K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2014, 21:03   #1
riette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2014
Lokation: odense
Indlæg: 1
Styrke: 0
riette er ny på vejen
hvorfor skal man kæmpe hele tiden??

jeg er i fleksjob i et kulturhus i odense kommune. jeg har stress med depression og angst til følge. arbejder 12 timer om ugen og oplever en nedværdigende behandling af fleksjobber på arbejdspladsen hvor der faktisk er en del fleksjobber.... så man tænker jo at der må være godt at være og folk tager ens skånehensyn alvorligt....vi har for et halvt års tid siden mistet vores flekssystem hvor vi kunne spare timer op..og få et par fridage engang imellem hvilket kan være tiltrængt.... men kun os fleksjobber har mistet det ikke ordinært ansatte.. og vi får bare at vide at det er bedre ellers vil kommunen sætte os op i tid.....ja nu er det jo lige sådan at vi har en del projekteR og kan hurtigt arbejde et par ekstra timer op.... men vi er jo bare fleksjobber. så de ti min man kommer før om morgenen tæller ikke mere.
og så er der lige en chef der ikke tager ens skånehensyn alvorligt og som jeg konstant skal kæmpe med .... og det med stress oveni... en chef der kan fryse en ud og kan finde på at sige : ja det er jo ikke fordi jeg vil fyre dig men....hallo. HVAD SKER DER LIGE FOR MAN TØR IKKE SIGE NOGET AF ANGST FOR AT BLIVE FYRET.
jeg er i en økonomisk knibe og hænger på et studielån der er eftergivet i 2015... og så er det sku videre
for mit vedkommende.
OG HVOR BLEV MIT FLEKSJOBBEVIS SÅ LIGE AF ????jeg har ikke fået et og vil nu insistere på min konsulent laver et. det kan bare ikke PASSE AT MAN SKAL SLIDE SIG SELV OP OG DET TÆRER IGEN OG IGEN. JA DET VAR BARE LIGE NOGET JEG SKULLE AF MED...DET ER IKKE NEMT AT HAVE ET FLEKSJOB.
riette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:07   #2
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af riette Se meddelelser
jeg er i fleksjob i et kulturhus i odense kommune. jeg har stress med depression og angst til følge. arbejder 12 timer om ugen og oplever en nedværdigende behandling af fleksjobber på arbejdspladsen hvor der faktisk er en del fleksjobber.... så man tænker jo at der må være godt at være og folk tager ens skånehensyn alvorligt....vi har for et halvt års tid siden mistet vores flekssystem hvor vi kunne spare timer op..og få et par fridage engang imellem hvilket kan være tiltrængt.... men kun os fleksjobber har mistet det ikke ordinært ansatte.. og vi får bare at vide at det er bedre ellers vil kommunen sætte os op i tid.....ja nu er det jo lige sådan at vi har en del projekteR og kan hurtigt arbejde et par ekstra timer op.... men vi er jo bare fleksjobber. så de ti min man kommer før om morgenen tæller ikke mere.
og så er der lige en chef der ikke tager ens skånehensyn alvorligt og som jeg konstant skal kæmpe med .... og det med stress oveni... en chef der kan fryse en ud og kan finde på at sige : ja det er jo ikke fordi jeg vil fyre dig men....hallo. HVAD SKER DER LIGE FOR MAN TØR IKKE SIGE NOGET AF ANGST FOR AT BLIVE FYRET.
jeg er i en økonomisk knibe og hænger på et studielån der er eftergivet i 2015... og så er det sku videre
for mit vedkommende.
OG HVOR BLEV MIT FLEKSJOBBEVIS SÅ LIGE AF ????jeg har ikke fået et og vil nu insistere på min konsulent laver et. det kan bare ikke PASSE AT MAN SKAL SLIDE SIG SELV OP OG DET TÆRER IGEN OG IGEN. JA DET VAR BARE LIGE NOGET JEG SKULLE AF MED...DET ER IKKE NEMT AT HAVE ET FLEKSJOB.
Hej
Det skal du hellere ikke finde dig i
De skal overholde dine skånehensyn
Kontakt din SB. Hurtigst muligt eller
Hvis du har en fagforening der kan hjælpe.


Hvis du er sat til at arbejde 12 timer er det jo fordi du ik kan arbejde
Mere det skal de respektere

Der kommer nok nogle kloge hovder der
Komme med andre forslag måske
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:09   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Regel nr 1

Lige så vel som man kommer til tiden går man også til tiden når man er fleksjobber.

Ingen kan pålægge nogen fleksjobber et eneste minuts ekstra arbejde, eller flytte rundt på arbejdstider uden man giver sin tilladelse... man kan ALTID sige nej !

Jeg vil anbefale du kontakter din fagforening, for det er lige nøjagtigt derfor man er medlem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:20   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af riette Se meddelelser
jeg er i fleksjob i et kulturhus i odense kommune. jeg har stress med depression og angst til følge. arbejder 12 timer om ugen og oplever en nedværdigende behandling af fleksjobber på arbejdspladsen hvor der faktisk er en del fleksjobber.... så man tænker jo at der må være godt at være og folk tager ens skånehensyn alvorligt....vi har for et halvt års tid siden mistet vores flekssystem hvor vi kunne spare timer op..og få et par fridage engang imellem hvilket kan være tiltrængt.... men kun os fleksjobber har mistet det ikke ordinært ansatte.. og vi får bare at vide at det er bedre ellers vil kommunen sætte os op i tid.....ja nu er det jo lige sådan at vi har en del projekteR og kan hurtigt arbejde et par ekstra timer op.... men vi er jo bare fleksjobber. så de ti min man kommer før om morgenen tæller ikke mere.
og så er der lige en chef der ikke tager ens skånehensyn alvorligt og som jeg konstant skal kæmpe med .... og det med stress oveni... en chef der kan fryse en ud og kan finde på at sige : ja det er jo ikke fordi jeg vil fyre dig men....hallo. HVAD SKER DER LIGE FOR MAN TØR IKKE SIGE NOGET AF ANGST FOR AT BLIVE FYRET.
jeg er i en økonomisk knibe og hænger på et studielån der er eftergivet i 2015... og så er det sku videre
for mit vedkommende.
OG HVOR BLEV MIT FLEKSJOBBEVIS SÅ LIGE AF ????jeg har ikke fået et og vil nu insistere på min konsulent laver et. det kan bare ikke PASSE AT MAN SKAL SLIDE SIG SELV OP OG DET TÆRER IGEN OG IGEN. JA DET VAR BARE LIGE NOGET JEG SKULLE AF MED...DET ER IKKE NEMT AT HAVE ET FLEKSJOB.
Flexjobsystemet er ret stift hvad arbejdstider angår. Hvis man kan arbejde ekstra, så skal det ikke afspadseres, men omsættes til reel arbejdstid.

Jeg kan godt se din pointe, men hvis du i stedet for 12 timer om ugen kan arbejde 14 timer om ugen, ja så er det meningen du skal ansættes 14 timer i stedet for. Hvis ikke det var sådan, kan de fuldtidsansatte kollegaer med rette føle sig forfordelt, og mene at flexjobberne har bedre vilkår.

Når det så er sagt, så burde alle være lige. Alt andet giver dårlig stemning på arbejdspladsen, alle skal behandles med værdighed.

Mvh. Susanne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 07:30   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du er nød til at gå når du har fri og bliver du fyret, så er det ikke det værd, det er dit helbred du gambler med, tror du ville stå beder som fyret,
hvis du er berettiget til ledigheds ydelse, altså hvis du kam fra sygepenge eller du har arbejde i min. 9 mdr.
Der er ingen der laver fleksjob bevis mere, fordi man ikke rigtig kan bruge det til noget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 10:04   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Der er ingen der laver fleksjob bevis mere, fordi man ikke rigtig kan bruge det til noget " ciatat.

Jo, der er der absolut grund til.

Og netop pga skriver.

Man har KRAV på, et fleksjobbevis, hvor div. skånebehov, samt timer beskrives og begrundes.

Hvis man ikke er medlem af en fagforening, kan dette absolut anbefales, da de bedre kan hjælpe, ift at ens rettigheder overholdes.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 11:03   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Der er ingen der laver fleksjob bevis mere, fordi man ikke rigtig kan bruge det til noget " ciatat.

Jo, der er der absolut grund til.

Og netop pga skriver.

Man har KRAV på, et fleksjobbevis, hvor div. skånebehov, samt timer beskrives og begrundes.

Hvis man ikke er medlem af en fagforening, kan dette absolut anbefales, da de bedre kan hjælpe, ift at ens rettigheder overholdes.

VH POpiae
Da jeg blev ansat i fleksjob fik min arbejdsgiver en beskrivelse af mine skånebehov fra min jobkonsulent, så intet fleksjobbevis nødvendigt.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 12:10   #8
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Hvis du vil vide hvorfor man skal kæmpe, kan du læse det hos Viktor Frankl, side 101-136

Det er en bog der ligger i min nødhlælpskasse, side om side med plaster og elastikbind.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 15:23   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
fleksjob beviset er et bevis du kan lægge i dine job ansøninger, de bruges ikke mere.

mne hver gang man kommer i et fleksjob skal alle ens skånebehov skrives ned
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension