K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2010, 21:26   #41
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
tak skal i have.

Jessica
Er han kommet over det og har han gener af det.

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksik...0lungerne.aspx
Jeg hæfter mig spicialt ved første afsnit, om der muligvis er en samhæng, fra han blodprop i benet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 10:43   #42
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej sushjer 1

Min mands lungeskapacitet er blevet mindre. han bliver hurtig stakåndet, når han går ture m.m.
Han får målt sit INR tal hos vores egen læge en gang om måneden.

Det kan meget vel være en sammenhæng. En blodprop kan vandre fra benet op i lungerne.
Min mand har haft en lille blodprop i hans ventre ben. Lægerne undersøgte hans lunger for at se om der var en blodprop, der var vandret derop. Det var der heldigvis ikke.

Jeg ønsker din mand en rigtig god bedring og til jer begge to.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:01   #43
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg snakkede med en sygeplejske som tegnede og fortalte,hvordan det hænger sammen, men han ville ikke sige noget om, at der muligvis var en samhæng, fra sidst og så nu, men jeg undre mig over at, da han var til krontrol på sygehuset den 15 April, at lægen ikke siger til Mogens vi chekker lige lungerne, for så havde de med garanti opdaget det, for jeg tror at han har gået med den prop længe.
Sugeplejsken fortalte at det er en meget lille % del som får en prop i lungerne pga. en prop i benet.
Men han skal have 2 marevan til aften og hjertemagnylen om morgnen, jeg troede at de strøj magnylen, han har fået marevan som injektion i går og i dag.
Men man kan stadig ikke se på Mogens at han er syg.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:53   #44
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Min mand fik også marevan som injektion, da han var indlagt. Det er meget almindelig. Min mand fik også hjertemagnyl, indtil han fik marevan i pilleform.
Han får sin marevan om aftenen.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 20:38   #45
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Når jeg nu læser det her, læser jeg det som, det er det naturligt ved en blodprop i benet at den eller noget af den vandre op gennem blodårene.
Man kan så spørge sig selv, hvorfor de på sygehuset siger at det kun er en lille % del som får det.

CITAT:
Blodprop i lungen

Forfatter
Niels Bækgaard

Hvad er blodprop i lungen?
En blodprop i lungen (lungeemboli) er betegnelsen for en tilstand, hvor en klump størknet blod river sig løs fra benet og bliver ført op i lungernes blodårer - dér, hvor blodet bliver iltet.

Hvem får sygdommen?
Hvert år bliver 3-4.000 mennesker ramt af blodprop i lungen i Danmark, lidt flere mænd end kvinder, og hyppigheden stiger med alderen. Sygdommen rammer cirka 1 ud af hver 2.000 gravide kvinder, det vil sige 25-30 tilfælde om året, men det er meget sjældent at se dødsfald af lungeemboli i forbindelse med graviditet.

Årsag
Den mest almindelige årsag til blodprop i lungen er årebetændelse, det vil sige en blodprop i de dybe vener i benet. Enten hele blodproppen eller en del af den bliver ført med blodstrømmen op til lungekredsløbet. Blodprop i lungen og benet er nært forbundne sygdomme. Derfor betragter vi årsagerne og risikofaktorerne under ét.


Mogens får alle 3 præperater på en dag, indtil vidre.

Sidst redigeret af sushjer 1; 04-05-2010 kl. 20:40. Årsag: tilføjelse
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 11:25   #46
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Jeg forstår heller ikke den sygesplejeske, som har snakket med Jer, når vi har fået fortalt det modsatte.
Det, du har skrevet i rødt, passer nemligt.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 19:22   #47
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Samme forklaring har Mogens fået i dag af overlægen, den har været under opsejling længe og stammer højst sandsynlig fra den prop han havde i benet.

På fredag kommer han hjem, som Mogens og lægen blev enig om kunne han lige så godt rende rundt der hjemme, der skal så komme en hjemme sygeplejske som skal give ham det flydene blodfortyndene ind til vidre.

Endvidre skal han være sygmeldt forløbigt 6 uger.
Så nu bliver kommunen glad for ham
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 19:27   #48
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er helt sikkert værd at undersøge mange har en forsikring der giver noget ved kritisk sygdom uden at de ved det min bror blev opmærksom på det og troede han havde en ved nærmere udredning fandt han ud af der var tre, undersøg lige den ved fagforeningen jeg har en i min fagforening og den dækker også ved livstruende sygdom .. men kan ikke huske hvad den hedder .
har lige kigget under Industriens pension, som Mogens er medlem af.

Og desværre er Blodprop i lungerne ikke nævnt, men han vil ringe til en af de faglige sekrtære i 3 F og snakke med ham, han er knald dygtig og har flere gange før hjulpet Mogens i faglig strids spørgsmål.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension