arbejdsmarkedsperspektiv, da BS har stort behov for hjælp i dagligdagen af familie og venner samt hjælpemidler og har tillige behov for hvile og ro i løbet af dagen.
Observationer fra samtalen: Ægtefælle havde taget fri fra arbejde og deltog i samtalen. BS rejste sig indimellem gik lidt rundt og skiftede ofte stilling grundet i smerter og uro i kroppen.

Konklusion: BS har i forvejen hjælpemidler fra Vordingborg Kommune til rådighed, så hun vil selv tage kontakt til dem, for at søge om silkelagen, forlængerhårvasker og børste. Gelænder til 1.sal skal familien selv sørge for, da der ikke er et aktuelt, og det påkrævet ifølge boligregulativet. De ergoterapeutiske og fysioterapeutiske interventioner vil ikke bedre BS tilstand i en sådan grad, at hun vil kunne varetage en funktion på arbejdsmarkedet , da hele hendes dag går med de daglige gøremål i hjemmet og der er ikke kræfter til mere.

Sidst redigeret af Mrs. S; 18-12-2012 kl. 08:38.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:16   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes det ser fornuftigt ud, i forhold til en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 11:42   #26
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Så venter jeg bare spændt hvad der så kommer til at ske
tak for hjælpen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 13:18   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig med Vovse, det lyder altså positivt mht pensionen.

Vil også bare indskyde, at jeg også fik en psykolog og en sagsbehandler her hjem (fra Reva) i stedet for en reel arbejdsprøvning. Og de var noget så søde og flinke - de var her to gange og skrev i progressionsrapporten til kommunen, at jeg IKKE kunne arbejdsprøves og at de ikke turde havde mig.

Jeg undgik også arbejdsprøvningen og fik tilkendt pensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 10:36   #28
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Helenekr så det kan altså lade sig gøre .
Dejligt at høre du har været samme vej rundt, for man hører tit om at der SKAL være en arbejdsprøvning og det var også det jeg sagde til sb tilbage i nov hvor hun sagde at det kom an på den syges ve og vel..

Nu afventer jeg min partshøring og så er det jo bare ventetid som allerede er enormt dræbende, aner ikke om jeg er købt eller solgt, men der var bare ingen anden udvej, ikke engang en nødudgang
Jeg har brugt lang tid til at tænke på hvad der sker hvis jeg får et afslag, men SB mener den går igennem, men jeg tør altså ikke at tro på det...
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 11:04   #29
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Mon ikke det kun kan gå den rigtige vej, når du osse har din sb på din side, samt den rette dokumentation
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 19:54   #30
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
det håber jeg jasch, men er af princip altid lidt forbeholden med at glæde mig for tidligt, så rammer det ikke nær så hårdt hvis udfaldet bliver noget anden end det man håbede på
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension