K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2017, 16:49   #1
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Syltet genbevilling af handicapbil

Hej, jeg har et spørgsmål omkring udskiftning af handicapbil. (Den gamle er nu blevet 8 år gammel og udtjent).
Min bror har nu gennem 2 år kæmpet med sin hjemkommune. De har syltet ham, trods hjemsendelse fra ankestyrelsen. Der er nu igen sat ny sagsbehandler på, som har lovet at få sagen afgjort. Jeg var med til det seneste møde og undrer mig over en ting. De seneste to invalidebiler, han har haft, er bevilliget ud fra hans jobsituation. Sagsbehandleren sagde, at da min bror for kort tid siden blev fyret fra sit fleksjob, vil ansøgningen nu blive ændret til en trivselsbil, som jo i sagens natur er meget vanskelig at få bevilliget. Hun påstod, at hvis man har fået en bil bevilliget ifm sit erhverv, og senere bliver arbejdsløs (og jobsøgende), så skal man melde det til kommunen, som så ville vurdere, om man stadig havde ret til bilen, eller om man skulle søge en ny på trivselsvilkår. I værste fald kan man blive pålagt at betale den ud, hvis man i så fald ikke får den genbevilliget.
Jeg har dog aldrig hørt om noget sådant, selvom jeg ellers synes at have sat mig lidt ind i tingene ifm at denne sag har trukket ud i over to år pga sløseri fra kommunens side.
Jeg spurgte sagsbehandleren, hvor det stod i lovgivningen, men det svarede hun ikke på. Hun fastholdt dog, at det gjaldt for ALLE med bilbevilling, uanset at man er jobsøgende og forventer at komme i job igen, så skal man melde det og søge om at få lov at beholde bilen – nu på trivselsgrundlag.
Har I nogensinde hørt om det? Hvor kan jeg eventuelt læse det? Jeg har en anelse om, at vi er blevet forkert informeret, da bevillingen er meget nemmere at afvise, hvis det er på trivselsgrundlag.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension