K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2007, 10:34   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Fuldtidssyge skal tilbage på arbejdet

Selv om man lider af kræft kan man godt arbejde i tiden mellem behandlingerne, og folk der er gået ned med stress kan arbejde på halv tryk

læs mere her http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyhede...0.htm?rss=true
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 11:09   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Fuldtidssyge skal tilbage på arbejdet

09. okt. 2007 07.39 Frederikssund

Selv om man lider af kræft kan man godt arbejde i tiden mellem behandlingerne, og folk der er gået ned med stress kan arbejde på halv tryk.

I Frederikssunds kommune skal et nyt projekt forsøge at få fuldtidssygemeldte til at vendte tilbage på jobbet på deltid.

Merete Køllnr er Jobcenterchef i Jobcenter Frederikssund:

- Vi er nået dertil, at det største problem for Jobcentreret er at skaffe arbejdskraft - ikke arbejde. Og da vi samtidig ved, at sådan en fuldtidssygemedling kan føre til at nogle ryger fuldstændig ud af arbejdsmarkedet, går vi nu igang med det her projekt, siger Merete Køllnr.

Glemme man er syg

og det er ikke kun en gevinst for arbejdsgiveren, at de fuldtidssyge vender tilbage til jobbet, fortæller Merete Køllner.

- For. eksempel har nogle kræftsyge lange perioder mellem deres behandlinger, hvor det også er rigtig rart for dem at komme tilbage på arbejde i et par timer, og se deres kollegaer, huske hvad de er gode til og ikke mindst bare glemme at de er syge, siger Merete Køllnr.


Måtte lige sætte denne artikel ind så vi har den...den er et bevis på Ellen Ryes bog " syge i tvangsarbejde "

Jobcenterlederen får det til at lyde som om det er en kærlig omsorg for de syge her men tag ikke fejl det er tvang og grov udnyttelse af kræftsyge mennesker og vride den sidste dråbe af arbejdskraft ud af dem inden de eventuelt dør eller bliver pensioneret...hvis disse mennesker gerne ville arbejde så kunne arbejdsgiveren jo lade dem komme og besøge kollegaerne og lave lidt arbejde men det gør de ikke og det skal være af egen fri vilje og det er ikke det Merete Køllnr mener her.

Merete Køllnr har bestemt at de syge skal arbejde selv om de er dødssyge med kræft


Der står intet i artiklen om de syge gerne vil arbejde for det bliver de ikke spurgt om fordi det er noget Merete Køllnr har bestemt og hun er sikkert RASK

Merete Køllnr tvinger dem til at arbejde for det er jo tvang med trusler om fratagelse af sygedagpenge hvis de ikke arbejder.

Merete Køllnr kan skrive I sin livsdagbog og gravsten...jeg tvang syge mennesker til at arbejde ! Merete Køllnr vil helst glemme at de folk er syge...derfor skal de ud og arbejde for det har hun bestemt


Jeg håber hun er flov og skammer sig !!!!!

Sidst redigeret af Stella; 10-10-2007 kl. 11:12.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 16:52   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Er du helt sviller...kræftsyge skal arbejde mellem behandlingerne!

Jeg har selv haft kræft og kemokurene lå med 3 ugers intervaller. Efter den første behandling, arbejdede jeg, men måtte sige stop, både fordi jeg var bange for at blive smittet på jobbet (mødte mange hundrede mennesker hver dag) pga. nedsat immunforsvar...(kemo er trods alt en behandling, hvor syge celler skal slåes ned, men de raske ryger med i købet.) og så fordi jeg var nødt til at bruge de 3 uger på at komme mig, opkast, svimmelhed,feber.

Jeg bliver virkelig sur, når kræftsyge bør arbejde , men det er nok fordi, jeg ved hvordan jeg selv havde det.
Føler godtnok med dem, der bliver ramt af den udtalelse
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 20:45   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det kan jeg slet ikke huske jeg har skrevet det indlæg

lidt underligt at set det hehe
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal man tilbage betale ???? lund70 Alt det andet 5 10-02-2012 18:24
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
skal fagforeningen tage en tilbage nikkoshadow Alt det andet 7 11-07-2010 21:39
ervervsevnetabserstatning???????skal jeg betale tilbage Heidixxx Alt det andet 10 09-10-2009 15:24
Fleksjobbere skal tilbage i rigtige job Pyt Politik og Samfund 11 29-05-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension