K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2014, 20:44   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal bare huske på at det ikke er psykiater, advokat osv der bestemmer om det skal være en førtidspension...

Det hjælper selvfølgelig at de skriver at tilstanden er varig og uden behandlings muligheder...

Kommunen har med de nye regler en mulighed for at tilbyde dig et ressourceforløb hvis de mener at det på sigt vil kunne bringe dig nærmere et arbejde..

Nu er der jo ikke nogen herinde incl mig der kan sige hvad kommunen vil gøre i dit tilfælde....men vi ved at det er kommunen der beslutter om det skal være førtidspension eller noget andet...

Så du kan ikke regne med en førtidspension bare fordi en læge skriver det...

Det kan godt være at du får en men du må bare ikke gå rundt og tro at det er sikkert fordi en læge skriver det..

Glemte lige at skrive at der skal være et mål hvis de tilbyder dig et ressourceforløb...de må ikke bare give det for at give det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 09:32   #12
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
HEJ alle i rare mennesker.
ja så har jeg fået brev fra jobcenteret hvor sb skrive at vi skal snakke om mine uddannelses/ arbejdes mulig hedder og jeg er bare så nervøs for at de sender mig i et eller andet og jeg magter det ikke bare det at skulle lave lidt herhjemme på en halvtime så er jeg færdig det er en kamp hverdag sover max 3 timer om natten så vågner jeg op badet i sved pga flash back og prøver så om eftermiddagen at sove bare lidt men det kan jeg ikke det skal lige siges jeg går først iseng kl01.00 om natten.
jeg har givet min advokat besked om mødet med jobcenter men er stadig nervøs
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 11:15   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de skal arbejdes prøve dig for at se din arbejdes evne men så længe du er igennem smertecenter også selv om de bare skal finde medecin til dig er du ikke stationær, der er jo ingen der siger de ikke finder et micrakel medicin til dig som måske kan finde 1 timers arbejdes evne frem.

Så måske kan du gå hjemme til det er overstået, inden du afprøves igen måske på et reva canter
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 08:50   #14
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
ja så er jeg snart udredt fra smerte skolen og har fået af vide af min sb at min sag skal til rehabiliteringsteamet når hun har fået de sidste oplysninger fra min læge og psykiater som begge er enig om at jeg ikke kommer til at arbejde da jeg er for syg og begge mener at jeg skal have en pension mangler dog at få lavet en helheds helbreds undersøgelse som lægen ikke har modtaget en henvisning til fra kommunen så jeg ved ikke hvad jeg kan forvente af rehabiliteringsteamet håber selv at det bliver en pension pga ptsd med svær depression og posttraumatisk hjerne syndrom
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 22:20   #15
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
ja s¨er jeg udredt fra smerteklinikken og de kan ikke gøre mere for mig med medicin da intet af det jeg har fået virker og har godt nok fået meget men intet hjalp på mine smerter og har så også fået dommen fra psykiateren om at min status på ptsd med svær depression er stationær og liledes posttraumatisk hjernesyndrom og der er ingen medicin der hjælper på mig kort sagt min læge og smerteklinikken og psykiater siger at alle muligheder er udtømte og der er ingen relevant tro på en forbedring og alle muligheder for selvforsørgelse er udtømte så nu venter jeg bare på at kommune sender mig til lægen for at få en helhedshelbredsundersøgelse så min sag kan komme til tehabilitering teamet er godt nok helt der nede hvor det hele kan være lige meget når man ikke ved hvad der nu skal ske
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 01:15   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Arbejdsprøvning frem for alt !

Få gyldne ord fra mig...
Hellere en katastrofal arbejdsprøvning, hvor man få forværring i sin tilstand.
Fremfor en kamp for at undgå en afprøvning


Fakta er at man bliver nødt til at have noget at måle arbejdsevnen på, et gæt, eller andet forsøg på at slippe udenom, virker udelukkende som en bremse i processen.

Så kan det være at det er 10 minutter man kommer frem til, og så ved man jo det !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 07:45   #17
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
Hej alle i rare her på k10.
Jeg har ikke været herinde længe men det er grundet at jeg har været helt nede pga min ptsd og depression og posttraumatisk hjernesyndrom hvor jeg bare har haft lyst til at tage strikken fordi der ikke skete noget i min sag men nu er der et lille lys punkt har lige været til lægen og få lavet en læ 262 til rehabiliteringsteamet hvor min læge har skrev at det skulle være en pension som alle de andre speciallæger og smerteklinik skriver at min arbejdes evne er lig 0 og alle muligheder er udtømte men jeg tror ikke at teamet henstiller mig til pension da det er svært at få pension og som min psykiater også har skrevet så skal jeg på pension og han vil ikke slippe mig før at jeg har fået den da han ikke kan medicinere mig ud af det så går her og er bange for at jeg ikke for den ro jeg har brug for.
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 20:47   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået (kvæl mig ikke, hvis jeg har uret), er netop PTSD en af de diagnoser, der kan resultere i FP.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 06:28   #19
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
Unhappy

Hej mukke.
Jo det er der vidst noget om jeg syntes også jeg har hørt om det men det er ikke sikkert at kommunen/rehabilliteringsteamet siger at jeg skal på fp trods udtagelse fra div læger de vil jo spare hvor de kan trods det at der er kommet nyt om at de som ikke kan arbejde og er så syg hvor det er menings løst at give den et resurse forløb skal tildeles fp nen nu må jeg se hvad udfaldet bliver når jeg engang skal til rebiliteringsteamet
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 07:53   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af micelk Se meddelelser
hvor min læge har skrev at det skulle være en pension som alle de andre speciallæger og smerteklinik skriver at min arbejdes evne er lig 0
Din læge bestemmer ikke, om du skal have pension eller ej, det gør kommunen.

Lægerne må ikke udtale sig om arbejdsevne, dette er op til kommunen at vurdere.

Lægerne skrive, at din lidelse er stationær, at behandlingsmulighederne er udtømte og, at dit helbred vil blive markant forværret af en evt. arb.prøvning
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension