K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2016, 14:08   #1
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Ny psykiater i Århus/Randers??

Jeg har tidligere været tilknyttet en psykiater i Randers, Aske men skal nu finde ne ny.
Men vi var ikke altid enige om hvirdan jeg havde det. Al respekt til manden, han er dygtig.

Forhistorie:
Jeg bliver i sommer/efterår 2012 henvist til psykiater da egen læge nu havde afprøvet 3 forskellige mediciner for depression uden den store virkning. Konstant op og ned ture.

Kommunen smider mig forbi deres egen psykiater i ventetiden og hun siger bipolar (maniodepressiv) da min moster også har dette...

I foråret 2013 kommer jeg til hos psykiateren og min depressive periode bliver værre, medicinen optrappet og lidt ekstra medicin. Jeg går til samtaler også, men har svært ved at mærke andet end at jeg er ked af det og meget trist.
Jeg får et totalt nedbrud i efteråret 2013 og burde nok have været indlagt.

Psykiateren mener jeg nu skal udtrappes af medicinen og jeg bliver medicinfri i løbet af sommer 2014. Dog fortsætter jeg på stemningsstabiliserende medicin til jul 2014.

Jeg starter op med gruppeterapi, hos psykiateren, i starten af 2015.
Men jeg er sgi ikke god til at åbne op for posen, jeg er mere den tænkende type og er dybt præget af devisen "De andre har det meget værre end mig".
Så jeg får kun luftet nogle småting og giver kun halvdelen af "sandheden".
Jeg kan her i bakspejlet godt se, at det ikke var særligt holdbart og det jo ligsom heller ikke får hjulpet mig videre....

Jeg stoppede hos psykiateren i efteråret 2015, hvor han mente at min diagnose ikke var bipolar men personlighedsforstyrrelse.
Hmmm... Jeg mærker mere, at det er depressionen der trykker..

Men jeg ønsker nu at starte hos ny psykiater og starte på en frisk!
Men hvem skal jeg vælge??
Har i nogle erfaringer med hvilken psykiater i østjylland der kan hjælpe med en endelig afklaring af mig?
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 17:56   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Udredning i regionen.

Regionerne er forpligtiget til at have "udredningsforløb" og "behandlings-pakker" indenfor de psykiatrisk lidelser...
http://www.psykiatrien.rm.dk/afdelin...bulant-forlob/ led selv på deres side efter hvad der kunne være relevant for dig eller snak med lægen.
Din læge kan henvise dig til udredning i regionen, og derefter må det vurderes hvad der er relevant behandling.

Hvis du ikke giver dig selv mere end halt i behandlingen, kommer du ikke længere end halt, men du bestemmer.
Da jeg selv startede hos psykiater tog jeg en beslutning, nemlig om jeg ville sidde og holde noget tilbage... hver gang jeg skal til konsultation stiller jeg igen mig selv det spørgsmål, og den dag jeg siger ja til at sidde og putte med problemerne uden at bringe dem på bane, har jeg besluttet at behandlingsforløbet er ovre.
Der er hverken grund til at spilde min eller psykiaterens tid.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 01:22   #3
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Tak KageØre.

Det er jo lige præcis derfor jeg gerne vil starte på en frisk.... Jeg skal jo for pokker komme videre i mit liv!
Jeg kigger lige på linket. Tak.
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 09:05   #4
A1982
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
A1982 er ny på vejen
Jeg har fået 3 pakkeforløb i psykiatrien i Randers. De finder efterfølgende ud af at jeg har en personlighedsforstyrrelse oveni, og sender mig videre til Århus i behandling for min personlighedsforstyrrelse. Jeg kunne ikke fungere i gruppe, men i Århus tilbyder de individuel samtaler... Hvilket de ikke gør i Randers. Måske det var en mulighed.
A1982 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 16:37   #5
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Så har jeg lige været ved egen læge og snakke om henvisning til psykiater.
Min egen læge vil lave en strees test og en depressions test på mig, inden en henvisning.
Men hun kunne godt se, at det var et nogt rodet forløb med alle de diagnoser der er blevet ændret.
Hun tænker at lave henvisningen til Risskov.

Puha.... Havde virkelig frygtet at hun ville sige, "jamen du har da en diagnose, så det er det."

Nu er jeg mere rolig og jeg skal op til hende igen i næste uge.
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 16:52   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har haft god grund til at frygte afvisning pga nuværende diagnose...

Det er ganske normal adfærd fra mange læger at de har det med at afvise folk der i forvejen har en/flere diagnoser...specielt term læger handler sådan..

Så dejligt for dig at du kan komme videre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 23:56   #7
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Fantastisk!!!

Er blevet indkaldt til udredningssamtale i Risskov!!
Så jeg er vist på vej til en afklaring.....

Tak for hjælpen.
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension