K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2015, 12:18   #11
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Det er altså min tid der er spildt. Hvem skal så bekymrer sig om det!! Man har tabt sin tid, kommune har tabt sine penge ved grov snyd. og aktøren går bare fri!!! Jeg vil ikke lade dem gå sådan uden modstand. Jeg forbreder et brev med dokumentation og begrundelser samt min påstand om erstatning og sender den til kommune. Kommune skal finde ud af hvad de skal gøre
Desværre er du ikke den eneste, som oplever, at et ophold hos anden aktør er splid af tid. Hvis du vælger at tage kampen op mod uretfærdigheden, så er det en mega modspiller, der skal kæmpes imod.
Dine fortællinger om aktørerne Decra Job og IKU minder mig om den aktør-skandale, hvor ledige laver collager. Til trods for at medierne i over 3 år har kritiseret det meningsløse afklarings- og udviklingsforløb, så laver arbejdsløse københavnere stadig collager hos aktøren HKI.

Københavns Kommune informerede 5.6.2015 om collageopgaver i jobaktivering.
"Det nævnes i din fremsendte mail, at det skulle være i modstrid med beskæftigelsesreformen at gøre brug af collageopgaver. Beskæftigelsesreformen retter sig mod forsikrede ledige, mens det er aktivitetsparate borgere, der, som en del af deres aktivering i HKI, vil kunne få collageopgaver".
www.kk.dk/file/22394/download

Beskæftigelsesforvaltningen i København fortalte også 17.3.2015 om aktøren HKI.
"HKI oplyser, at de fortsat anvender de collageopgaver, som har været til genstand for kritik i pressen".
http://www.kk.dk/file/16791/download

Held og lykke med din kamp mod kommunen og aktøren.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt

Sidst redigeret af Rebecca.And; 25-09-2015 kl. 12:24. Årsag: Stavefejl
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 00:43   #12
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
@Abdul: Hvis du har beviser for at den anden aktør decideret har snydt kommunen (og dermed dig) var det måske en sag for politiet? At kræve betaling for arbejde, man ikke har lavet er bedrageri - og dermed en overtrædelse af Straffeloven
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 14:33   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
@Abdul: Hvis du har beviser for at den anden aktør decideret har snydt kommunen (og dermed dig) var det måske en sag for politiet? At kræve betaling for arbejde, man ikke har lavet er bedrageri - og dermed en overtrædelse af Straffeloven
Det er også min hensigt. Som Webmaster og andre venner her har bemærket, at det er nemlig kommune der skal politianmelde aktøren.
Det fremgår i notat af jobcenter, at 30 timers konsulent arbejde er fakturaret for min forløb. Dekra kan ikke redegøre al de antal timer.
Jeg har haft 2 samtale 2X30 minuter. Det har ca. 3/4telefon opkald- lad os sige 1 timer. Lad os tage meget højt op, at de har brugt 3 timer i papir arbejder. Det kan ikke redegøres mere end 5 timer. Det er jobcenter er blevet opmærksom på og har fyret Dekra.
Jeg har skrevet til jobcenter at fyring ikke er nok. De har lavet 2 ulovligheder- de har spildt 3 måneder fra mit dyrebar sygdagpenge perioder og det er grov overtrædelse af straffelov forfalskning af faktura.
Jeg vil ikke lade sagen gå stille. Jeg har taget kamp meget seriøs. Jeg har tid hos jobcenter på mandag.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 01:59   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis de ikke gør mere end at fyre dem...ja så er det sgu groft...

Det er jo skatteborgernes penge man har spildt på det...og det bør man vel ikke tage så let på..

Plus alle de borgere som har været udsat for det...har mistet rigtig meget ved at få trukket deres sager i langdrag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 09:26   #15
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja hvis de ikke gør mere end at fyre dem...ja så er det sgu groft...

Det er jo skatteborgernes penge man har spildt på det...og det bør man vel ikke tage så let på..

Plus alle de borgere som har været udsat for det...har mistet rigtig meget ved at få trukket deres sager i langdrag..
Ja, og netop det at trække sager i langdrag er en bevist agenda fra kommunens side. Aktøren har split kommunens (borgernes) penge, men i det store hele har det sparet penge i ikke at færdigafklare borgeren. I det store regnskab handler det om hvorledes kommunen kan trække fra i skat af de penge der bruges på aktører, målt op mod hvilke udgifter kommunen har når en borger er færdigafklaret. Man skal nok have mere indsigt i hvordan kommunen måler tabt og sparet.

Men helt sikkert en cadeau til dig Abdul for din årvågenhed. Det bliver interessant om kommunen følger op på sagen.

Sidst redigeret af Mikey; 27-09-2015 kl. 09:30.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 09:59   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis ikke der fandtes stædige og modige mennesker..

.... så det sort ud.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=331628&postcount=27

Ole Christiansen var ansat i Københavns Kommune, men hans loyalitet lå hos de arbejdsløse. Derfor risikerede han sit eget job for at opnå retfærdighed.

Med sit job og karriere på spil, meldte Ole Christiansen tilbage i 2010 sin egen arbejdsplads til Ombudsmanden. Han var manden, der fik Farvergade-sagen til at rulle, og det fortæller han nu om i et interview med Euroman.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension