K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2009, 22:24   #1
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 15
Bigmum er ny på vejen
? om revalidering!!

Hej..
Ok jeg er forvirret. Jeg har hele tiden troet at revalidering er at man får hjælp til omskoling. Men der er flere der skriver om tilknytning til et revu center (mener det er det der står), og er sendt i revidering i et andet arbejde? Er det ikke der hedder arbejdsprøvning? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg min sagsbehandler luftede dette, da hun blev bekendt med at jeg har svært ved at fuldføre min arbejdprøvning pga mine mange smerter..

Hilsen BIGMUM
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 09:40   #2
Kvinde30
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Kvinde30 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bigmum Se meddelelser
Hej..
Ok jeg er forvirret. Jeg har hele tiden troet at revalidering er at man får hjælp til omskoling. Men der er flere der skriver om tilknytning til et revu center (mener det er det der står), og er sendt i revidering i et andet arbejde? Er det ikke der hedder arbejdsprøvning? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg min sagsbehandler luftede dette, da hun blev bekendt med at jeg har svært ved at fuldføre min arbejdprøvning pga mine mange smerter..

Hilsen BIGMUM

Jeg er under revalidering, som består i at jeg langsomt skal op på fuld tid, (efter en længere sygemelding), i det fag jeg er uddannet indenfor, Derfor er jeg i praktik på en arbejdsplads.
Det med reva-center, tror jeg bruges, hvis man skal afklare, hvilke jobfunktioner, du vil være i stand til at klare. Så afprøver man forskellige funktioner på det center, og så kan man iværksætte en form for omskoling, hvis man finder frem til et fag, du vil kunne klare.
TROR JEG, men har ikke selv erfaring med det.
Kvinde30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 10:40   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bigum nu ved jeg ikke om jeg helt forstå spørgsmålet

Mange herinde som er visiteret til fleks skriver om reva og revudering , det er fordi kommunen efter 18 mdr mister deres refusion til ledighedsydelse /kontanthjælp til ledige flekser og de skal se om folk stadig står til rådighed for fleksjob efter denne tid ...

Mange kommuner bruger så reva center til det og det er en revurdering

Revalidering er ganske rigtigt når man får en uddannelse mhp at komme tilbage til arbejdsmarkedet , nogen der så er syge som feks kvinde30 kommer så i forrevalidering (kaldes det i min kommune ) for at langsomt arbejde sig op på de 37 timer igen ...

Mange af dem der så er i det system ender på fleks eller på pension ... men nogen kommer dog op på de 37 timer ....

Sådan foregår det hvor jeg er , men kan selvfølgelig være anderledes andre steder ... men flesker bliver ikke revalideret .. det bliver revuderet
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 14:42   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Revacentret i København har skiftet navn til Incita, netop fordi det var misvisende, da deres arbejde drejer sig om meget andet end revalidering.

Men ja, revalidering er omskoling.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 12:48   #5
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
Jeg er ligesom kvinde30 i revalidering, for langsomt at arbejde mig op på de 37timer og engang når og hvis jeg kommer op i tid, vil kommunen sende mig på kortere kurser(kan ikke gennemføre lang udd da hovedet(efter ulykke) ikke er hvad det har været) for at blive "up to date" med erhvervet!!!
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension