K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 01:32   #1
Roedspaetten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 12
Styrke: 13
Roedspaetten er ny på vejen
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne.

Hejsa
Hvad gør man...? Når man er 56 år og ikke orker smerterne mere...?
Bruger meget medicin, Norspan plastre, pinex, kodein, mandolgin, xeristar, triptanere, omeprazol, clarityn, nimadorm, uraplex, laxoberal, centil, furix, spirix osv osv. Alt sammen i meget høje doser. (Nogle af præparaterne er double-triple af max-døgndoser). Har osse i mange år brugt lyrica og gabapentin i enorme doser, men blev til sidst alt alt for syg af bivirkningerne.
Lever med et højt smerteniveau 24/7/365, kan variere mellem 6 og 9 selv om jeg er så tungt medicineret.
Er nu blevet tilbudt en forsøgsoperation af Smerteklinikken. Man indlægger en permanent morfin-pumpe i min rygmarv i håbet om en bedre livskvalitet.
Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år gammel. Indtil for 2 år siden. Er i mellemtiden blevet arbejdsprøvet og man konkluderede i rapporten, at jeg ingen rest-erhvervsevne har. Man mener osse i rapporten at jeg måske kan have behov for hjælp i dagligdagen...
Så langt er sagen klar, set i forhold til en pension.... Men forelagt sagen udtaler en lægekonsulent, at forsøget med morfin-pumpen måske kan resultere i at jeg får det bedre og måske bliver i stand til at deltage i en eller anden form for støttet beskæftigelse...
Det har slået mig helt ud.... Jeg orker ikke yderligere to års arbejdsprøvninger.. Jeg har ikke kræfter til det. Orker ikke smerterne mere....
Men kan det passe, at jeg skal sige nej til smerteklinikkens forsøg på at hjælpe mig til en lidt bedre livskvalitet, for at kunne opnå en pension, som jeg nok burde have søgt om for 20 år siden...?
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd og andre betragtninger er mere end velkomne...
Kan nogle af jer se mit dilemma...?

Med venlig hilsen fra den gamle mand...
Roedspaetten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 01:46   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Roedspaetten Se meddelelser
Hejsa
Hvad gør man...? Når man er 56 år og ikke orker smerterne mere...?
Bruger meget medicin, Norspan plastre, pinex, kodein, mandolgin, xeristar, triptanere, omeprazol, clarityn, nimadorm, uraplex, laxoberal, centil, furix, spirix osv osv. Alt sammen i meget høje doser. (Nogle af præparaterne er double-triple af max-døgndoser). Har osse i mange år brugt lyrica og gabapentin i enorme doser, men blev til sidst alt alt for syg af bivirkningerne.
Lever med et højt smerteniveau 24/7/365, kan variere mellem 6 og 9 selv om jeg er så tungt medicineret.
Er nu blevet tilbudt en forsøgsoperation af Smerteklinikken. Man indlægger en permanent morfin-pumpe i min rygmarv i håbet om en bedre livskvalitet.
Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år gammel. Indtil for 2 år siden. Er i mellemtiden blevet arbejdsprøvet og man konkluderede i rapporten, at jeg ingen rest-erhvervsevne har. Man mener osse i rapporten at jeg måske kan have behov for hjælp i dagligdagen...
Så langt er sagen klar, set i forhold til en pension.... Men forelagt sagen udtaler en lægekonsulent, at forsøget med morfin-pumpen måske kan resultere i at jeg får det bedre og måske bliver i stand til at deltage i en eller anden form for støttet beskæftigelse...
Det har slået mig helt ud.... Jeg orker ikke yderligere to års arbejdsprøvninger.. Jeg har ikke kræfter til det. Orker ikke smerterne mere....
Men kan det passe, at jeg skal sige nej til smerteklinikkens forsøg på at hjælpe mig til en lidt bedre livskvalitet, for at kunne opnå en pension, som jeg nok burde have søgt om for 20 år siden...?
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd og andre betragtninger er mere end velkomne...
Kan nogle af jer se mit dilemma...?

Med venlig hilsen fra den gamle mand...
Skriver smerteklinikken direkte i journal at det er livskvalitet de sigter efter at bedre, og ikke noget mere generelt?

Hvilken forsørgelse er du på nu?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 02:28   #3
Roedspaetten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 12
Styrke: 13
Roedspaetten er ny på vejen
Teoretisk mulighed

Hej Ricky
Ved jeg ikke helt om det står skrevet, men det tror jeg... Vi har talt om muligheden for det her forsøg i de sidste 2 år, men kun som en udvej til at forsøge på at bedre livskvaliteten når jeg en gang havde indset, at jeg ikke kan arbejde længere og derfor allerede forinden forsøget løb af stabelen ville være pensioneret. Han ville ikke gøre forsøget hvis jeg stadig forsøgte på at passe mit job.
Men han mener at det skal være nu pga mine meget store smerter. Hvis vi venter, så mener han, at der er risiko for at jeg ender med at melde afbud til en konsultation hos pga af en for tidlig død i min ende.....
Jeg vil lige tilføje, at jeg har været på smerteklinikken siden marts 2001, så vi kender hinanden rigtig godt og har en meget ærlig, respektfuld og lidt fri tone over for hinanden. Jeg har meget stor tillid til ham og respekterer ham højt både som menneske og som fagperson....

Mvh
Roedspaetten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 03:01   #4
Roedspaetten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 12
Styrke: 13
Roedspaetten er ny på vejen
Ups...
Glemte lige at fortælle at jeg er blevet sygemeldt for et par måneder siden. (Da smerteklinikken sagde stop til arbejdsprøvningen...).
Jeg har fået ledighedsydelse før det, i ca 1 1/2 år...
Jeg havde indtil da været ansat i fleksjob på fuld tid siden år 2000.
Mvh
Roedspaetten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 03:27   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvor er det dog bare typisk for en lægekonsulent at udtale sig sådan

Jeg har ikke lige noget råd, men vil dog sige, at jeg lige har set et foredrag omkring stress, bla om at smertepatienter oplever stærkere smerter, når man er udsat for stress
Jeg ved ikke om det er noget, du kan bruge til noget, men tænker da at du må være pænt stressbelastet pga kommunen, og måske derfor kan øjne et lille håb om at du bliver lidt bedre til at stå imod, når en afklaring kommer

Ikke at det hjælper dig nu, men håbet kan måske give lidt ekstra energi?
- eller ikke - kender jo ikke dit problem. Det var bare en venlig tanke herfra
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 04:01   #6
Roedspaetten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 12
Styrke: 13
Roedspaetten er ny på vejen
For meget stress er ikke sundt for nogen, heller ikke for smertepatienter....
Men for en hårdt ramt kronisk smertepatient er smerterne i sig selv en 24-timers stress-påvirkning af body & mind.
Når man i decader af år aldrig ligger under 6 på smerteskalaen og når man flere gange i ugen er oppe over 9 på samme skala, Så er det et guds under at man stadig tælles blandt de levende, i hvert fald tælles bland de levende døde
Roedspaetten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 06:02   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Roedspaetten Se meddelelser
...Men kan det passe, at jeg skal sige nej til smerteklinikkens forsøg på at hjælpe mig til en lidt bedre livskvalitet, for at kunne opnå en pension, som jeg nok burde have søgt om for 20 år siden...?

Kan nogle af jer se mit dilemma...?
Hej din gamle
Ja, jeg kan godt se dit dilemma.


Men dessverre så forholder det sig sådan, at behandlingsmuligheder skal være udtømte før man kan få tilkendt FP også en behandling som kan forbedre livskvalitet.

Men det forholder sig også sådan, at så længe kommunen er bekendt med, at der foreligger sådan en behandlings mulighed så skal du først afprøve den, før der kan være tale om FP.

Derfor som jeg kan se det, så du kan ikke sige nej til behandlingen på smerteklinikken, udenset hvad.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 06:50   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige meget hvad, vil jeg takke ja til forsøget fordi hvis det giver dig færre smerter er det da fint.

så vil der også være flere kræfter til at kæmpe for din pension, tror ikke på du ikke får den men fast mofin i rygge, skal der hvis bare ankes, hvis du får nej og så få fat på en avis, så kommer kommunen nok i tanke om der er skat en fejl.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 09:27   #9
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Roedspaetten Se meddelelser
Ups...
Glemte lige at fortælle at jeg er blevet sygemeldt for et par måneder siden. (Da smerteklinikken sagde stop til arbejdsprøvningen...).
Jeg har fået ledighedsydelse før det, i ca 1 1/2 år...
Jeg havde indtil da været ansat i fleksjob på fuld tid siden år 2000.
Mvh
Er du sygemeldt på ledighedsydelse, så haster pension ikke lige her og nu.

Da du er fleksvisiteret, så har kommunen anerkendt at du er varig og ubehandlelig syg, ellers var du aldrig blevet visiteret i sin tid. Så det vil kort og firkantet sige, at du ikke skal "bevise" dine sygdomme eller dine smerter - som hvis du var startet forfra i systemet, på KH eller sygedagpenge. Det kommunen har gang i nu, er, enten fortsat (ledig/sygemeldt) fleksjobber eller også en pension.

Da du har en fin kontakt til din smerteklinik/læge og lægen har kontraindiceret en arbejdsprøvning, samt tilbudt dig en behandling som muligvis og kun vil afhjælpe din livskvalitet, så tror jeg du kan tage det roligt.

Kommunen kan kun undersøge på din pensionsmulighed, ellers fortsætter du som ledig/sygemeldt fleksjobber, på ledighedsydelse.

Det er vigtigt, at smertelægen formår at udtrykke sig helt præcist om at behandling kun drejer sig om, at forbedre dit funktionsniveu og livskvalitet.

Din sag peger på pension, som kommunen nu undersøger på - smertebehandling har du hele tiden været i, nu skal det bare foregå via en pumpe og formentlig noget andet og mere moderne smertestillende, for din livskvalitets skyld.

Din sag lyder normal, for en sygemeldt fleksjobber på vej mod pension.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 10:12   #10
Roedspaetten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 12
Styrke: 13
Roedspaetten er ny på vejen
Er en mega hårdt ramt kronisk smertepatient. Jeg lider af neuropati, eller neurogene strålesmerter i begge ben efter at jeg gennem årene er blevet opereret flere gange i lænderyggen. Både pga af prolapser, dobbeltsidig hvirvelbue-brud og ledskred. Jeg er bl.a. blevet forsøgt stivgjort vha knogletransplantat fra hofteskålen, senere stivgjort med instrumentering, en såkaldt 360 graders stivgørelse hvor man opererede både fra ryg og mavesiden. Jeg har været medicineret siden 15 års alderen, også stærkt medicineret, men jeg har altid villet arbejde og klare mig og mine selv.... Men til sidst endte det alligevel med et fleksjob i år 2000. De sidste åringer i jobbet gik det bare ned af bakke hurtigere end nogensinde før i mit liv. Tilsidst blev jeg fyret og her to og et halvt år efter er jeg nys, endelig, blevet sygemeldt fordi Smerteklinikkens overlæge ville meddele kommunen, at min aktive deltagelse i et afklaringsforløb var uansvarligt og skulle stoppes her og nu. Resultatet blev en rapport der fastslår, at jeg ikke har nogen erhvervs-evne tilbage samt anbefaling om at få kigget på et evt. behov for hjemmehjælp. Begge dele dårlige beskeder og i hvert fald er den der med at søge om hjemmehjælp meget meget grænseoverskridende...
Da jeg har været patient på Smerteklinikken siden marts 2001, så valgte jobcentret at indhente en udtalelse som kunne vedlægges en pensionsansøgning.
Det skete samtidig med at Smerteklinikken har tilbudt mig, at få ind-opereret en permanent morfin-pumpe i bugen som skal levere morfin direkte ind til rygmarven lige neden for thorax-hvirvlerne.
Og i udtalelsen til jobcentret anfører overlægen at der er tale om en forsøgs-behandling med det formål at øge min livs-kvalitet og min livs-vilje. Begge dele er voldsomt kompromitteret i disse åringer. Men overlægen kunne ikke helt udelukke, at der måske er en teoretisk mulighed for, at jeg vil kunne klare en støttet beskæftigelse nogle få timer om ugen efterfølgende. Men han udelukker helt en tilbagevenden til det såkaldt normale arbejdsmarked...
Roedspaetten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg orker ikke mere af den her mølle kandelsdorff Alt det andet 21 21-03-2012 19:09
kender i det at man ikke orker livet mere ? henningv Alt det andet 45 11-09-2011 13:02
Jeg orker ikke mere. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2011 19:54
Kan snart ikke mere kitten Spørgsmål ang fleksjob 11 16-08-2010 21:42
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension