K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 21:21   #11
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hmm, hvad mon der ellers er i den reform?? Nu vil de gøre fleksjob tidsbegrænset, så man skal vurderes igen efter 5 år. Det kan da godt gå hen og gøre folk noget usikre..

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...b.html?forside
Man skal da være åben for en udvikling, selvom man er i fleksjob...


Undskyld, men nu er det da bare politikere der snakker om noget hvor de ikke har læst på lektien !!!

Der finde en lovpligtig opfølgning sted, i begyndelse hver halve år, hvorefter det går over til årligt.
Så faktisk synes jeg at de politikere der snakker nu, virker lidt uvidende.

Den lovpligtige opfølgning har til formål at afklare om personen stadig skal have fleksjob på de præmisser hvor jobbet er tildelt, eller der skal sættes ind med andre tiltag.
Jeg kan overhovedet ikke se hvad der skulle være forskel på nuværende og det som politikerne fantaserer om ?

---

Men faktisk så kan jeg da godt fornemme at folk tror at man har fået et stationært job, hvor der aldrig vil ske ændringer.
Jeg kender flere i fleksjob, der undrer sig, når jeg siger at jeg prøver at arbejde mig op i tid, i forhold til mit fleksjob.

Jeg har fleksjob 3 dage om ugen, og for at øve har jeg på en af mine fridage bestemt et fast program, så jeg over tid, er parat til at arbejde 4 dage om ugen istedet.
Selvfølgelig skal man da det man kan, og ikke blive sat fri, til passivitet i "ferie" på fuld løn, hvis der overhovedet kunne være andre muligheder.

Jeg er da ikke sikker på at det går, sådan lige med det samme, men jeg har den ene dag og prøve med, og kan jo altid stoppe op igen, hvis det bliver for meget.

Til min kommende opfølgning vil jeg nævne mine planer, selvom øget tid, ikke er relevant lige nu.
Men måske kan man hjælpe mig på vej, så det bliver realistisk !!!

Eneste problem kunne være at man blev faldet i ryggen for sin venlighed, men det regner jeg nu ikke med.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:31   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også 'flot' de vil lade sådan en bombe springe her i December - med ønsket om en rigtig glædelig jul og et godt nytår

Altså nu fylder jeg selv 41 år lige omlidt. Men jeg synes faktisk de strammer den når de siger unge under 40.....i mit univers er unge i hvert fald under 30!!

Er der nogensinde nogen der har læst en avisoverskrift hvor der stå at en gruppe UNGE har begået kriminalitet - og så læser man at det drejer sig om en gruppe af 39-40 årige mænd???

Og bare vent. De reelt unge vil blive behandlet en del anderledes end de reelt ældre. Der vil være ungeteam og der vil være voksenteams. Selvom de alle er unge under 40!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:37   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Man skal da være åben for en udvikling, selvom man er i fleksjob...


Undskyld, men nu er det da bare politikere der snakker om noget hvor de ikke har læst på lektien !!!

Der finde en lovpligtig opfølgning sted, i begyndelse hver halve år, hvorefter det går over til årligt.
Så faktisk synes jeg at de politikere der snakker nu, virker lidt uvidende.

Den lovpligtige opfølgning har til formål at afklare om personen stadig skal have fleksjob på de præmisser hvor jobbet er tildelt, eller der skal sættes ind med andre tiltag.
Jeg kan overhovedet ikke se hvad der skulle være forskel på nuværende og det som politikerne fantaserer om ?

---

Men faktisk så kan jeg da godt fornemme at folk tror at man har fået et stationært job, hvor der aldrig vil ske ændringer.
Jeg kender flere i fleksjob, der undrer sig, når jeg siger at jeg prøver at arbejde mig op i tid, i forhold til mit fleksjob.

Jeg har fleksjob 3 dage om ugen, og for at øve har jeg på en af mine fridage bestemt et fast program, så jeg over tid, er parat til at arbejde 4 dage om ugen istedet.
Selvfølgelig skal man da det man kan, og ikke blive sat fri, til passivitet i "ferie" på fuld løn, hvis der overhovedet kunne være andre muligheder.

Jeg er da ikke sikker på at det går, sådan lige med det samme, men jeg har den ene dag og prøve med, og kan jo altid stoppe op igen, hvis det bliver for meget.

Til min kommende opfølgning vil jeg nævne mine planer, selvom øget tid, ikke er relevant lige nu.
Men måske kan man hjælpe mig på vej, så det bliver realistisk !!!

Eneste problem kunne være at man blev faldet i ryggen for sin venlighed, men det regner jeg nu ikke med.
Tror ikke der er så mange der kan se pointen i dén løsning. Mange vil nok tænke, hvorfor arbejde 25 timer i et fleksjob, når lønnen er den samme hvis man arbejder 15 timer....eller 20.
Og når folk ér syge, så vil de da nok hellere bruge de timer der hjemme på at komme sig oven på dagens arbejde. De fleste magter jo dårligt at tage sig af hjemmet efterfølgende, og endnu flere arbejder i forvejen mere end de egentlig burde og ligger lig når de får fri....

Så måske er der flere slags fleksjobbere, dem der kan mere end de er visiteret til. Dem der er visiteret til mere end de egentligt kan klare, og dem der kun har som mål at arbejde sig op af....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:23   #14
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kommer da lige i tanke om, at allerede på nuværende tidspunkt, hvis en fleksjobber pludselig gerne vil arbejde på fuldtid igen og ud på det alm. arbejdsmarked, kan de vel bare gøre det - give kommunen besked om, at man ikke længere vil være i fleksjobordningen... Så var det problem løst... hvis der overhovedet findes nogen, der vil - måske meget få...

Anden udvej kan jeg ikke se... Ellers kunne man forestille sig, at de laver en fleksjobordning, hvor arbejdsevnen ikke er varig...... Det ville ellers give mange flere mulighed for at blive fleksjobber og dermed dyr for staten... Så den idé de kommer med, duer slet ikke - efter min mening....
Kom altså til at grine lidt.

Der er da ingen ved sine fulde 5 der pludselig, vil arb. fuld tid til samme løn.

Jeg har 22,5 time pr uge men får løn for 37 timer, jeg kunne da ikke drømme om at sige ja til at arbejde 37 timer igen, med risiko for atmine skavanker opstår igen.
Lige nu kan de holdes i ave, med mine skåne hensyn.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:50   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Kom altså til at grine lidt.

Der er da ingen ved sine fulde 5 der pludselig, vil arb. fuld tid til samme løn.

Jeg har 22,5 time pr uge men får løn for 37 timer, jeg kunne da ikke drømme om at sige ja til at arbejde 37 timer igen, med risiko for atmine skavanker opstår igen.
Lige nu kan de holdes i ave, med mine skåne hensyn.
Præcis, her trak jeg også på smilebåndet. Folk er syge, ikke dumme!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:51   #16
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror ikke der er så mange der kan se pointen i dén løsning. Mange vil nok tænke, hvorfor arbejde 25 timer i et fleksjob, når lønnen er den samme hvis man arbejder 15 timer....eller 20.
Og når folk ér syge, så vil de da nok hellere bruge de timer der hjemme på at komme sig oven på dagens arbejde. De fleste magter jo dårligt at tage sig af hjemmet efterfølgende, og endnu flere arbejder i forvejen mere end de egentlig burde og ligger lig når de får fri....

Så måske er der flere slags fleksjobbere, dem der kan mere end de er visiteret til. Dem der er visiteret til mere end de egentligt kan klare, og dem der kun har som mål at arbejde sig op af....

jamen, at tænke at man aldrig-aldrig vil op i tid på forhånd, er jo rigtig skidt og nedbrydende for ordningen, og det er det der gør at der kommer det der fokus, hvor nogen tror at andre udnytter det !!!

Når folk er syge, ligesom jeg også er, er det da rigtigt at man hellere skal forbedre sin tilstand ved at lave så lidt som muligt.
men der er altså også mange ting der gør, at man måske kan få det bedre, på sit arbejde, og dermed udvide sine muligheder, hvis man vil!

Jeg siger ikke at nogen skal slæbe sig afsted på job, og det gør jeg heller ikke selv, men jeg synes det er forkasteligt, hvis man på forhånd siger at ens egen tilstand aldrig ville kunne forbedres, heller ikke om 10 år.
så synes jeg faktisk det tyder på dovenskab, for INGEN ved hvordan de har det på sigt.

Man må også regne med at det at komme fra en uafklaret tilstand i en afklaringsperiode og ind i et fleksjob, kan give så meget ro, så man faktisk bliver istand til at klare mere.

Jeg har bla. forbedret min arbejdsevne fordi jeg fik en ordentlig løn, så jeg kunne betale for noget specialtræning, og dermed få det bedre.
jeg har også fået forbedreing bare ved at være i job, og sammen med andre mennesker, og ved ikke bare at være sådan en sur en der sad der hjemme og ikke kunne noget, fordi jeg var en der var "ramt2 af at have en sag i kommunen.

Man må altså godt have planer og drømme om at komme frem, selvom man har et handicap.
Har lidt på fornemmelsen at dem der er imod fremgang, i arbejdsevne, har oplevet at kommunen har fastholdt dem i afklaring mm så krafigt at individet har valgt at fralægge sig den egen frie vilje.
bestemt ikke godt, i mine øjne !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:53   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Man skal da være åben for en udvikling, selvom man er i fleksjob...


Undskyld, men nu er det da bare politikere der snakker om noget hvor de ikke har læst på lektien !!!

Der finde en lovpligtig opfølgning sted, i begyndelse hver halve år, hvorefter det går over til årligt.
Så faktisk synes jeg at de politikere der snakker nu, virker lidt uvidende.

Den lovpligtige opfølgning har til formål at afklare om personen stadig skal have fleksjob på de præmisser hvor jobbet er tildelt, eller der skal sættes ind med andre tiltag.
Jeg kan overhovedet ikke se hvad der skulle være forskel på nuværende og det som politikerne fantaserer om
Der ér faktisk en stor forskel. For når man idag bliver visiteret til fleksjob, så er der ikke nogen begrænsning på, og du kan også melde dig ud af a-kassen og efterlønsordningen. Ja, når du er ledig skal du revurderes, men jeg har ikke kendskab til nogen, der har fået frataget deres bevilling?? Og desuden så gælder den revurdering kun så længe, du er ledig og ikke, hvis du er i et job!!

Det, de er ude på nu, er, at man fra starten får at vide, at visitationen gælder i 5 år. Så det er noget ganske andet end idag!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:58   #18
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Kom altså til at grine lidt.

Der er da ingen ved sine fulde 5 der pludselig, vil arb. fuld tid til samme løn.

Jeg har 22,5 time pr uge men får løn for 37 timer, jeg kunne da ikke drømme om at sige ja til at arbejde 37 timer igen, med risiko for atmine skavanker opstår igen.
Lige nu kan de holdes i ave, med mine skåne hensyn.
Jo, det ville jeg hvis jeg kunne !

Jeg er glad for den mulighed der er med fleksjob, men synes heller ikke man skal pressse citronen, hvis det ikke er nødvendigt !
Og det er lige præcis at udnytte situationen, hvis man kommer med den grundholdning, at man ALDRIG skal op i tid, uanset hvordan sygdommen udvikler sig i fremtiden !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:59   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Kom altså til at grine lidt.

Der er da ingen ved sine fulde 5 der pludselig, vil arb. fuld tid til samme løn.

Jeg har 22,5 time pr uge men får løn for 37 timer, jeg kunne da ikke drømme om at sige ja til at arbejde 37 timer igen, med risiko for atmine skavanker opstår igen.
Lige nu kan de holdes i ave, med mine skåne hensyn.
Jeg tror faktisk ikke der er nogle der er til kendt flex, der har helbred til at arbejde 100% 37 om ugen.

Men forstår ikke helt,dem der er i arbejde,de bliver vel også vuderet ind i mellem gør de ikke?

Det ville være endnu en hemsko, hvis flexer skal prøves i andet job hver 5 år,det vil koste jobs.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:00   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Jo, det ville jeg hvis jeg kunne !

Jeg er glad for den mulighed der er med fleksjob, men synes heller ikke man skal pressse citronen, hvis det ikke er nødvendigt !
Og det er lige præcis at udnytte situationen, hvis man kommer med den grundholdning, at man ALDRIG skal op i tid, uanset hvordan sygdommen udvikler sig i fremtiden !
Jamen der er jo også forskel på at komme op i tid nogle timer om ugen og så have et fuldtidsjob! Alle, der kommer i fleksjob har jo på et tidspunkt kæmpet for at klare deres fuldtidsjob, men uden held. Så er det da en smule urealistisk at tro, at indenfor 5 år, der kan man klare sig i et ustøttet job!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
K vil begrænse førtidspensionen MrBurns Politik og Samfund 8 03-08-2010 20:41
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension