K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2016, 14:50   #1
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
Er utryk ved usikker fremtid

Jeg er færdig udredt i min praktik og er sluttet på 6 timer om ugen. Jeg er blevet forlænget flere gange og har snart været i praktik i 1 år og har nu fået en tid til et møde med teamet endelig men dog måneder til på grund af ventetid

Jeg håber og tror på at jeg får fleks tilkendt men usikkerheden gør mig bange da jeg ikke ved hvad der sker også økonomisk?

Hvis ikke fleks hvad kan de ellers sætte mig på??? Resourceforløb? Jeg er snart 50 år og sidder i eget hus

Skal jeg fra hus og hjem? Kan jeg søge tab af erhvervsevne hvis jeg skulle sættes på et resourceforløb?

Tankerne kører mon stop den uvished er hård
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 14:52   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvilken ydelse får du nu? Sygedagpenge? kontanthjælp?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 14:54   #3
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
Sygedagpenge
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 15:06   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du bliver visiteret til fleksjob:
Du vil få ledighedsydelse indtil du finder et fleksjob (håber andre lige kan afklare ang satsen der, når man kommer fra sygedagpenge)
Når du finder er job (håber vi selvfølgelig du gør ), vil du få alm løn fra arbejdsgiver for den effektive tid du arbejder, og så supplerer kommunen som udgangspunkt op til det beløb du ville få, hvis du arbejdede fuld tid.
Hvor meget det så er, kommer an på lønnen

Hvis du kommer i ressourceforløb, vil du fortsatte på sygedagpengesatsen, indtil du ikke er berettiget til sygedagpenge mere.
Derefter vil satsen hedde:
Forsørger: 14575 kr før skat
Ikke-forsørger: 10968 kr før skat

Ressourceforløbsydelsen og ledighedsydelsen er IKKE med i det nye kontanthjælpsloft og den slags, og de er heller ikke afhængig af formue, heller ikke ægtefælles formue/indtægt.

Om du skal gå fra hus og hjem: det ville KUN være hvis du ikke havde råd til at blive boende. Selv hvis du kom på f.eks. kontanthjælp (bør du dog bestemt ikke gøre), måtte de som udgangspunkt ikke se dit hus som formue. (kan jeg uddybe hvis du finder det relevant)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 15:46   #5
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
Med 14000 om måneden ville det godt nok ikke blive let med mindre mine forsikringer ville hjælpe
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 16:04   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er heller ikke rigtigt, får du fleks direkte fra sygepenge får du den høje ledigheds ydelse, 89 % af sygedagpenge,

det er kun hvis du kommer på rc forløb først,at du ryger på kh sats
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 16:39   #7
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Hvis du kommer i ressource forløb (eller jobafklaringsforløb) på kontanthjælpssatsen, så modregnes løbende udbetalinger fra pensionsordninger - som man jo netop har for det tilfælde at man skulle blive syg!!
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 19:48   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du bør kontakte dit pensionsselskab og tale med dem om situationen.

Nogle selskaber giver kun erstatning for erhvervsevnetab ved tildeling af offentlig pension mens andre har egne kriterier, derfor kan du godt være berettiget til udbetaling ved ressourceforløb eller flex.

Du bør bare være opmærksom på at ressourceforløbsydelse bliver modregnet i andre indtægter, som eksempelvis pension fra et selskab.
Der er vist nogle engangsudbetalinger der kan udbetales uden modregning men løbende betalinger bliver med garanti modregnet, med mindre det er erstatning for arbejdsskade udbetalt fra det offentlige.

Men selv hvis du ikke kan få penge udbetalt så er der altså nogle pensionsselskaber som overtager indbetalingen til pensionen ved tildeling af ressourceforløb så du slipper for at bruge penge til indbetalingen, derfor kontakt dem og forhør dig allerede nu hvordan reglerne er i dit pensionsselskab.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension