K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2013, 09:50   #21
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Jeg betaler både til fagforening, A-kasse samt efterlønsbidrag. Hvis jeg melder mig ud af A-kassen hvad sker der så med efterlønsbidraget?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 10:54   #22
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Jeg betaler både til fagforening, A-kasse samt efterlønsbidrag. Hvis jeg melder mig ud af A-kassen hvad sker der så med efterlønsbidraget?
Så kan du betale det, der hedder fleksydelsesbidrag ( mener det var omkring 460/md) til kommunen og på den med fortsætter du indbetaling til efterløn
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 12:30   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu fremgår det ikke af spørgsmålet men det kræver at @Jasmina er visiteret til fleksjob...før hun kan komme ind under den fleksydelses ordning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 13:29   #24
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu fremgår det ikke af spørgsmålet men det kræver at @Jasmina er visiteret til fleksjob...før hun kan komme ind under den fleksydelses ordning...
Ja, det har du ret i - gik bare ud fra, at det var tilfældet, da spørgsmålet blev stillet i denne tråd
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 13:47   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det forstod jeg godt....så bare i en anden tråd at hun først er ved at søge...og dermed ikke er visiteret endnu....

Derfor vil det være en dårlig ide at melde sig ud af a-kassen og stoppe med at betale ind til efterløn...

Går hendes visitering til fleksjob igennem....ja så bør hun melde sig ud som du siger og indbetale til fleksydelses ordningen...

Nu burde alle være med så der ikke sker nogle fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 17:10   #26
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Er selv flekser, er meldt ud af a-kassen og ind i fleksydelse ordningen,

er også medlem af 3f, i skriver i får nedsat kontingent der fra, hvad betaler i

så for at være medlem nu pr mdr, og det er kun fagforening jeg mener.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:03   #27
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Er selv flekser, er meldt ud af a-kassen og ind i fleksydelse ordningen,

er også medlem af 3f, i skriver i får nedsat kontingent der fra, hvad betaler i

så for at være medlem nu pr mdr, og det er kun fagforening jeg mener.
Kender ikke lige reglernemfor 3F, men tror det gælder for de fleste fagforeninger, at der kun er nedsat ydelse, såfremt du er ledig. Du kan sikkert nemt tjekke det på din fagforenings hjemmeside. Da jeg blev ledig, skrev jeg blot dette til min fagforening og straks blev min ydelse halveret...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:06   #28
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Tror nu ikke der er nedsat kontingent bare fordi man er ledig, jeg har aldrig hørt om det,

er der en som ved lidt om det jeg har spurt om. i indlæg lidt længere oppe.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 18:16   #29
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Tror nu ikke der er nedsat kontingent bare fordi man er ledig, jeg har aldrig hørt om det,

er der en som ved lidt om det jeg har spurt om. i indlæg lidt længere oppe.
Altså i min fagforening gælder det i hvert fald, så mon ikke også andre fagforeninger har den regel - det ville jo være en helt rimelig regel, eftersom man ved ledighed jo har væsentligt færre penge at gøre godt med, men som sagt må det relativt nemt kunne undersøges ved at enten tjekke hjemmesiden ud eller ringe til dem
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 09:13   #30
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Så kan du betale det, der hedder fleksydelsesbidrag ( mener det var omkring 460/md) til kommunen og på den med fortsætter du indbetaling til efterløn
TAK for svar
Jeg er endnu ikke visiteret til flexjob, men der er netop indsendt en ansøgning om dette. Jeg håber og krydser fingre for at den går igennem, men melder mig selvfølgelig ikke ud af a-kassen før jeg har papiret på at jeg er visiteret til flex Men jeg prøver at forberede hvor jeg kan spare penge for der er næsten ikke noget tilbage når de faste udgifter er betalt

Det har været en lang og hård rejse, men også lærerig så det har også bragt noget godt med sig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps det forstod jeg godt....så bare i en anden tråd at hun først er ved at søge...og dermed ikke er visiteret endnu....

Derfor vil det være en dårlig ide at melde sig ud af a-kassen og stoppe med at betale ind til efterløn...

Går hendes visitering til fleksjob igennem....ja så bør hun melde sig ud som du siger og indbetale til fleksydelses ordningen...

Nu burde alle være med så der ikke sker nogle fejl...


Jeg takker mange gange for at du var opmærksom - sejt at du lige havde styr på hvad jeg havde skrevet i en anden tråd
Jeg vil først melde mig ud når jeg står med flexbeviset - det fremgik ikke af mit spørgsmål, men jeg skal nok være mere præcis næste gang

Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Er selv flekser, er meldt ud af a-kassen og ind i fleksydelse ordningen,

er også medlem af 3f, i skriver i får nedsat kontingent der fra, hvad betaler i

så for at være medlem nu pr mdr, og det er kun fagforening jeg mener.


Hej mand

Jeg har fået nedsat mit kontingent til 3f men jeg betaler både til a-kasse og fagforeningen så jeg har ikke helt overblik over til hvad jeg betaler mindre. Men jeg betaler 114 kr pr. md. til fagforeningen. Hvordan ser det ud i forhold til hvad du betaler?
Hvert halve år skal jeg udfylde en erklæring/ansøgning om at der ikke er sket ændringer i min indtægt (jeg er på kontanthjælp)
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension