K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2016, 22:14   #1
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Piskesmæld/flexjob

Hej Allesammen,
Jeg er ny herinde og alligevel ikke. Har fulgt med på sidelinjen og taget alle de råd til mig som har givet mening i min sag. Det er snart 4 år siden jeg første gang stødte på K10.
I går tænkte jeg at nu må det være at jeg bliver medlem så jeg også kan deltage aktivt i debatter og stille spørgsmål.

Lidt om mig:
Jeg er 34år, I november 2012 blev jeg påkørt bagfra med 110km/t mens jeg var under nedbremsning pga kø på afkørsel. Det havde modparten så ikke set og kørte lige op i mig.
Jeg har lige siden døjet med piskesmæld, primært smerter i nakke og skuldre samt en del kognitive problemer som vanskeliggør min hverdag en del.
Jeg har været igennem en del behandlingsmuligheder. Og i april måned konkluderede min læge, at min tilstand er stationær og at alle behandlingsmuligheder var udtømte. For en uge siden fik jeg svar fra neuropsykolog, som kommunen havde bestilt, at jeg har en hjerneskade, med varierende nedsatte funktioner i betydelig grad inden for alle testede områder. Hun skriver også at jeg er i en stresstilstand pga. fysiske lidelser og kognitive udfordringer.
Hun konkludere ligeledes at tilstanden er stationær.

Jeg har været i praktik inden for mit eget erhverv, hvor jeg havde 6 timer om ugen. Og som var det rene tortur for mig kognitivt. Så man har ud fra det vurderet at grundet min tilstand er det ikke muligt at vende tilbage til eget erhverv.
Jeg pt. er igang med en arbejdsprøvning(afklaring af erhvervsevne og udvikling af ressourcer) i et produktionslager hvor jeg udfører simple opgaver, såsom at putte vareprøver i konvolutter(80% af dem der er der, er i praktik og der er ligeledes en mentor derude som har kontakt til jobkonsulenten). Startede de første 2 uger med 3x2 timer om ugen. Men allerede efter en time rammer jeg muren og begynder at få intensive smerter i nakke og skuldre, og bliver kognitivt udtrættet. Mister koncentration og fokus, hovedpine osv.
Idag blev vi enige om at jeg kun skal møde 1 time om dagen, men tilgengæld 5 dage om ugen. Også se om vi langsomt kan bygge op med et kvarter ad gangen.

Jeg skriver Dagbog, som hun skal have hver 14dag. Jeg har aktindsigt i min kommunale sag og retsag og har styr på mine papirer.

Mit mål er et flexjob, som jeg håber at der ikke er særlig længe til

Hvis jer der har været igennem systemet har nogle gode råd må i meget gerne komme med dem

Bedste Hilsener
Mellie.

Sidst redigeret af Mellie; 26-09-2016 kl. 22:17.
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 23:06   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Jeg pt. er igang med en arbejdsprøvning(afklaring af erhvervsevne og udvikling af ressourcer) i et produktionslager hvor jeg udfører simple opgaver, såsom at putte vareprøver i konvolutter
Hvordan er "miljøet" hvor du sidder ?
Har du eget rum eller sidder du i et stort miljø ?

Du kan godt forlange eget kontor, for at opnå en arbejdsprøvning, der mere nøjagtigt afspejler din arbejdsevne... det gjorde jeg selv, og bla ud fra det, fastslog teamet at jeg ikke kunne arbejde mere.

Hvis det viser sig at din arbejdsevne er bedre når du sidder alene, skrives det ind som skånebehov.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 00:28   #3
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Jeg har et spørgsmål jeg håber at i kan hjælpe med. Jeg er hverken på ressource ydelse eller jobafklaringsydelse, men ganske almindelig kontanthjælp. Der står faktisk ingen stedet i min jobplan om hvorvidt jeg er i afklaringsforløb eller ressourceforløb. Blot at formålet er at afklare og udvikle mine ressourcer. Hvordan finder jeg egentlig ud af hvad det er jeg er ude i?
Håber at nogen kan hjælpe:-)

Hej Kageøre,
Det er et meget lyst og stor lager. omkring 10-12 personer i rummet. lidt støj fra maskiner er der også.
Mentor og jobkonsulent er opmærksomme på at alle disse ting godt kan have en indflydelse på min kognitive udtrætning. Men samtidig er det således at det ikke genere mig i starten. Først når smerter tiltager, hovedpine begynder og jeg mister fokus at lys, lyde osv bliver et problem.
De har nævnt at hvis de vurdere at denne arbejdsprøvning går godt(aner ikke hvad de ligger i "godt".) så vil de rykke mig over i en kontorafd. i samme virksomhed.

Var det i forbindelse med et ressourceforløb at du var i arbejdsprøvning?

Bedste Hilsener
Mellie
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 13:18   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Var det i forbindelse med et ressourceforløb at du var i arbejdsprøvning?
Nej, jeg nægtede at deltage da det ville være en pseudo-begivenhed.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 16:58   #5
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Hvad betyder pseudo begivenhed?
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 22:10   #6
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Pseudo betyder, falsk-løgn-opdigtet
Sådan cirka
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 00:37   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Hvad betyder pseudo begivenhed?
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=pseudobegivenhed
At begivenheden blæses op til at være noget den reelt ikke er og ikke fortjener.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 08:52   #8
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Så blev jeg da klogere���� tak Kageøre!
Vildt nok at kommunen ikke tolkede det som at du ikke var samarbejdsvillig.... godt gået! Må jeg spørge hvor mange arbejdsprøvninger du var igennem og hvor mange timer du er visiteret til?
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 13:26   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Så blev jeg da klogere���� tak Kageøre!
Vildt nok at kommunen ikke tolkede det som at du ikke var samarbejdsvillig.... godt gået! Må jeg spørge hvor mange arbejdsprøvninger du var igennem og hvor mange timer du er visiteret til?
Blev arbejdpeøvet omkring 6 uger og forlangte at konsulenten besøgte mig hver 5. Dag.
Således kom hun Mandag og Fredag i den ene uge og onsdag i den anden, i hele forløbet.
Arbejdsgiver deltog i hvert andet møde.
De øvrige møder gennemgik vi minutiøs mine arbejdsopgaver.
Jeg havde hele perioden eget kontor i specielt aflåste lokaler, som kun jeg og ganske få personer i huset overhovedet havde adgang til.

Jeg var ikke visiteret til noget bestemt timetal i afklaring, vi prøvede os frem, det var også derfor konsulenten kom så tit... fra psykiater stod der jo jeg med garanti ville få tilbagefald, så der blev holdt godt øje med mig.

Rehabiliteringsteamet sagde de aldrig havde set så nøjagtig en beskrivelse af en arbejdsprøvning og i min tilkendelse af pension skriver de at man gennem rapporten ser hvor aktiv og kreativ jeg er for faktisk at møde op og forsøge at passe et job, selvom jeg åbenlyst ikke magter selv på få timer.

I øvrigt var det blandt mine utallige skånebehovene som jeg vil fremhæve.
Der SKULLE være kantine på praktik stedet, idet jeg på ingen måde ville formå at lave mad efter en arbejdsdag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 14:39   #10
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Tak for svar kageøre:-) rart at vide hvor meget man egentlig kan tillade sig at kræve af skånebehov...
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension