K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2010, 15:23   #11
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Katharina, tak for linkene , ja, hvis man ikke har set og hørt det med egne øjne, tror man det ikke at en minister, som får relevante spørgsmål kammer så meget over, at han også kalder journalisten for: "dume svin" og "røvhul".

Jeg er målløs også over Harders: "Det er din fejl, jeg ikke kan svare på det."

Magtfuldenkommenehed af værste rang. Trods undskyldning burde det have konsekvenser for denne uproff. optræden og overfusning helt uacceptabelt ikke for en minister. For ikke at tale om hans manglende viden trods briefing af spindoktor, og et ryg- og fedmeoperationer han vil lovgive om, men åbenbart ikke har sat sig ind før han laver lovgivningen. Manglende kendskab til en arbejdsgruppe indenfor netop det han vil lovgive om. Bare ikke godt nok, og en ommer er efter min mening ikke ok. Med så vigtigt er erhverv må man sætte sig ind i tingene inden man lovgiver el. udtaler sig, specielt når spørgsmål/emnet er briefet i forvejen.

Og så må politikerne på borgen jo vente med juleriet til selve helligdagene, og ikke haste dårlig lovgivning igennem, fordi risengrøden bliver kold.
@gunvor: Det lyder ikke betryggende, at han som minister kunne være uvidende om udvalg i sundhedsstyrelse omkring emne for nyt lovforslag! Det er ikke så godt!

@gunvor og halse: Det virker ude af proportioner, at han giver journalist og spindoktor skyld for, at han i interviewsituation mangler viden/spin om spørgsmål om udvalg bag lovforslag! Jeg vidste ikke, at en sådan minutiøs forhåndsbriefing nu forekom ministre at være en ret i samspil med presse? Det er ikke godt for vigtigt samspil mellem politisk administration af love og debat i en fri presse i et demokratisk samfund!

@gunvor: Jeg hørte også klip af politiets indsatsleders sprogbrug i forbindelse med klimatopmøde - og undredes over en slående mangel på professionel ro og overblik!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 19:35   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Katharina, det har desværre været længe under vejs, og journalisterne har alt for længe netop ikke sagt fra, pga. ligesom Harder i dette klip truer dem med at de så ikke får flere interview fremover.

Jeg ved ikke om I kan huske da Reimer Bo interviewede Nyrup i slutningen af hans statsministertid. Et længerevarende interview, hvor Reimer Bo pludselig ud af luften spørger til hvad Nyrup går rundt med i bukselommen altid. Og Nyrup tager et forbavset ansigt på (meget påtaget) og fortælelr han har en gamle seddel i lommen, som har han gået med i mange år. På dette papir har han skrevet noget, som han da godt vil dele med Reimer (for ikke at glemme den ½ - 1 mill. danskere, som sad og så udsendelse. Op ad lommen kommer en helt hvid og ukrøllet seddel (stuntet havde måske været bedre på radio) og så læses sedlen højt. Husker ikke ordlyden, men den var talende for det gode menneske han var.

Dette var helt klart aftalt på forhånd, at dette skulle køre over skærmen, og meget uglædeligt for Reimer Bo, at han mod at få folk til, at tro at han kunne skabe så god en stemning i et langt interview, at Nyrup nu deler sine jelt personlige ting med os. Når det reelt allerede i disse tider handlede om noget for noget.

Men hele spindoktorbrugen har selvfølgelig skruet tingene gevaldigt op til og det meste kommer fra den anden side af andedammen, hvor alt for mange journalister kigger (læs efteraber) hen, fordi de ikke har faglig format til at skabe deres egen journalistiske linie. Men vores tidl. statsminister Fogh fik virkelig skruet op for dette bål, som nu er ude af kontrol. Gense nogel af Fogh onsdags pressemøder i statministeriet, og se hvordan han på "bedste" amerikansk vis udvælger, hvilke journalister han vil spørges af og hvilke han ikke svarer på, og hvilke man lige vælger at spørge, når der næsten ingen tind er tilbage.

Håber journaliststanden kan stå sammen om det brud DR TVavisen nu laver med at frigøre hele interviewet m. Harder. Men jeg er meget i tvilv, alt for mange af dem på borgen, går måske og håber, hvornår det bliver deres tur til at være spindoktor for en stor politiker med dertil hørende løn. Og det bliver man jo ikke hvis man har stillet spørgsmål, som ikke passer disse politikere, som evt. kan være fremtidige arbejdsgivere.

Selv en god journalist, som Kurt Strand lykkes det DR deadline og få kuet over tid, hvorfor han også sagde op inden fyringsrunden, og som man kunne se hans sidste måned på deadline genvandt noget af hans gamle stil.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 22:10   #13
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Katharina, det har desværre været længe under vejs, og journalisterne har alt for længe netop ikke sagt fra, pga. ligesom Harder i dette klip truer dem med at de så ikke får flere interview fremover.
Jeg tror, du har ret!

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Jeg ved ikke om I kan huske da Reimer Bo interviewede Nyrup i slutningen af hans statsministertid. Et længerevarende interview, hvor Reimer Bo pludselig ud af luften spørger til hvad Nyrup går rundt med i bukselommen altid. Og Nyrup tager et forbavset ansigt på (meget påtaget) og fortælelr han har en gamle seddel i lommen, som har han gået med i mange år. På dette papir har han skrevet noget, som han da godt vil dele med Reimer (for ikke at glemme den ½ - 1 mill. danskere, som sad og så udsendelse. Op ad lommen kommer en helt hvid og ukrøllet seddel (stuntet havde måske været bedre på radio) og så læses sedlen højt. Husker ikke ordlyden, men den var talende for det gode menneske han var.
Dette var helt klart aftalt på forhånd, at dette skulle køre over skærmen, og meget uglædeligt for Reimer Bo, at han mod at få folk til, at tro at han kunne skabe så god en stemning i et langt interview, at Nyrup nu deler sine jelt personlige ting med os. Når det reelt allerede i disse tider handlede om noget for noget.
Så der er en længere tradition for planlagte stunts?

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Men hele spindoktorbrugen har selvfølgelig skruet tingene gevaldigt op til og det meste kommer fra den anden side af andedammen, hvor alt for mange journalister kigger (læs efteraber) hen, fordi de ikke har faglig format til at skabe deres egen journalistiske linie. Men vores tidl. statsminister Fogh fik virkelig skruet op for dette bål, som nu er ude af kontrol. Gense nogel af Fogh onsdags pressemøder i statministeriet, og se hvordan han på "bedste" amerikansk vis udvælger, hvilke journalister han vil spørges af og hvilke han ikke svarer på, og hvilke man lige vælger at spørge, når der næsten ingen tind er tilbage.
Ja, Fox News støttede sig til Bush’s spindoktorer og plejede at planlægge dobbeltinterviews med en dygtig debattør fra Republikanerne over for en lidt dilettantisk debattør fra demokraterne.
Men Amerikanerne gider ikke disse stunts mere – og finder nu nyhedsformidling med humor som The Daily Show mere tillidvækkende end Fox News – har jeg hørt. Det er en god udvikling!

Og Tony Blairs flittige brug af spin blev englænderne grundigt træt af!

Det kan være, vi danskere heller ikke længere forblændes af spin – jf. videoer lagt på Youtube som disse:

Lars Løkke om skattepolitik:
http://www.youtube.com/watch?v=9ar0TF7J5f0

Lars Løkke om privathospitaler:
http://www.youtube.com/watch?v=LvaOD...eature=related

Lars Løkke om folkeskolen:
http://www.youtube.com/watch?v=G7_QBfKulXM

Lars Løkke på dag 9 på klimakonference 2009:
http://www.youtube.com/watch?v=AvwoW2Bygtc&NR=1

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Håber journaliststanden kan stå sammen om det brud DR TVavisen nu laver med at frigøre hele interviewet m. Harder. Men jeg er meget i tvilv, alt for mange af dem på borgen, går måske og håber, hvornår det bliver deres tur til at være spindoktor for en stor politiker med dertil hørende løn. Og det bliver man jo ikke hvis man har stillet spørgsmål, som ikke passer disse politikere, som evt. kan være fremtidige arbejdsgivere.
Selv en god journalist, som Kurt Strand lykkes det DR deadline og få kuet over tid, hvorfor han også sagde op inden fyringsrunden, og som man kunne se hans sidste måned på deadline genvandt noget af hans gamle stil.
Ja – håber journalister fremover igen vil stille de vigtige spørgsmål – ikke kun de aftalte spin-spørgsmål!

Jeg lagde også mærke til Kurt Strands forvandling fra glad og initiativrig interviewer til mindre glad og initiativrig – og lagde mærke til hans resolutte udtalelse, da han opsagde sin stilling:

”Derfor har min personlige analyse været, at jeg ikke føler mig fuldstændig sikker på, at mine kompetencer vil være særlig efterspurgt i DR”

http://www.bt.dk/kendte/dr-chok-kurt-strand-siger-op

Sidst redigeret af Katharina; 20-12-2010 kl. 22:14.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 10:28   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Citat:
Når det reelt allerede i disse tider handlede om noget for noget.
Så der er en længere tradition for planlagte stunts?
Det jeg mente, og som måske ikke kom klart nok frem, er at allerede i Nyrups tid var der begyndt at være en en for stor udveksling af byttehandler mel. journalister og politikere. Eks. skulle vise at hvis du giver mig dette, får journ. et ekslusivt interview med mig. Eller som vi så ser i yderste konsekvens i Harder interviewet: hvis du ikke holder byttehandler giver jeg ikke flere interview til dig. Her at byttehandlen: går ud på at man kun må stille clerarede spørgsmål.

Tusinde tak for linket til Løkkes fantastiske forklaring til fordelingspolitikens logik. Det kan stadig kalde et stort grin frem.

Og CPH15 viste jo helt klart, hvilken slags demokrat/politker Lars Løkke er i det link du har sat ind. Måske mangler vi lige linket, hvor han nærmest kun fysisk var til stede, og udtrykte sig derefter. Så har vi indblik i en statsminister, der ingen føling har med hvad der foregår rundt omkr. ham, og tromler afsted med egen agenda, og stadig lukker ørene og øjene for dem der forsøger, at sige dette.

Citat:
”Derfor har min personlige analyse været, at jeg ikke føler mig fuldstændig sikker på, at mine kompetencer vil være særlig efterspurgt i DR”
Ved ikke, om du fik læst hans artikel i politiken a.d. 28.08.10, men her er linket: http://politiken.dk/kultur/tvogradio...sespapir-frem/

Denne artikel er bestemt læsning værd, trods dens manglende aktuelitet. Jeg vil næsten gå så langt, at kalde det en journalitisk genistreg. (ja, endda at den burde være obligatorisk på journaliststudie). Her formår Strand under foregivende, at skrive dagbog, at give os læsere indsigt i hans personlige overvejelser og holdninger uden at bryde den kontrakt omkr. tavspligt i ansættelsessager i DR, men alligevel mellem linier bliver det jo helt klart, hvad der skilte DR/Deadline og ham ad. DR manglende interesse for, at beholde ham, de forhold DR har budt ham i hans sidste ansætttelseperiode, og ikke mindst hvordan vi, som TVseere må undre sig over, at DR ikke mener, at de har brug for hans kompetencer fremover. Sådan en artikel kræver både stor faglig kendskab til såvel journalistik, men også de mere skønlitterære genre, og ikke mindst hvordan få fortalt sin historie uden at få en søgsmål på halsen fra DR. Dette var et efter min mening et vigtigt dokument for, hvor DR var/er på vej hen.

Lasse Jensen sagde i går til Politiken flg.:

Spindoktorer vil aftale alt på forhånd
Det er hans opfattelse, at journalister oplever mere og mere detail-regulering fra spindoktorer.

»Der er en klar tendens til, at spindoktorer i stadigt højere grad forsøger at aftale alt, helt ned til opfølgende spørgsmål, emner og afgrænsninger. Og det i sådan en grad, at det er et problem«, siger Lasse Jensen.

Han mener, at et er vigtigt, at journalister laver en kontrakt med den, man interviewer. Men lige så vigtigt er det, at den kontrakt »ikke bliver så detaljeret, at det bliver en spændetrøje«.

Link: http://politiken.dk/kultur/tvogradio...-over-haarder/
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 10:35   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan snart stille spørgsmål om, hvem der styre vores land, de politikkere der er VALGT ind, eller deres spindocktorer?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 12:50   #16
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Jeg mener, det må være sådan, hvis ikke man kan tåle den medicin, der hedder at man som politiker bliver stillet spørgsmål til ens arbejde, som samme bør man vælge sig et andet erhverv.

Hvad angår spindoktorer, mener jeg, at politikerne selv bør mene, det var vigtigere, at fremstå med deres politik fremfor spin. Jeg har intet imod politikere modtager kommunikativt vejledning generelt, men de portioner det har fået med spin, også at de journ. kollegaer helelre vil tale om spinnet end politiken viser klart det skråplan vi er nået til.

Men jeg vil på den anden side, også fremføre dette eks.:
Ellemann var en af de politkere, som på 1 dag fik kursus af journalist for, så vidt jeg husker 40.000 kr. betalt af skatteyderne. Betalingen må de efter min mening selv stå for af egen lomme, så tænkte de sig måske mere om inden de tik lyst til at betale en sådan sum for 1 dags arbejde. Samtidig ville det ødelægge markedet for de journalister, som ikke kan se det er et problem med disse dobbeltroller, som kommunikativ konsulent og samtidige job i pressen.

For slet ikke at nævne: hvor meget hjalp dette kursus egentlig Ellemann i forhold til sagerne om mad i børnehaverne, skibtransport fra den anden side af kloden til DK, og nu sidst hendes fremturen med egen fortræffeligheder på miljøområdet, som ikke holdt da der blev kigget i hendes affald. Nej, det hjalp intet, fordi ovenstående 3 eks. jo handler om indhold (læs politik) og ikke om hvordan man nu får sagt det på en spiselig måde.

Så jeg klandre begge lejre: både politikere og journalister for hele dette cirkus, der fjerne fokus på det centrale: den indholdsmæssige side af politik og ikke det ydre, nemlig indpakningen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 14:31   #17
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Tak for link til Kurt Strands tankevækkende artikel om dage op til og lige efter underskrift på fratrædelsesaftale:

http://politiken.dk/kultur/tvogradio...sespapir-frem/

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Denne artikel er bestemt læsning værd, trods dens manglende aktuelitet. Jeg vil næsten gå så langt, at kalde det en journalitisk genistreg. (ja, endda at den burde være obligatorisk på journaliststudie). Her formår Strand under foregivende, at skrive dagbog, at give os læsere indsigt i hans personlige overvejelser og holdninger uden at bryde den kontrakt omkr. tavspligt i ansættelsessager i DR, men alligevel mellem linier bliver det jo helt klart, hvad der skilte DR/Deadline og ham ad. DR manglende interesse for, at beholde ham, de forhold DR har budt ham i hans sidste ansætttelseperiode, og ikke mindst hvordan vi, som TVseere må undre sig over, at DR ikke mener, at de har brug for hans kompetencer fremover. Sådan en artikel kræver både stor faglig kendskab til såvel journalistik, men også de mere skønlitterære genre, og ikke mindst hvordan få fortalt sin historie uden at få en søgsmål på halsen fra DR. Dette var et efter min mening et vigtigt dokument for, hvor DR var/er på vej hen.
Denne artikel er i den grad værd at læse!

Jeg er meget glad for at få belyst baggrund for Kurt Strands ønske om at fratræde sin stilling. Jeg havde jo anet hans baggrund for at ønske at fratræde stilling. Godt at få baggrund fortalt udtrykkeligt - og genialt - mellem linjer i dagbogsjournalistik!

Jeg er glad for, Kurt Strand med dagbogsjournalistik i denne artikel magter mellem linjer at komme frem med reelle oplysninger om situation for dygtige journalister på DR – uden risiko for søgsmål – en overmenneskeligt klog måde at få et vigtigt oplysende budskab kommunikeret – tak for det!

Utroligt hans chefer, som kendte hans ønsker om et bredere journalistisk felt, og som netop havde rost ham i taler til 25 års jubilæum, ikke ringede og tilbød ham et større udbud af journalistiske opgaver, som han ønskede tilbudt!

Det fortæller måske noget om DR som en institution, der kræver chefers navigation og styring af ansattes arbejde i en politisk styret hierarkisk organisation. Måske er hierarki i DR indirekte møntet på denne styring – hvor en dygtig politisk redaktør som Lisbeth Knudsen, der forsvarede ansattes redaktionelle frihed, pludselig var overflødig?

Eksempelvis ønskedes fra politisk hold ikke Lisbeth Knudsens forsvar for redaktionel frihed/ytringsfrihed til Christoffer Guldbrandsens film: Den hemmelige krig, 2006, modsat meget forsvaret redaktionel frihed/ytringsfrihed for Flemming Rose Jyllandsposten omkring Muhammedtegninger, 2007 – her beskrevet af mediejurist på Journalisthøjskolen, Oluf Jørgensen:

http://domino.djh.dk/appl/djh/blogs/...J%C3%98GM6.htm

Oluf Jørgensen slutter artikel med at understrege:
Journalister skal ikke bøje sig ved angreb men uanfægtet fortsætte med at belyse vigtige samfundsmæssige spørgsmål og sætte fokus på ansvar. DR er ligefrem forpligtet: ”Forsøg fra udenforstående på at øve pression mod programvirksomheden skal afvises”. Sådan står det i bemærkningerne til radio- og fjernsynslovens krav til public service-medier.

Så nu kan Kurt Strand blive en uvurderligt vidende og erfaren og efterspurgt underviser på Journalisthøjskolen om dette emne! Og måske kan han finde et friere medie end DR, hvor han kan bruge sine journalistiske kompetencer til glæde for sig selv og andre!


Jeg så Kurt Strands billede m.fl. tankevækkende hænge udstillet til ”skræk og advarsel” på Jakob Rosenkrands’ opslagstavle i udsendelsesrække fra midt i september 2010: ”Jagten på de røde lejesvende.”

Hvilken underlig oplevelse for Kurt Strand m.fl. at se deres billeder på Jakob Rosenkrands’ opslagstavle! Og en bisar oplevelse for os som seere også!

http://www.dr.dk/DR2/L/Lejesvende/29150058.htm

http://politiken.dk/kultur/tvogradio...d-om-fortiden/

http://politiken.dk/kultur/tvogradio...de-lejesvende/

http://politiken.dk/debat/ECE1064503...-skudt-i-gang/

Jeg er enig med Lasse Jensen i nedenstående analyse af medier i spin's tidsalder:

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Lasse Jensen sagde i går til Politiken flg.:

Spindoktorer vil aftale alt på forhånd
Det er hans opfattelse, at journalister oplever mere og mere detail-regulering fra spindoktorer.

»Der er en klar tendens til, at spindoktorer i stadigt højere grad forsøger at aftale alt, helt ned til opfølgende spørgsmål, emner og afgrænsninger. Og det i sådan en grad, at det er et problem«, siger Lasse Jensen.

Han mener, at et er vigtigt, at journalister laver en kontrakt med den, man interviewer. Men lige så vigtigt er det, at den kontrakt »ikke bliver så detaljeret, at det bliver en spændetrøje«.

Link: http://politiken.dk/kultur/tvogradio...-over-haarder/
Og @gunvor: Jeg er meget enig i din analyse og vurdering nedenfor:
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Jeg mener, det må være sådan, hvis ikke man kan tåle den medicin, der hedder at man som politiker bliver stillet spørgsmål til ens arbejde, som samme bør man vælge sig et andet erhverv.

Hvad angår spindoktorer, mener jeg, at politikerne selv bør mene, det var vigtigere, at fremstå med deres politik fremfor spin. Jeg har intet imod politikere modtager kommunikativt vejledning generelt, men de portioner det har fået med spin, også at de journ. kollegaer helelre vil tale om spinnet end politiken viser klart det skråplan vi er nået til.
…...
Så jeg klandre begge lejre: både politikere og journalister for hele dette cirkus, der fjerne fokus på det centrale: den indholdsmæssige side af politik og ikke det ydre, nemlig indpakningen.

Sidst redigeret af Katharina; 21-12-2010 kl. 17:05. Årsag: Tilføjelse.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 18:26   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Man kan snart stille spørgsmål om, hvem der styre vores land, de politikkere der er VALGT ind, eller deres spindocktorer?
spind edderkopper!

En af dem:
http://www.bt.dk/nyheder/dfs-spindoc...s-joedisk-kone ( skrevet i 2001 )

http://www.youtube.com/watch?v=eZp00...eature=related

Sidst redigeret af Karo; 21-12-2010 kl. 18:50.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin med til et ikke - schengen land mawebbro Alt det andet 4 15-08-2011 20:03
Principafgørelse: afgørelsen om forlængelse af udbetaling af SDP udsættes! gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-07-2011 20:20
Hvis man ikke kan blive enige om løn, hvad så? peterdj Spørgsmål ang fleksjob 17 31-08-2010 18:41
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Recept på ikke-tilskudsberettiget medicin Odense66 Alt det andet 16 30-06-2010 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension