K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 15:13   #1
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Gode råd søges !

Jeg har virkelig brug for gode råd om hvordan jeg kommer videre i et system der ikke fungere.

I jan 2009 fik jeg en arbejdsskade jeg greb en beboer der faldt og fik et smæld i nakken med stærke smerter efterfølgende. Det første år gik med smerter men jeg holdt ud og gik til kiropraktor 1 x ugentlig og passede mit job.

I januar 2010 tog smerterne til og jeg lider af stærke smerter i nakken, hoved, kvalme, svimmelhed, synsproblemer, hukommelsesbesvær ja osv. kan kun dreje mit hoved 45 grader til højre.

Blev sygemeldt i et par mrd og startede op delvis med 20 timer om ugen. Egen læge siger varig skade piskesmæld. Det samme gør kiropraktor og fys hvor jeg er ugentlig. Har været hos neurolog, ingen nerver iklemme og reaumatolog der siger at han ikke kan hjælpe mig, kan dulme smerterne med blokader.


Efter et par mrd på 20 timer prøvede jeg at gå op i tid hvilke resulterede i forværring og en ny sygemelding. Efter et par mrd startede jeg op på 20 timer hvor jeg er nu. Min fagforening og jeg søgte om fleksjob da mit job gerne vil beholde mig og ansætte mig deri.

Kommunen sendte mig til en af deres reaumatologer og i fredags kom dommen så. Afslag på fleks og stop af sygedagpenge. Årsag kommunens reaumatolog har lavet en fejl og skrevet at jeg fik en arbejdsskade ved at en beboer trak mig i armen. Lægekonsulenten vurderede så at der ikke kan komme en nakkeskade ved et træk i armen. Vi gjorde opmærksom på fejlen og gjorde opmærksom på at der i min sag er 1000 andre papirer med det rigtige forløb på.


Det var ikke deres problem, samtidig skriver reaumatologen at min skade 2 år fra nu er stationær men man kan håbe på bedring indenfor 2-10 år sådan. Han sagde også under undersøgelsen at jeg havde et smerte symdrom men har intet skrevet om det. jeg kan ikke arbejde mere en 20 timer og kan ikke få bistand da jeg er gift.

Hvad gør jeg ??? Ved i er der ikke noget om at man kan søge om forlængelse af sygedagpenge hvis man har en arbejdsskadesag der kører det har jeg den er anerkendt men skal til neurolog for at de kan udregne men og erhvervsevnetab. Der står også noget om at hvis man ikke er færdigbehandlet kan de ikke stoppe sygedagpengene og jeg venter på neurolog og smerteklinik er nogle inde i de regler. Har skrevet til reaumatologen og bedt om at få rettet fejlene.

og venter på mit skriftlige afslag fra kommunen den vil jeg klage over og anke både fleks delen og sygedagpengestoppet. Under hele forløbet er jeg ikke blevet arbejdsprøvet eller noget har bare haft 2 møder på kommunen.
Så hjælp mig kan jeg stadig håbe og er der nogle gode råd.

Sidst redigeret af marbocb; 05-10-2010 kl. 17:02. Årsag: manglende afsnit
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 16:25   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hejsa, vil lige fortælle dig at du bliver nød til at gå ind i dit indlæg og lave nogle afsnit da mange herinde ikke kan overskue at læse noget igennem der står så tæt.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:04   #3
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Tak for det, det er rigtigt. Jeg har lavet afsnit
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:18   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Først er det jo vigtigt at fejlen rettets - men helt ærlig, at han klumre i det er skisme da ikke afgørende for deres behandling af dig vel?

Bliver fortsat chokeret! Men ved det egentlig godt - har jo selv været der!
(og er der, stadig)

Sådan som jeg ser det :

Afslaget skal ankes på stedet!
Deri må du jo fastholde at du ikke er færdig"behandlet" hverken i sygdomsforløbet eller i kommunal forstand - dette anføres selvfølgelig i anken.
samt at pågældende reumatolog lavede en fejl, som kommunen nu bruger til at smide dig ud af systemet.

Føler du at du ikke kan klare dette, henvend dig i din fagforening de har en socialrådgiver sidden der kan og skal hjælpe dig.

Håber dette hjælper dig videre....men der er sikkert andre herinde, der ved meget meget mere end jeg om emnet
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:26   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Furresø!

Gør mig ondt at høre, at du trækkes med "alt det bøvl" fra Socialforvaltningen og en speciallæge "på afveje" (igen!) samtidig med din sygdom.

Jeg kan endnu ikke de paragraffer, som du har brug for, på fingerspidserne, men læs tråden KAN JEG IKKE BLIVE "FORLÆNGET"? længere nede på K10's forside.

Der kan du hente svar på bl.a. forlængelsesproblematikken.

Og ellers kommer sikkert flere svar til dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:05   #6
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Nu er det ikke hvad spørgsmålet går på. Men er der ikke noget med at det en god ide at have en konto til arbejdsskadeerstatning, hvis man får det.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:18   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Nu er det ikke hvad spørgsmålet går på. Men er der ikke noget med at det en god ide at have en konto til arbejdsskadeerstatning, hvis man får det.
Du skal have en særskilt konto, hvis du nu ryger på kontanthjælp når dine sygedagpenge stopper. Og så får en erstatning, skal du leve af den før du får kontanthjælp.!

Du skal gå i banken og få dem til at lave en ny konto, kald den evt. erstatning. Den konto vil så være kreditorbeskyttet, hvilket også betyder at kommunen ikke kan kræve at du lever af dem først.!
Der er en artikel om det her http://www.helsinghoff.dk/ad73/

Og måske var Whiplashforeningen noget for dig..
http://www.whiplashforeningen.dk

Citat:
Det var ikke deres problem, samtidig skriver reaumatologen at min skade 2 år fra nu er stationær men man kan håbe på bedring indenfor 2-10 år sådan. Han sagde også under undersøgelsen at jeg havde et smerte symdrom men har intet skrevet om det. jeg kan ikke arbejde mere en 20 timer og kan ikke få bistand da jeg er gift.
Selvfølgelig er det deres problem, dit afslag betyder også at de taler mod bedre viden og handler i ond tro.

Du kan evt. nu skrive til borgmesteren, den lokale rådmand på området, og fortælle om de problemer der er med din sag. Det kan være at denne så går ind i din sag, og du får de sygedagpenge du er berettiget til.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 20:22   #8
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Ih hvor er det dejligt at få nogle gode fif fra folk i samme situation.

Ja så vidt jeg forstod på min sagsbehandler ville han nu opdatere min rp og så ville jeg få mit afslag på skrift.

Lige så snart det er sket kan jeg gå igang med anke. Syntes det hele er helt hen i vejret

Og hvor er det bare ærgeligt når jeg har en arbejdsplads der gerne vil beholde mig.

Kommunen sagde at jeg ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift og at min mand har forsørgerpligten.

Men jeg vil lige kigge på det med den seperate konto da den vel også kan bruges når kreditorene begynder at gå en på dørene.
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 21:18   #9
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Er det bare mig eller er det ikke også lidt hård at give afslag på fleksjob bare fordi en læge siger at man kan håbe på bedring indenfor 10 år hvad skal jeg så gøre i de 10 år hvor jeg går og håber.
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension