K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2009, 11:18   #1
Evy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: Bogense
Indlæg: 10
Styrke: 15
Evy er ny på vejen
??

Hej med jer.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte.

Jeg begyndte at få hævede armmuskler for ca. 6 år siden, men blev ved med at arbejde selvom det gjore ondt. For ca. 1½ år siden begyndte min ben også at gøre ondt. Jeg kan ikke have hvis nogen rør mig, så gør det ondt alle steder. Har så mange smerter at jeg ikke kan finde ro, heller ikke i sengen. Sidder tit oppe om natten.
Jeg blev sendt til reumatolog. Fik taget muskelbiopsi i armen 6/1 2009. Det eneste svar jeg har fået indtil vidre er at, den ene slags muskelfibre man har i kroppen forsvinder hos mig. Min diagnose er ikke stillet endnu.
Nu vil kommunen sende mig jobprøvning i en butik, og det var netop i en butik det gik helt galt med armene.
Kan kommunen bare sætte en i arbejdsprøvning, uden at have en diagnose?
Jeg skal tørrer støv af, flytte rundt på hylder og stå ved kassen. Jeg kan ikke engang klarer mit eget hjem, det får jeg hjælp af min datter til.
Jeg syntes det hele ser så håbløst ud. Har altid haft hårdt arbejde f.eks som svejser, syerske, røgeri-medarbejder (kørt med store vogne) osv...

Mvh
Evy
Evy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 11:41   #2
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Hej Evy

Til det konkrete spørgsmål er der helt sikkert mange her, der har gjort sig deres erfaringer eller læst diverse love.

Umiddelbart fik jeg flash back mht et gammelt tv indslag om fibromyalgi, hvor folk blev beskyldt for at være hysteriske, eftersom der da ikke var nogen egentlig diagnose.

Uanset om diagnosen pt er blevet klarlagt, så foretrækker jeg at tro, at din læge vil kunne skrive en sygemelding, som forhindrer arbejdsprøvning. Hvad siger han til det?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 12:55   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Evy en ide kunne være at skrive til din sagsbehandler som har besluttet arbejdsprøvningen ...

I skrivelsen skriver du om dine smerter og om at det er meget ala tidligere erhverv du skal ud i , skriv at du frygter smertene og ikke kan se hvordan det skulle kunne afklare noget som helst , da du ikke kan varetage gammelt erhverv og det job de vil sende dig ud i er lige netop den type som går ind og giver dig smerter i de muskelgrupper der er dit problem ...

Og om det er muligt at du kan komme i arbejds prøvning et sted hvor det er mere realistisk at det kan vise om du kan holde til noget inden for andet erhverv ..

Kan de ikke det og vil de ikke være med til det så er der ikke andet at gøre end at starte og så gå til lægen og blive sygemeldt hvis smerterne bliver for slemme, har kommunen fundet stedet uden at snakke med dig ?

Meningen er jo at man skal afprøves inden for alle erhverv så de kan se om der er noget man kan varetage .. derfor virker det jo lidt hjernedødt at sende dig ud i noget der er dømt på forhånd til at mislykkes ,, jeg ved at da jeg skulle i min første arbejdsprøvning der snakkede vi om mine smerter hvor de var og hvordan de viste sig , og det fik dem til at skippe mange typer (jeg har som du været inden for de hårdt fysisk krævende fag ) og man bliver jo slidt ned , så man skal tænke andre veje ... så det lyder lidt dumt ...

Uanset hvad må du ikke nægte en arbejds prøvning men skriv jobdagbog og smertedagbog og send den til din sagsbehandler (uanset at hun vil læse den eller ej ) sådan at du kan dokumenter et sådan jobs effekt på dig ...

Sig fra for opgaver du ikke magter på jobbet og bliver det for slemt så sygemeld dig ...

Men husk jo mere du er på en arbejds prøvning jo hurtigere kan afklaring foregå , men man skal ikke påtage sig opgaver der ødelægger helbreddet man prøver går det ikke skriver man det ned og siger nej næste gang de vil have en til at gøre det , og hav hele tiden en dialog med din læge
  Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 13:00   #4
Evy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: Bogense
Indlæg: 10
Styrke: 15
Evy er ny på vejen
Til Gadefejer.

Tak for dit svar.
Jeg har ikke talt med min læge om det, for det hele kom hovedekulds over mig i sidste uge.
Min læge har mere travlt med at give mig forskellige piller. Er på Lyrica for tiden, og gud hvor mange bivirkningen der er.
Jeg bestiller tid hos lægen i morgen, så jeg kan få talt ud med ham.

Hilsen Evy
Evy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension