K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2007, 14:06   #1
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Ja, nu har de igen varslet arbejdsprøvning, men det er jo også efter loven, men mit problem er at jeg kom til skade med det ene ben, for ca seks måneder siden, (har ikke noget med min arbejdsskade at gøre) men jeg døjer stadig en del med smerter i benet, jeg har sagt at vi ikke får en realistisk arbejdsprøvning, på grund af benet og det er forhåbentlig heller ikke varigt, men de er ret lige glade med det og siger at såfremt jeg ikke tager den arbejdsprøvning nu, skal jeg sygemelde mig, jeg har lige talt med lægen, som mener jeg bare skal tage den arbejdsprøvning så godt jeg nu kan, men jeg synes bare ikke det er helt rimeligt.

Hvad er konsekvenserne ved at sygemelde mig, når jeg får ledighedsydelse ? og vil man ikke forlange en lægeerklæring ? og hvor længe har man ret til at gå sygemeldt, inden der kommer indgriben af anden art ?

MVH
Chrisolras
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 14:17   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Under sygdom

Personer, der modtager ledighedsydelse, bevarer retten til at modtage ledighedsydelse under sygdom. I disse situationer er kommunen forpligtet til at foretage opfølgning efter reglerne i lov om sygedagpenge. Det betyder, at kommunen inden otte uger og dernæst mindst hver ottende uge skal vurdere, om der er behov for behandling, opfølgning, revalidering eller andre former for bistand til den pågældende eller dennes familie.


fra bogen fleksjob nr 16 under nyttige links her på siden...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension