K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2018, 16:14   #1
dortehw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
dortehw er ny på vejen
fleksjob og modregning i kontanthjælp

Hej

Jeg kan ikke finde svar på følgende spørgsmål nogen steder, men håber på at nogle kloge hoveder herinde kan svare mig på det.

Jeg bliver sandsynligvis godkendt til fleksjob i december og stedet hvor jeg er i afklaring har i dag givet besked om, at de gerne vil beholde mig og tilbyde mig et fleksjob.

Så er der lige den økonomiske side af det; min mand er på kontanthjælp og så vil min indtægt jo blive modregnet i hans ydelse. Her kommer timefradraget ind i billedet. Vil vi få timefradrag for fuld til (160 timer), eller kun for de timer som jeg reelt skal arbejde (12 timer om ugen) ???

Hjælp...

Hilsen
Dorte
dortehw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2018, 16:18   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der vil kun være timefradrag for de timer du reelt arbejder. Dvs 26,78 kr pr time.
Det din samlede indtægt (løn + flekslønstilskud), før skat, efter amb og atp overstiger det du ville få på kh, modregnes i din mands kh
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2018, 16:29   #3
dortehw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
dortehw er ny på vejen
Tusind tak for hurtigt, kort og præcist svar ;0))
dortehw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2018, 16:31   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt

Du kan lige få paragraffen med også
"§ 31. Har ansøgeren eller ægtefællen arbejdsindtægter eller indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af integrationsydelse eller uddannelses- eller kontanthjælp efter §§ 22-25 bort fra 26,78 kr. pr. udført arbejdstime, jf. dog stk. 2. Det beløb, der samlet kan ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned pr. person. "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension