K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2007, 08:25   #21
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Nej der skal vel lig på bordet først, her sidder jeg lige og kommer i tanke om en streng jeg lige har læst her på K10 om Benny Gerhard.

Er forøvrigt selv ved at blive indstillet til førtidspension nu af Randers kommune, så deres behandling virkede nok lige modsat af den egentlige hensigt, har i mit forløb fundet en masse nyttig viden her på K10 som jeg har brugt i min kamp mod kommunen, tak for det K10.
Jeg synes, det er unfair at beskylde mig for at ville se lig på bordet først.

Da jeg først fandt K10, var jeg super glad for at finde et forum for andre i min situation. Det er sgu ikke sjovt at være 32 og så vide, at man ikke har andet valg end at blive førtidspensionist. Jeg synes, det er fantastisk, at man kan dele erfaringer herinde. Der er masser af råd og vejledning herinde, alt i alt super.

Der er dog een ting, jeg har lagt mærke til, det er at alt det dårlige og negative fylder så meget. Der er stort set ingen indlæg om, hvornår det går godt. Ses en udmelding i en avis, så skal man straks tro det allerværste, der er intet rum til en positiv fortolkning.

Jeg synes, at jeg oplever nok negative ting i form af min sygdom. Jeg har ikke lyst til, at det også skal påvirke mit livssyn. Jeg kan ikke og har ikke lyst til at tro, at alle offentlige ansatte og alle politikere pr. definition vil mig, og andre i en lignende situation, det ondt.

At have et positivt livssyn og tiltro til sine medmennesker betyder ikke, at der skal ligge lig på bordet. Det betyder, at man nogle gange bliver skuffet i sit møde med andre mennesker, men jeg er også overbevist om, at det giver en rarere hverdag, når man ikke partout forventer det værste fra alt og alle, man er i kontakt med. Sund skepsis burde være nok.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 09:06   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Jeg synes, det er unfair at beskylde mig for at ville se lig på bordet først.
Kære Nefer

Jeg tror at du har fejltolket den besked om lig på bordet, jeg tror bestemt ikke at den var sendt med tanke på dig, men måske mere med tanke på systemet (sådan læser jeg det i hvertfald da der jo også henvises til bennyg)

Citat:
Da jeg først fandt K10, var jeg super glad for at finde et forum for andre i min situation. Det er sgu ikke sjovt at være 32 og så vide, at man ikke har andet valg end at blive førtidspensionist. Jeg synes, det er fantastisk, at man kan dele erfaringer herinde. Der er masser af råd og vejledning herinde, alt i alt super.

Der er dog een ting, jeg har lagt mærke til, det er at alt det dårlige og negative fylder så meget. Der er stort set ingen indlæg om, hvornår det går godt. Ses en udmelding i en avis, så skal man straks tro det allerværste, der er intet rum til en positiv fortolkning.
ja jeg vil da mene at K10 ikke kun er negativ det er nok øjnene der ser det, det er rigtig nok at du ikke møder en flok positive og glade mennesker (omkring systemet ) men jeg tror nu at de fleste af os har et både godt og positivt liv omkring resten af vores liv

Vores liv er jo ikke kun K10

Jeg ved da at her er folk der både har klaret sig igennem tiden med ansøgninger om ftp , revuderinger, og opfølgninger og er kommet godt i gennem forløbet og jeg ved at de også er her på siden, så måske man bare skal kigge bedre efter

Det her er jo et debat forum, og ganske rigtig er der nogen mennesker der ser en ting i en artikel og andre ser en anden ting i en artikel og det kan altid fortolkes på flere måder...

da det jo er et debatforum og der i det debat forum er en debat del om nyheder, ja så er du jo i din gode ret til at komme og fortolke og debattere en artikel som du lyster, men en debat består mange gange af at få folk overbevist om andet , så lige så vel som du kan syntes der er sortseer i mellem så kan dem på den anden side også sidde og tænke ja du er for optemistisk men vent du bare , det er deres holdning til systemet og det vil de så overbevise dig om, og du må så som hele tiden se om du kan overbevise de andre om at din fortolkning passer bedre

Citat:
Jeg synes, at jeg oplever nok negative ting i form af min sygdom. Jeg har ikke lyst til, at det også skal påvirke mit livssyn. Jeg kan ikke og har ikke lyst til at tro, at alle offentlige ansatte og alle politikere pr. definition vil mig, og andre i en lignende situation, det ondt.

At have et positivt livssyn og tiltro til sine medmennesker betyder ikke, at der skal ligge lig på bordet. Det betyder, at man nogle gange bliver skuffet i sit møde med andre mennesker, men jeg er også overbevist om, at det giver en rarere hverdag, når man ikke partout forventer det værste fra alt og alle, man er i kontakt med. Sund skepsis burde være nok.
At du har et positivt livssyn og ikke tror at alle i systemet vil ondt det syntes jeg for min del er alt ære værd (og jeg tror heller ikke på at alle vil ondt, jeg har en lad jobkonsulent, men ville ikke bytte ham for ti aktive for jeg ved at han ikke vil mig noget ondt )

men jeg ved også at mange af dem der er her på siden er dem der netop har lært systemet at kende på den hårde måde , hvor mange love er brudt og tillid ligeså ...

Og det skal vi alle have lov til at komme ud med, det hvad enten det er gode eller negative holdninger vi har til systemet ...

Du kunne evt kigge dig omkring og se hvem det er der er her, vi ser jo ikke mange af dem der bare er gledet igennem på den helt rigtige måde som loven forsekriver men er i stedet for blevet svigtet af systemet og jeg syntes for min del at det er flot af dem at tage kampen op og når de så er kommet igennem så har de tillige overskud til at hjælpe andre igennem...

Det jeg mener er at man mange gange bliver farvet af det system man oplever , får man en god behandling så kan man se at alt fungere og ikke se hvad det er de andre hidser sig sådan op over, men er man så en af dem der ikke har fået en god behandling kan man godt blive lidt kynisk , og sådan er det jo og der skal være plads til begge ting...

Jeg selv er faktisk en af dem der IKKE havde problemer med systmet da jeg blev visiteret til fleks alt foregik efter bogen og det tog et år, (det eneste jeg kunne brokke mig over er at man stoppede mine sygedageng midt i en udredning uden at forlænge, hvad jeg langt senere erfarede var ulovligt ) jeg har nok haft det lidt som dig, og du kan finde indlæg af mig her på siden hvis du læser om det, hvor jeg netop prøver at tale sortseer ned omkring den nye flekslov...

Prøve at forklare dem at den faktisk er god hvis man ser på det på den rigtige måde..

men tænk ikke engang et år efter ser jeg at det er dem der har haft ret i deres spådomme om hvordan det ville gå og mig der ikke fik ret i at loven jo var til vores fordel og sådan kan der jo være så meget....

Defor er mit råd til dig , gør som jeg prøv at overbevise andre om din holdning er god , og respektere at ikke alle er enige med dig , det har meget at sige hvor man kommer fra....

Jeg kan have dage hvor jeg ikke orker at læse alle dommedagsprofetier og der springer jeg bare de artikler over, og lader være med at kommentere på dem, der er jo ingen der siger at vi SKAL give vores mening til kende.

Og så er jeg sikker på at vi alle har en sund skepsis til vores med mennesker også til behandler systemet, vi ved godt med vores hjerner at der ikke er nogen der gør noget for at være onde, men ikke desmindre er der altså sager som kan bevise det modsatte (lenas sag feks) og ikke engang her vil jeg tale om ondskab ,men mere en totalt ligegyldighed fra myndigheders side, mange gange fordi de selv er udbrændte , men lige så lidt som man kan tillade ligegyldighed fra en sygeplejerske der skal passe vores gammel den sidste tid, kan vi tillade ligegyldighed omkring os når vi møder systemet og det er klart at man føler for at råbe op om det ....

Derfor ser vi her fra K10 at ALLE respektere hinandens holdning, og ikke lader det blive personligt mellem brugerne på nogen måde!!

men ellers er alt debat velkomment både det positive og det negative, intet er rigtigt og intet er forkert

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 10:58   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej jeg prøver lige igen... uden mine egen lidt kreative måde at lave et indlæg...denne artikel kommer fra Dansk socialrådgiverforening som selv stiller spørgsmålstegn ved den måde Randers kommune opfører sig på over for sociale klienter...Hvorfor lige Randers kommune ? ja det er fordi der har været en del kritik af Randers kommune I medierne det sidste år...og hvis socialrådgiveren skriver om det ..er der nok noget om det...

Prøv at læse den som den er oprindeligt her :

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=7966

jeg syntes den virker provokerende og det er også meningen at den skal skabe debat...

Er det menneskeligt forsvarligt at man umyndiggør sociale klienter ( voksne mennesker) ?

Er det menneskeligt forsvarligt at man overser lægens undersøgelser af patienter og siger det er en hindring med en lægeerklæring for så kan man jo ikke sende folk i aktivering eller øve sig I at køre bus eller hvad det er ?

Er det menneskeligt forsvarligt at man nægter at respektere en syg persons ønske om at være sygemeldt og fri for aktivering og besøg i hjemmet af sagsbehandlere ?

kan man ikke klargøre folk der er sygemeldte på en mere human måde og gøre det mere effektivt ? jeg mener der må da for pokker være mange lægeerklæringer der dokumenterer at en person har en sygdom ?

Skal det tage flere år , ja årtier, før man ved om en person kan varetage et arbejde eller ej ?

Kunne dette samfund ikke vende det hele om og respektere folk der af en eller anden grund er for syge eller nedslidte eller psykisk nedbrudt og vise dem forståelse og kærlighed i stedet for at nære dyb mistro til dem fordi de tilfældigvis er uheldige og ikke er havnet på den grønne gren , men er på kontanthjælp og syge og ikke har samme rettigheder til at være sygemeldt uden der bliver trukket i kontanthjælpen , som andre mennesker...?

Hvorfor er der ikke ret til sygepenge/ sygemelding for en kontanthjælpsmodtager ?

Det er det jeg fremhæver ved dette indlæg og jeg mener virkeligt at det er uhørt og ikke i orden og at det skal fremhæves og det kan ikke gøres nok...

Det her tilfælde er politisk...det er regeringens politik at alle skal arbejde selv førtidspensionisterne...selv hundesyge mennesker der ikke kan arbejde skal prøves af selv om de ikke orker det...Det er regeringens plan der hedder " en ny chance til alle " men er det alle der gerne vil have den nye chance...skal de absolut tvinges til det ?

Nej det syntes jeg ikke...dem der kan og vil og hungrer efter at få et reelt job skal have det , men dem der ikke er noget reelt perspektiv for at arbejde skal ikke presses ud på arbejdsmarkedet for enhver pris.

Hvorfor den politik ?

Ja det er et godt spørgsmål...

Forklar mig det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 11:23   #24
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Jeg tror at du har fejltolket den besked om lig på bordet, jeg tror bestemt ikke at den var sendt med tanke på dig, men måske mere med tanke på systemet (sådan læser jeg det i hvertfald da der jo også henvises til bennyg)

Ja det var rigtigt at det skulle fortolkes sådan. Og med tanke på min egen oplevelse som var lige ved at munde ud med at der faktisk kom et lig på bordet. Man må jo lige tænke over at det er syge menneskers forsørgelsesgrundlag man fjerner med et pennestrøg, er altså en barsk omgang for den det går ud over.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 11:24   #25
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det er nemlig den situation jeg står i, at selv om jeg har mange lægeerklæringer der dokumenterer på at jeg er syg

jeg har piskesmæld, forhøjet tryk i hjernens hul rum. tinitus, fasetsyndrom i brydstkassen nakken, post-traumatisk stress-reaktion , panikangst, depression, iskias

overser kommunen dem og trivler nu på om jeg nu er syg og jeg kunne være hypokonder som jeg oversætter deres kloge ord :

de mener at mine fysiske symptomer bør undersøges om de kan være psykosomatiske

at blive " mistænkt " for at være hypokonder det gør virkelig ondt, og det er det, jeg føler de tror jeg er
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 12:15   #26
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
psykolog

Hej Peacock

Som jeg læser dit indlæg vil kommunen have dig til psykolog.

Jeg ved ikke så meget om reglerne på området, men hvis jeg var dig - og med mine egne erfaringer i mente - vil jeg fluks undersøge muligheden for at få lavet en psykologvurdering udenom kommunalt regi. Du husker sikkert mine oplevelser med uautoriserede psykologer hos kommunen, og meeeeget tvivlsom erklæring, uden at dokumenterer påstandende.

BYD LIGE IND I ANDRE HVIS I KENDER REGLERNE FOR, OM MAN KAN VÆLGE PSYKOLOG SELV, EVT. VIA EGEN LÆGE UDEN BETALING.............

Lykkedes det ikke Peacock, så vær skeptisk omkring erklæringens ordlyd. Man kan nemt knække over de hårde ord, som jo også i mit tilfælde ikke holder vand!!!!

Forresten kan jeg slet ikke anbefale smerteklinik ofte nok - de ved hvad det handler om!!!!! Se at blive skrevet op!!!!

Bare lige mine råd.

Og husk nu, er psykosomatisk overbygning osv. er en vending kommunerne ææææææælsker - og som før er set ikke at holde når man konsulterer en AUTORISERET psykolog.

Hold ud ven


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 12:26   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtigt nok at man kan læse sådan en artikel på flere måder, men det kræver nok at man har tillid til systemet hvis man skal have det glade briller på , de ting de siger syntes jeg lyder fantastiske og det kan da være en god måde at få udredt alle dem der er på kontanthjælp og er syge

men igen er det alt sammen afhængigt af om det som der udtales i de 5 skarpe
også er det der sker, det er jo ikke altid at handling følger ord


Hvorfor lader I ikke de sygemeldte være i fred?

- Vi ved af erfaring, at når man tager fat i de langvarige kontanthjælpsmodtagere og giver dem et beskæftigelsestilbud, så melder mange sig syge, og så kan vi begynde forfra, når de raskmelder sig. Vi vil gerne finde ud af: Hvor syg er syg? Er der lidt, man kan alligevel? Måske er der en borger, der lider af social fobi. Bliver hans fobi mindre af, at vi lader ham være i fred? Eller kan det måske være en hjælp, at vi tilbyder ham kursus på fobi-skolen?


Måske det kan skyldes at mange af de langvarige kontanthjælpsmodtager ikke har fået den opfølgning de i følge loven har krav på, derfor har de simpelthen bare accepteret tingenes tilstand , lever for et meget lille budget og klare dagen og vejen så godt som de nu kan.

Når man så kommer med krav om aktivering så bliver de sygemeldte fordi de faktisk hele tiden har været syge, men der er ikke nogen der har taget sig af det (sådan oplever jeg mange på kontanthjælp) og til sidste har de ladet 2 og 5 været lige og bare levet som de bedst kunne..

Det ville være fantastisk hvis man kunne sende dem på en forbi skole og de kunne komme deres forbi til livs, men er det sådan at man har tænkt sig at gøre, eller bliver det som vi mange gange har set, en sagsbehandler tager en snak og siger så , du fejler ingenting og kommer du ikke lukker vi kassen...

Hvis det er sådan at de får den hjælp de har brug for og som man lover, ja så er det jo en god ting, er det bare nye aktiveret der skal ud trods div problemer ja så er det at træde på mennesker endnu engang ..


Hvorfor betyder det ikke noget, at de har fået en lægeerklæring?

- Efter min mening er lægeerklæringen den største hindring for at få dem ud, for vi kan jo ikke arbejde med folk, når de er syge. Og vi taler jo ikke om, at de skal ud i 37 timers aktivering. Vi taler om at være i kontakt med dem to timer om ugen, hvor de får en samtale, dyrker motion, øver sig i at køre i bus osv. Helt enkle ting, men noget, som kan være stort, hvis man har gået hjemme i mange år.


i første spørgmsål hævdes det jo faktsik at man kan arbejde med folk der er syge , man kan give dem et tilbud om en forbi skole.

Det hele lyder nemt men hvad med folk der reelt har fået diagnose med kronisk sygdom, det er ingen hemmelighed at vi har folk i det her land på kontanthjælp der fejler alt fra hjertesygdomme til kronisk smertesygdomme.

Hvem er bedst til at vurdere hvad de mennesker kan lægen der giver erklæringen eller sagsbehandleren der møder en borger ½ timer hver 3 måned, vil man respektere lægeerklæringer på feks kronisk smerte sygdomme ? og vil man gå i dialog med borgerens læge inden man sætter dem til at køre bus motionere osv ...

hvorfor ikke i stedet for at sidde som lægmand med nul ekspertise udi psykiske eller fysiske sygdomme og udstede ordre , så gå i dialog med borger og læge, bestil en længer konsultation hos borgerens læge , tag med borgeren derop og find ud af hvad det er lægen siger og mener om borgeren hvad borgeren selv mener og ud fra det find ud af hvordan man kommer videre.

Jeg ville blive stik åndsvag hvis jeg var læge og der sad en ganske almindelig socialformidler og fjernede nogen diagnoser som jeg havde givet en borger fordi borgeren efter min medicinske viden vitterlig er syg..

Det kommunale system er ikke gud og de ved ikke bedre end alle andre, landet over sidder der mennesker der ikke engang er uddanede som socialrådgiver og fjeren lægeerklæringer fordi det passer bedst ind i deres kommunes økonomi, det er ikke ok ....

Derimod tror jeg ikke at mange på kontanthjælp ville brokke sig over en konstruktiv dialog med borger kommune og læge , og derefter finde ud af hvordan der skal handles hvem ved , det kan jo være at det lige frem bliver positivt ...

En god ting vil dog være at optage samtalerne sådan at man når man har tid eller kan få en sekretær til det kan få skrevet de "rigtige" oplysninger ind i sagen.

På denne måde udviser man respekt for borger, for kommune og for læge..


Det er de praktiserende læger, der har givet den her gruppe borgere en
sygemelding. Hvad siger de til, at I tager fat i borgeren alligevel?

- Det er klart, at nogle læger ser det som et mistillidsvotum til den lægeerklæring, de har skrevet. Men vis mig den person, der er så syg, at vi ikke kan lave et tilbud, der er forsvarligt. Og det kan lægerne som regel også indse, når vi taler med dem enkeltvis. Måske er det en samtale to timer om ugen, men det kan også være en gang om måneden – og vi kan også tage på omsorgsbesøg hjemme hos borgeren. I princippet kunne vi også møde op og tale med dem på sygehuset – det vil ligge inden for rammerne af vores tilbud.


Spørgsmålet er så , bliver det på den måde ? eller kalds borgern bare op på kommunen og får beskeden "din læge er med på det her" og du skal nu aktiveres , du skal gøre det og det , ellers lukker vi kassen for dig ?

husker man den gode sagsbehandler skik eller vil man krænke syge borgeres rettigheder ?


Regner I så med, at de kan komme ud og passe et ”normalt” arbejde?

- Ikke nødvendigvis. Men måske kan de klare at være ude bare 10 timer om ugen. Vi ved, at vi arbejder med et langsigtet perspektiv, og jeg har sagt: Vi skal ikke holde på folk, men omvendt er det også vigtigt, at de ikke kommer ud for tidligt. Vi taler om en gruppe borgere, hvor der skal arbejdes meget med motivation og selvværd. Det arbejde kan blive ødelagt lynhurtigt, hvis de kommer for tidligt ud i et tilbud, og så er vi lige vidt. Vi er indstillede på, at det her kan tage måske flere år.



Det syntes jeg da lyder godt hvis det holder stik

Alle der kan arbejde lidt også selv om det kun er ti timer ja de skal også tilbydes det, men der er forskel på at tilbyde og forlange det, og hvis kommunen virkelig er indstillet på at det kan tage flere år så syntes jeg da ikke det er så ringe endda...

kan man så forvente at de borger som jo i forvejen er meget dårligt stillet økonomisk også vil kunne få et tilskud til evt transport, madpakke osv , det er ingen hemmelighed at mange kontanthjælpsmodtager med børn feks ikke spiser frokost for det er et sted at spare så der er madpakke til ungerne og uden mad og drikke duer helten ikke

Ender det ikke med, at der kommer flere på pension?

- Vi får klart flere på pension, fordi vi nu begynder at arbejde med dem, og de får en afklaring, de måske har haft behov for i flere år. Sådan vil det være. Men vi får også nogen ud, måske bare i nogle timer ugentlig, som aldrig troede, at de skulle få kontakt til arbejdsmarkedet.


Er det ikke samtidig en skændsel for kommunerne at man ved at man risikere at få et stort antal borger på førtidspension, borger der hele tiden har haft behovet men er blevet negligeret i systemet fordi alt andet var for dyrt, og vil vi ikke kunne se borgere der skubbes ud over deres grænser fordi årets budget til førtidspension er brugt op ?

Hvordan med de borger der så bliver visiteret til fleks vil man fra Randers side så gøre noget for at de ikke skal leve deres liv på kontanthjælp som vi alle ved vanskeliggøre det at søge arbejde, da der mangler det økonomiske råderum det kræver at tage offentlig transport ?
og hvordan agter man at hjælpe så de ikke bare kommer ud i en ny arbejdsløshedskø på mange flere tusind flekser der er der i forvejen ?

(jeg kan have min tvivl omkring de gode intentioner og min tvivl bliver ikke mindre når jeg læser om deres personale problemer i sommers , er der virklig sket så stor en udvikling i personalegrundlaget at man nu kan opfylde alle de gode fortsætter man kommer med ? ) http://www.lo-randers.dk/index.aspx?F_ID=249

og sådan et klip fra 2006 gør mig heller ikke mere rolig, jeg håber at manden har set lyset
Citat:
De skal presses siger Lars Harder

Leder for Aktiveringsafsnittet i Randers Kommune, Lars Harder, synes også, at aktiveringen skal ligne virkeligheden så meget, det er muligt. I Randers har man lavet en offentlig virksomhed, der hedder Team Kronjylland. Virksomheden fungerer langt hen ad vejen som en privat virksomhed, hvor der er personalekonsulenter og ikke sagsbehandlere. Hvor der er ferie og ikke aktiveringsfri.
Selvfølgelig bliver der taget hensyn til, hvor mange ressourcer den enkelte har, men hvis man pjækker fra arbejde, falder hammeren. – Min erfaring er, at det hjælper at presse de folk, der ikke er syge eller har meget store personlige problemer. Hvis de ikke overholder aftalerne, så ryger der i første omgang 30 procent af kontanthjælpen og til sidst ryger den helt. Indledningsvis gør vi meget ud af at informere kontanthjælpsmodtagerne om, at der bliver stillet nogle krav til dem, og om konsekvenserne, hvis de ikke lever op til dem. Det hjælper på de fleste, siger Lars Harder.
Jens Stavnskjær Pedersen er ikke helt så bastant i sin udmelding. Han tror ikke på, at stokken hjælper. Man han synes, at der skal være rammer og konsekvenser.
De er begge to klar over, at de langvarigt ledige ofte ikke er klar til at komme direkte ud på arbejdsmarkedet eller ind i et arbejdsprøvningsforløb. Der er en stor gruppe, der har store faglige, sociale og personlige problemer.(jeg kan blive helt bange for hvem det er der afgøre om en borger er syg eller har store personlige problemer )
Nå men det var bare lidt eftertanker ...

Og jeg kunne godt tænke mig at høre vedkommen Lars Harder om hvordan det skulle kunne forløbe som han siger i interviewet men trods det at jeg har ledt højt og lavt er det ikke lykkedes mig at finde hans mail adresse (jeg fortsætter på et senere tidspunkt)
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 12:34   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Lena skriver

Hej Peacock

Som jeg læser dit indlæg vil kommunen have dig til psykolog.

Jeg ved ikke så meget om reglerne på området, men hvis jeg var dig - og med mine egne erfaringer i mente - vil jeg fluks undersøge muligheden for at få lavet en psykologvurdering udenom kommunalt regi. Du husker sikkert mine oplevelser med uautoriserede psykologer hos kommunen, og meeeeget tvivlsom erklæring, uden at dokumenterer påstandende.

BYD LIGE IND I ANDRE HVIS I KENDER REGLERNE FOR, OM MAN KAN VÆLGE PSYKOLOG SELV, EVT. VIA EGEN LÆGE UDEN BETALING.............
Det kan man så vidt jeg ved ikke men jeg ved at her i denne kommune hvor jeg bor, der kan man få lidt forskelligt at vælge imellem, kommunen kender nogen og anbefaler dem og så kan man vælge i mellem dem , så jeg kan ikke forestille mig andet end at man måske selv kan foreslå en psykolog evt hvis man har gået hos en i forvejen eller kender en i forvejen ...

Peacock jeg prøver lige at finde ud af det,men ellers kan du lige prøve at ringe til DUHK og høre dem ad, det kan ikke tage mange minutter for dem at svare på det

http://www.dukh.dk/go.asp?LangRef=1
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 13:09   #29
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
problemet er at jeg har været til psykiatriske speciellæge undersøgelse i år

den undskyld sproget skider de på , også en psykolog udtalese

altså psykiatriske speciellæge og en psykolog overser de på kommunen

men vi er i fuld gang med at anke afslaget og ftp. som kommunen selv søgte

det gør bare så ondt at blive " mistænkt " for at være hypokonder og det er det, jeg føler de tror jeg er
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 13:21   #30
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Psykolog

Skal lige have det skåret ud i pap!

Har du været til psykolog på Kommunen - altså til en psykolog der er ansat af kommunen?

I fald du har - har du så undersøgt om denne er autoriseret?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
Konservative: Tortur i Danmark en mulighed nocturne Politik og Samfund 3 19-03-2012 14:07
på kanten af tortur-3F østerbro Alt det andet 3 13-08-2011 09:53
Sagsbehandling er psykisk tortur zuza Politik og Samfund 0 23-11-2007 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension