K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2007, 12:46   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvor er det bare skummelt, at papirerne "forsvinder".

Jeg kan IKKE forstå, hvordan det skulle hjælpe folk IND på arbejdsmarkedet.

De gør vel for at undgå at tilkende pension.


ArbejdsEVNEN bliver jo FORVÆRRET, når helbredsoplysningerne ignoreres.

Og så er man tilbage på sygedagpenge - eller karusellen - igen.

Og HVEM gavner det?

Kommunen, arbejdsgiveren, borgeren, landet?

Næ... Ingen vindere, kun tabere.

Hvis de tog borgeren alvorligt, var der måske en større chance for, at man kunne bidrage med de få timers arbejdsevne, der nu måtte være.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 18:56   #12
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Supergodt møde. Så lang så godt!

Mødet i dag blev et godt konstruktivt og fremadrettet møde. Der var koblet to socialrådgivere på, således at den ene tog direkte referat som jeg skulle gennemlæse, godkende og underskrive når mødet var færdigt. Dette for at hindre yderligere misforståelser! Jeg blev bedt om at redegøre for mit syn på et fleksjob og en arbejdsprøvning. Jeg sad med tårerne løbende ned af mine kinder og var længe om at få sagt, at jeg altså var for dårlig og hvis de sendte mig ud, ville det efter min mening føre til indlæggelse igen meget hurtigt! Min bisidder tog over og bekræftede hvad jeg sagde. Han redegjorde for hans kendskab til mig og mit sygdomsforløb. Han har "kun" kendt mig i et halvt år, men har oplevet at jeg har fået det værre og værre. Han mente at det ville være formålsløst at afprøve mig, og han syntes forøvrigt at det ville være relevant at indhente erklæring fra psykiatrisk team og behandlende læge der. Ja det lød da som en god ide sagde socialrådgiverne og det vil de så anmode om hurtigt muligt! Så skulle min ressourceprofil også opdateres. Men da deres ressourcer var små, havde de fået lov at købe en uvildig konsulent til dette! Det lød godt indtil jeg fik at vide hvor denne konsulent var tilknyttet.
Hun var tilknyttet direkte til det center der startede med at føre mig ud hvor jeg er nu! Det protesterede jeg over, men da det var en helt ny konsulent som følge af kommune sammenlægningen, som ikke kendte mig og jeg kendte heller ikke hende, indvilgede jeg i dette. Min bisidder fik dem til at give en tidshorisont som hed oktober eller november. Når fornødne oplysninger var indhentet ville de kigge på det og indbringe det for pensionsteamet med hensyn til stillingstagen om jeg var omfattet af reglerne om pension iflg § 18!! Se der blev jeg glad, for havde det været § 17 havde jeg stået svagere end nu! Jeg fik som lovet referatet til godkendelse og min bisidder fik lige rettet nogle ord som kunne mistolkes!!! Jeg ville fremover få en kopi hver gang der blev føjet nye akter til sagen! Se det var jo blot det jeg ville! Hvorfor f***** skulle der så en klage med indbygget trussel om indbringelse for tilsynsrådet til før de fik fingeren ud?? Ja jeg ved det ikke, men er meget tilfreds med dette møde og håber at det snart munder ud i en pension. Så til alle andre: Det kan lade sig gøre at vende det til noget mere konstruktivt ....... i hvert fald indtil modsatte er bevist!!! Men nu har jeg en skriftlig handleplan og tro mig! Jeg skal sgu nok holde dem fast i den!!!!!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 19:12   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tillykke med et godt møde Susanne! Nu må vi håbe, der meget snart kommer en afklaring på din fremtid, så du kan få ro!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 19:24   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja tillykke med et godt møde Susanne... dejligt at mærke du er glad...

Tillykke
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 11:32   #15
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Hmm!

Så fik jeg i dag et brev fra kommunen. Det indeholdt et sagsakt, hvor der bliver skrevet at de lægelige akter har været forelagt lægekonsulenten og hun skønner IKKE at der skal indhentes lægelige akter fra psykiatrisk team, idet dokumentationen skulle være tilstrækkelig.
På baggrund af disse vurderes der ikke grundlag for at iværksætte yderligere afklaring/rådighedsvurdering af min arbejdsevne. Sagsakterne er videregivet til eksterne konsulent med henblik af opdatering af ressourceprofilen. Når den er modtaget retur færdiggøres den med henblik på behandling af sag om pension og sagen forelægges på førstkommende pensionsteammøde.
Nu burde jeg række hænderne i vejret og tænke at nu er jeg endelig fredet. Men jeg er alligevel lidt urolig! Det var jo ikke det der blev aftalt på mødet i sidste uge i hvert fald ikke hvad angår indhentelse af udtalelse fra psykiatrisk team. Det foruroliger mig! Jeg ved sgu ikke rigtigt om jeg kan tro på at jeg er en opdateret ressourceprofil fra bevilling af pension eller om jeg skal insistere på indhendtelse af udtalelse fra psykiatrisk team som jo har fulgt mig det sidste halve år, og de mener at jeg er totalt uegnet og alt for skrøbelig til arbejdsmarkedet!
Nu vil jeg gerne om I kan svare mig på hvad jeg skal gøre??? Tak
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 12:06   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tja, man véd jo aldrig med kommunen, men umiddelbart synes jeg, det lyder som om, at de nu er indstillet på at tilkende dig pension, når papirarbejdet er gjort færdigt!
Men måske nogle andre herinde kan supplere med noget?

Held og lykke, Susanne, jeg under dig virkelig noget fred og ro!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 12:25   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror også jeg ville lade sagen være som den...for det lyder som sagt som om at de er helt klar over hvad der skal ske..

Du vil altid have muligheden for at klage over et evt afslag med begrundelse i at de ikke har hentet alle papirer...men som sagt....så tror jeg ikke at det bliver et afslag...

Hvis de var det mindste i tvivl om de vil give dig en pension....så er jeg ret sikker på at de ville hente flere papirer til sagen....

Så jeg tror at du kan tage det roligt...selvom ventetiden kan være uendelig lang...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opdatering af ressourceprofilen. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-08-2012 15:36
Opdatering af ressourceprofil dudde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 05-11-2011 12:28
Opdatering af resurceprofil. lola44 Alt det andet 30 21-05-2010 15:09
Lidt opdatering. Razmo Dit og Dat 28 05-05-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension