K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2011, 12:32   #1
sndnkm67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sndnkm67 er ny på vejen
søger ftp pgf 17?

jeg har nu været til samtale hos en meget klog beskæftigelses konsulent som har vurderet mig til afslag på min ftp trods en enkelt samtale!!!!!

Meget uforstående er det for mig at denne person kan vurdere mig på en enkelt samtale og en helbreds undersøgelse fra min læge som er omfattende i den forstand at han kender mig troda alt og har beskrevet mit liv, men det har tilsydeladende ingen betydning ,hvorfor skulle alle de punkter så udfyldes hvis dennne konsulent ikke kan bruge det til noget??

jeg var til samtale igen i fredags et opfølgningsmøde i forhold til jobansøgning og des videre!!!

jeg er stadig syg med mit stofskifte og går til kontrol og bliver medicineret alt efter hvad mine prøver siger....

Jeg bliver tilbudt at komme på noget der hedder incita med psykolog samtaler og diverse tilbud, og jeg siger ja til dette men siger til vedkommende at jeg ikke kan ringe hvis jeg har migræne og derfor ikke kan melde afbud(så jeg bliver trukket i min kontant hjælp)...han siger at det ikke er noiget problem men jeg modtager papirer igår om jeg sakl skrive under på at jeg skal give jobcenter og den foranstaltning jeg er henvist til hvis jeg ikke kommer og vores samtale i fredags spurgte jeg netop om dette og han sagde det ingen betydning havde ????

Jeg er blevet informeret på et forkert grundlag og har sgat ja til dette tilbud på forkert grundlag, jeg er stadig syg, og tænker hvad jeg skal gøre i det her tilfælde??? jeg sover meget dårligt om natten(vågner flere gange) med det resultat at jeg er så træt i løbet af dagen(det kan være det er mit stofskifte), eller min depression jeg ved det ikke men jeg kan ikke fungere de sidste 2 dage er jeg faldet i søvn om morgenen uden mine 2 små børn er kommet afsted i hhv skole og børnehave???

er der nogen der kan råde mig til hvad jeg skal gøre i denne situation, skal jeg skrive brev til dennne konsulent og melde fra det der incita ting og skrive jeg stadig er syg eller hvad skal jeg gøre????

De papirer jeg har modtaget hvad skal jeg med dem??
sndnkm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:42   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 egen læge er spild af tid, kommunen er ligeglade med hvad de siger
2 hvad har du af andre lægepapir, alså fra speciallæger(læger eller psykiater)
3 skriver disse noget om din funktionsevne er nedsat og der er ingen behandlingsmuligheder.
hvis du ikke har det, vil du helt sikkert få afslag på en §17
4 har du været i arbejdsprøvning?

husk en psykolog må ikke stille diagnoser kun sammen med en psykiater
så en psykolog vægter ikke særligt højt hos en kommune
men havde helst sikkert taget i mod det tilbud, med psykolog
det viser du gerne vil være med til en udredning af din sygdom
du kan altid komme til en psykiater senere

baseret på egen erfaring

udfra det du skriver, kan jeg ikke se du er færdig behandlet og derfor vil du få afslag

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-03-2011 kl. 12:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:57   #3
sndnkm67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sndnkm67 er ny på vejen
jeg har ingen papirer på psyk kun min læge og jeg bad min læge om en henvisning til en psyk men det var han ikke meget for trods han ved mine problemstillinger .

jeg lider af migræne efter mange år med vold så skal til neurolog på fredag

jeg kan jo ikke melde mig syg hvis jeg har migræne kan ikke snakke eller tåle lys og så bliver jeg trukket i kontant hjælp det har jeg bare ikke råd til!!!!
sndnkm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:00   #4
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
der skal diverse arbejdsprøvninger og lægepapirer til før en ftp kan vurderes

alle muligheder skal være udtømte :-)
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:24   #5
sndnkm67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sndnkm67 er ny på vejen
bare sjovt at en i min familie havde ikke alle muligheder udtømte men fik ftp ved en partshøring
sndnkm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:37   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sndnkm67 Se meddelelser
bare sjovt at en i min familie havde ikke alle muligheder udtømte men fik ftp ved en partshøring
du kan ikke bruge andres sager til noget som helst
selvom man skulle have de samme sygdomme
er det ikke sikkert begge får pension

1 en funtionsevne skal være ubetydlige og varig nedsat
2 man skal som regel have været igennem 1 eller 2 arbejdsprøvninger
3 du får pension pågrund af din arbejdsevne og ikke ens sygdomme

Men må nok indrømme udfra det du skriver, så er der langt til en pension
så kan faktisk ikke se nogen grund til at søge en §17, for at være helt ærlig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:38   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hvis det ens egen læge skriver er spild af tid og penge for kommunen og ubrugeligt for os borgere - hvorfor indhenter kommunen så rask væk en GHU og den ene statusbedømmelse efter den anden hos ens egen læge når det er spild af tid? det gør de i hvert fald i den kommune hvor jeg bor.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:44   #8
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Alle råd er ikke lige gode. Jeg er også blevet spist af med at psykologer ikke må stille diagnoser. Det passer altså ikke, en dygtig og faglig kompetent psykolog kan og må stille diagnoser. Psykologforeningen var også overrasket over mit Jobcenters skrivelse hvor de siger at kun psykiatere må stille diagnoser. Der er ingen lovhjemmel i deres påstand, kun internt hvad de vil "acceptere". Jeg har selv henvendt mig til Jobcenter med ovenstående , når jeg får tilbagemelding , skriver jeg.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:52   #9
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Alle råd er ikke lige gode. Jeg er også blevet spist af med at psykologer ikke må stille diagnoser. Det passer altså ikke, en dygtig og faglig kompetent psykolog kan og må stille diagnoser.
Jeg har også fået diagnoser af en psykolog (kommunens egen) - og det var på baggrund af hendes papirer, at min ftp gik igennem.
Og en psykiater har efterfølgende sagt, at hun kun kan være enig i de papirer.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:56   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en kommune bedømmer ens lægelige side udfra hvad speciallæger skriver

1 ens egen læge er ikke speciallæge og skriver deres konklusion udfra hvad andre læger skriver
2 om en psykolog må skrive diagnoser eller er faktisk lige meget. for kommunen er ligeglade med dem i den sidste ende.
der tæller en psykiater fordi denne person er uddannet læge og kan udskrive medicen

så mit råd er at få en beskrivelse af en speciallæge og får en henvisning til en psykiater
fordi der er noget med stofskifte og der er en depression som jeg heller ikke kan se der er nogen behandling for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger råd. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-03-2011 22:55
Søger råd til Mølgaard Alt det andet 7 01-03-2011 21:08
Nu søger jeg... Randerspigen73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 18-12-2010 21:35
Når i søger - Tip Ragdoll At søge førtidspension 8 08-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension