K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2007, 11:50   #11
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja og de stopper bare udbetalingen af kontanthjælp hvis man ikke gør som de siger, lægeerklæring eller ej så rager det dem en pind om man dør af sult.
De er simpelthen nogen svinehunde i Randers kommunes jobcenter og man kan ikke forstå det er lovligt, men alt er tilsyneladende lovligt under Anders Fjols'es regering.
Det lyder bizart. Men borgmesteren er socialdemokrat, og det er vel ham, man må bebrejde?
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 12:19   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Jeg må sige at jeg er dybt rystet over at få åbenbart kan se det uhyrlige I den artikel ...måske er folk egentligt begyndt at være lykkelige over at blive så dårligt behandlet fordi man har vænnet sig til det og egentligt er begyndt at tro det er "godt" og er taknemmelig for at blive elendigt behandlet som en ubrugelig outcast...eller hvad ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 12:48   #13
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Det lyder bizart. Men borgmesteren er socialdemokrat, og det er vel ham, man må bebrejde?
Ja en socialdemokratisk borgmester der lader økonomisk pres og dårlig kommuneøkonomi udmunde i den slags burde også stilles til ansvar og straffes for det, det har du ret i, og jeg stemmer ikke på ham, men som bistandsklient kan man ellers ikke gøre noget for så stopper de udbetalingen og en klagesag tager mere end 8 mdr og ingen kan vel klare sig i så lang tid uden penge.

Men det hele drejer sig om kassetænkning og de regler om tilskud for at holde bistandsmodtagere i tvangsaktivering der startede klapjagten, uanset sygemeldinger eller hvad ellers, er noget regeringen har indført og er ansvarlig for, uden at interessere sig for hvordan de udnyttes, bare statistikkerne bliver pæne så er alt andet ligegyldigt.

Sidst redigeret af Hexi; 19-09-2007 kl. 12:58.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 13:12   #14
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Var personligt blevet HELT vild af raseri,hvis der stod en eller anden abe og bankede på for at tjekke om jeg var syg.

Havde om jeg så skulle føre sagen helt til menneskerettighedsdomstolen ALDRIG ladet mig styrre lægefagligt af en socialrådgiver

Virker jo grotesk. Bliver helt hidsig bare af at læse det.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 18:27   #15
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Stella

jeg kan saksen se det uhyrlige I den artike

jeg er selv på kontanthjælp, ved ikke hvor mange her inde der er kommet på dette efter de ikke kunne få udbetalt sygedagpenge.

det kan være svært for andre som ikke har prøvet at være på kontanthjælp, at sætte sig ind i hvordan det måtte være .


det er bestem ikke rart, troede ikke selv at jeg ville havne der når nu jeg er syg
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 19:26   #16
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Jeg må sige at jeg er dybt rystet over at få åbenbart kan se det uhyrlige I den artikel ...måske er folk egentligt begyndt at være lykkelige over at blive så dårligt behandlet fordi man har vænnet sig til det og egentligt er begyndt at tro det er "godt" og er taknemmelig for at blive elendigt behandlet som en ubrugelig outcast...eller hvad ?
Det er jo ikke fordi, jeg synes, det er fantastisk, at folk bliver dårligt behandlet. Jeg tror bare som udgangspunkt på, at folk mener godt med de ting, de gør, også selvom det måske ikke umiddelbart ser sådan ud.

Jeg tror ikke, der er mange mennesker (uanset politisk overbevisning), der vågner op og siger til sig selv: "I dag vil jeg ud og trampe på de syge og svage og alle andre, jeg kan slippe afsted med at tryne."

Jeg tror på, at også mennesker med magt forsøger at gøre deres bedste. Deres bedste er så ikke altid nok, og selvfølgelig er der brådne kar og fatsvage folk ind imellem. Men når jeg læser sådan noget, prøver jeg at se, hvordan det også kunne se ud fra forslagsstillerens side, før jeg fordømmer. Jeg er måske naiv, men jeg bryder mig ikke om at dømme, før jeg har vægtet en sag fra 117 sider.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 21:06   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Jeg tror på, at også mennesker med magt forsøger at gøre deres bedste. Deres bedste er så ikke altid nok, og selvfølgelig er der brådne kar og fatsvage folk ind imellem. Men når jeg læser sådan noget, prøver jeg at se, hvordan det også kunne se ud fra forslagsstillerens side, før jeg fordømmer. Jeg er måske naiv, men jeg bryder mig ikke om at dømme, før jeg har vægtet en sag fra 117 sider.
Nej men det er jo også rart at have den luxus at kunne vægte en sag fra 117 sider, den luxus har man bare ikke når man står uden penge fordi kommunen ikke vil acceptere at bistandsklienter med lægeerklæringer rent faktisk kan være syge.
Fik selv stoppet min bistandshjælp fordi jeg ikke mødte på et aktiveringstilbud, men var i stedet blevet indlagt på Århus kommunehospital til en operation som kommunen var blevet informeret om.
I andre tilfælde kender jeg til at hvis man er i et sygeforløb med en ugentlig samtale så bliver udbetalingen stoppet hvis man sygemelder sig og ikke møder, på trods at man har en sygemelding fra lægen.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 23:06   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kontanthjælper skal til samtale, hvis de melder sig syge

Hvis Vibeke Jensen fra Ølgod bliver syg, skal hun ringe inden klokken 8 og melde sig syg. Ellers får hun ingen kontanthjælp. Den er hun med på. Men fremover bliver hun også indkaldt til sygesamtale den samme dag eller dagen efter, hun melder sig syg. Det nægter hun. Derfor har Vibeke Jensen ikke skrevet under på det brev, som Beskæftigelsesservice på Energivej i Ølgod har givet til hende og de andre brugere. Hun føler sig umyndiggjort og sat tilbage til børnehaveklassen.

Uddrag af brevet fra Ølgod
Ved opringning om sygemelding vil borgeren samtidig blive indkaldt til en sygesamtale samme dag eller dagen efter hos kontaktpersonen. Samtalen kan foregå på Energivej 11 eller i borgerens eget hjem. Ved sygesamtalen drøftes mulighed for, at den sygemeldte kan møde på trods af sygdom / smerter / helbredsmæssige begrænsninger.

sakset fra LAs forside i dag 19 sep. 07.

Det må være hårdt at være kontanthjælpsmodtager. Nu ved jeg godt dette forum er for fleks og FTP...men men der er flere fleksere her som er kontanthjælpsmodtagere eller som søger fleks eller FTP eller er smidt på kontanthjælp fra sygedagpenge og jeg tænker på dem tit.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 23:11   #19
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Nej men det er jo også rart at have den luxus at kunne vægte en sag fra 117 sider, den luxus har man bare ikke når man står uden penge fordi kommunen ikke vil acceptere at bistandsklienter med lægeerklæringer rent faktisk kan være syge.
Fik selv stoppet min bistandshjælp fordi jeg ikke mødte på et aktiveringstilbud, men var i stedet blevet indlagt på Århus kommunehospital til en operation som kommunen var blevet informeret om.
I andre tilfælde kender jeg til at hvis man er i et sygeforløb med en ugentlig samtale så bliver udbetalingen stoppet hvis man sygemelder sig og ikke møder, på trods at man har en sygemelding fra lægen.
Jeg medgiver jo også, at der er brådne kar og ganske givet også folk, der er uegnede til at bestride den slags jobs derude. Jeg synes bare ikke, man pr. definition skal fare op, hver eneste gang man ser noget i avisen eller andre steder, og straks se det værste i det. Jeg bryder mig ikke om at dømme, før jeg ved, at nogen er skyldig.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 00:21   #20
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Jeg medgiver jo også, at der er brådne kar og ganske givet også folk, der er uegnede til at bestride den slags jobs derude. Jeg synes bare ikke, man pr. definition skal fare op, hver eneste gang man ser noget i avisen eller andre steder, og straks se det værste i det. Jeg bryder mig ikke om at dømme, før jeg ved, at nogen er skyldig.
Nej der skal vel lig på bordet først, her sidder jeg lige og kommer i tanke om en streng jeg lige har læst her på K10 om Benny Gerhard.

Er forøvrigt selv ved at blive indstillet til førtidspension nu af Randers kommune, så deres behandling virkede nok lige modsat af den egentlige hensigt, har i mit forløb fundet en masse nyttig viden her på K10 som jeg har brugt i min kamp mod kommunen, tak for det K10.

Sidst redigeret af Hexi; 20-09-2007 kl. 00:24.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
Konservative: Tortur i Danmark en mulighed nocturne Politik og Samfund 3 19-03-2012 14:07
på kanten af tortur-3F østerbro Alt det andet 3 13-08-2011 09:53
Sagsbehandling er psykisk tortur zuza Politik og Samfund 0 23-11-2007 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension