K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2010, 11:31   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Groteskt

Vi lever efterhånden i et pampervælde.

Dette må være noget for pressen, at fjerne folks børn for at sende dem i aktivering



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 11:32   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Her sad jeg lige så fredeligt og spiste min koldskål med kammerjunker, for så dernæst at være ved at blive kvalt over dette groteske indlæg...
Jeg håber da ved gud ikke at man i Danmark, velfærdssamfund, kan fjerne nogle børn fordi at så mener man at forældrene bliver raske og så kan de arbejde.... det er da så væmmeligt at det forhåbentlig beror på en misforståelse, for ellers er der noget helt galt her i landet....
Hun og hendes familie trænger da helt klart til nogle
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 21:26   #13
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres ord - også for links, som jeg er ved at læse nu her.

Jeg skrev, socialrådgiver hos fagforening havde sagt, XX kunne få flexydelse ved stop af sygedagpenge. Det var en fejl. Hun sagde ledighedsydelse. Der skulle lige være kommet noget helt nyt omkring det for at undgå, folk falder mellem to stole ved stop af sygedagpenge. Det må være, at man kommer på kontanthjælp, selv om man er syg, hun kalder "de to stole".

Jeg har lige fået den sidste lægeerklæring udleveret. Den der bruges som det ene argument for afslag på førtidspension.
Det gjorde mig bestemt ikke mindre vred.

"...tror jeg ikke, at pt. genvinder de ressourcer, der skal til for at det er relevant at iværksætte yderligere arbejdsprøvning mhp tilbagevenden til arbejdsmarkedet, såvel helt som delvis.
Det er min vurdering, at hendes psykiske helbredstilstand ud fra en funktionsmæssig betragtning er varig/stationær"


Hvordan forstår I den? I kommunen forstår man, hun muligvis vil kunne arbejde.... og skal man lige være sikker, så fjerner man hendes børn hveranden weekend.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 22:25   #14
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Har lige talt med XX. Så lykkedes det sagsbehandleren af få XX helt ned med flaget. Hun magter ikke mere, og jeg er dybt bekymret for hende.

Hun ødelægger fandme en familie på denne måde!!!

XX har i telefon fået at vide, at hun ikke skal klage over afslaget. Beslutningen ER truffet, og den bliver ikke ændret.
Det siger sagsbehandleren!!!!!


XX skal nu på kontanthjælp. Jeg forstår ikke.... hun må ikke holde ferie, skal hele tiden stå til rådighed.... men hun er jo SYG!
Kan de så ringe til hende vedr beskæftigelse.... og så VUPTI sker der et mirakel, og hun bliver rask, eller hvordan hænger det lige sammen?

Overskrider en sagsbehandler ikke grænsen ved at blande sig i, om en borger klager over en afgørelse???

Jeg er så frustreret. Og dybt bekymret. Det er en familie med kun få ressourcer. Ægtefællen (og børnenes far) er også gået ned med depression.... og han reagerer desværre ved at være opfarende over for børnene i perioder. Er under behandling og vi håber det bedste. De kæmper og kæmper for at få deres lille familie til at fungere. Men de bliver bare dukket gang på gang. Sønnen er handicappet og har brug for ekstra omsorg. Og tryghed!
Hvordan hænger det sammen med, at han ska fjernes fra hjemmet, så hans mor skal kunne arbejde (altså ifgl sagsbehandleren)????
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 23:18   #15
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Sindsygt....

Hold da kæft, en behandling I modtager af denne inkompetente sagsbehandler og Kommune.!!!
Tænkte på om det måske var en ide at skifte sagsbehandler, omgående.?!
XX må omgende have sin retssikkerhed tilbage, og ganske rigtigt som beskevet i andre indlæg, så skal der klages og min erfaring siger, at det betaler sig at stå på sin ret, og det kan løse problemerne ved at man skruer bissen på, hvis du forstår.

Syntes det er virklig flot og kærligt af dig, at du hjælper hvor du kan og det gør sgu lige DEN FORSKEL. Husk det.! :-)

Good luck.!

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 23:47   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er bare at klage.. det skal sagsbehandleren da ikke bestemme eller noget.

en klage over sagsbehandleren er også på sin plads.

lav det i to dele, en hvor der klages over sygedagpengestop.. og hvad det eller var.

og en hvor i klager over sagsbehandleren, både omkring fratagelse af børn og fratagelse af klagerettigheder.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 00:01   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hun skal i hvert fald have det på skrift at børnene skal i pleje, mens hun er i aktivering, jo før jo bedre, og helst i går.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 07:46   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klag over sygedagpengene sammen med fagforeningen.
Vigtigt at klage.

forhåbentlig har i fået en skriftlig afgørelse.
Hvad med ressourceprofil?

Derudover sender i en mail, eller brev(husk stempel, med kopi v brev)hvor I skriver erf vedr fjernelse af børn pga arbejdsprøvning. I spiller dumme, og spørger om dette er rigtifgt forstået, som I ber sagsbehandler bekræftige (inden for 8 dage).

Svar bli spændende. Sandsynligvis er der tale om misforståelse(vil hun påstå). Ellers er det bare at klø på, vedr til højere instanser.

Husk ingen samtaler, uden bisidder, optagelser eller andet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 16:01   #19
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej!

Sikke dog en sagsbehandler!

Du kunne jo prøve at kontakte DUHK.dk. De kan muligvis hjælpe. De har masser af jurister der er bedre inde i love og regler end jeg er.

Jeg vil sige at de er fuldstændig uhørt at true med tvangsfjernelse af børn! For de fleste er det da en af de eneste faste holdepunkter der er i hverdagen!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 23:24   #20
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Vi mistede et kært familiemedlem... derfor har jeg ikke været herinde et par uger. Det var barsk.

Tak for al jeres støtte. Jeg fik faktisk nok og deltog i et møde, xx havde med sagsbehandleren. Jo jo, hun mente skam, man skulle overveje at fjerne børnene fx hveranden weekend, for så kunne xx magte at arbejde.
Og hun mente at have argumentationen i orden, for i xx´s ressourceprofil stod, de af tidligere sagsbehandler havde fået "tilbudt" fjernelse af børnene... men havde sagt nej tak.
Det er helt korrekt - bortset fra altså, at det var ægtefællen, de forholdt sig til. Om han ville få det bedre af..... og det sagde de så nej til.
Men bare fordi det er nævnt - så hænger hun sig nu i det som en mulighed.
Der skal først laves en §50, hvor man bla undersøger ressourcerne i nær familie (her står bla jeg så parat) - men der er intet sket.
Jeg prøvede at holde hende fast i, hun argumenterer i cirkler. Hun siger, xx kan arbejde, hvis børnene er væk. Men HVIS nu hun havde ret, hvordan hænger det så sammen, når hun vil fjerne dem midlertidigt? Så kan xx jo starte forfra med at søge.
Jeg blev bare ved med at holde hende fast, og jeg var både alvorlig og vred. Men hun er jo glat som en ål. Kors hun er giftig!
Hun havde nok regnet med, mødet kun varede en time. Det blev til næsten to, fordi vi diskuterede.
Jeg sluttede med (atter) at fortælle, hun ødelægger xx ved at true med at fjerne børnene, og at jeg ikke mener, hun er kompetent til at tage det lægelige ansvar. Og sagde, jeg selvfølgelig ville gå videre med sagen.
Det har jeg så gjort - har skrevet et brev, hvor jeg citerer både fra ressourceprofil og lægeerklæringer. xx har læst det igennem og godkendt det. Jeg har sendt det til direktør i kommunen, afdelingsleder, sagsbehandleren samt en politiker. Sidstnævnte har svaret mig allerede. Han vil drøfte sagen med forvaltningen og så vende tilbage til mig.
Jeg ser xx bryde helt sammen - det vil jeg ikke acceptere!!!
Jeg håber meget, der kommer en løsning. Og at den kommer snart.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Med familien på ferie i udlandet famenr1 Alt det andet 33 10-07-2012 09:26
lang kamp....... som følge til, så er vi TO i familien solskinspigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 18-01-2011 10:22
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension