K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2007, 14:12   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Opdatering af ressourceprofil

Jeg skal til opdatering af min ressourceprofil i august måned. Så vil jeg gerne vide om der er noget jeg måske skal være specielt opmærksom på? Denne opdatering er nemlig kommet i stand fordi jeg har klaget over kommunens manglende handlekraft, og så kan de jo have en skjult dagsorden der kan bringe mig i vanskeligheder! Det er naturligvis noget af en påstand, men hele mit sagsforløb har været og er så mangelfuldt at jeg ønsker at beskytte mig selv. Jeg har nemlig også fået mig en bisidder, idet kommunen før har handlet i direkte modstrid med mine ønsker og negligeret dem. Det har nu medført at jeg er totalt knækket og måtte indlægges fordi kommunen ikke samarbejder og følger loven, men jeg skal følge loven. Så jeg er sikkert en meget upopulær person i kommunen, men jeg er totalt ligeglad, for det er urimeligt at de advarsler der er fremkommet fra læger og andre fagpersoner om at være varsom og ikke presse mig ikke er fulgt. Afhængig af sagens afslutning, overvejer jeg faktisk at indbringe kommunen for tilsynsrådet i håb om at hjælpe andre. Det er nemlig dødurimeligt at der ikke findes sagsbehandlingstider!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2007, 11:08   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
RE: Kender det kun alt for godt

Hey

Jeg har/er selv turen igennem.. Her er noget du måske kan bruge ..

Som du selv har sørget for - en bisidder er altid godt..

Optag evt. samtalen med en diktafon.

Skriv selv en dagsorden og følg den - Derved husker du alt det du vil sige og pointere.

Hvis du vil klage over noget, eller ønsker at ansøge om en ydelse - Gør det skriftligt på mødet - og få bekræftigelse på, at de har modtaget det - husk referat fra mødet ..

Det er bare nogle af de ting man skal huske på.. Det kan virke voldsom, men efter noget tid, bliver det nærmest en reflex..


Hvis du er i tvivl om lovgivningen kan du evt. prøve

http://dukh.kubus.dk/go.asp?langref=1

http://www.sr-bistand.dk/raasgivning.asp


K10 er også et godt sted at spørge -

Nu bliver man ikke populær af, at holde på sin ret ved kommunene - men så igen - De skal jo følge loven - men det kan være en lang sej kamp

Held og lykke -
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2007, 11:24   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Opdatering af ressourceprofil

Ja det er mystisk at man bliver upopulær af at holde på sin ret i kommunerne ???
Bare det gør mig nervøs !!!!B)

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2007, 14:01   #4
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg er nu i fuld gang med at lave dagsorden, så jeg har min egen og ikke kommunens.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 11:43   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære Susanne!

Jeg er helt svedt ved tanken om alt det, du har været igennem! Ja, man bliver hurtigt upopulær blot for at holde på sin ret!

Jeg håber, der snart kommer en afklaring på din situation! Held og lykke med mødet her i august.

Mange tanker herfra.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 21:21   #6
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Jubii

Ja min overskrift er virkelig noget jeg mener! Jeg fik en opringning fra min kontaktsygeplejerske på psykiatrisk afdeling og han vil gerne være min bisidder til mødet. Det er faktisk noget jeg forventer mig meget af, for jeg ved hvilken indflydelse det kan have at en eller anden har en professionel baggrund og kan præsentere sig som en anden offentlig person. Det vil i hvert fald gøre at jeg er 100% tryg ved mødet og jeg ser frem til jeg skal til møde på psykiatrisk afdeling på mandag og tale med ham.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 12:04   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er en fantastisk god ide at have ham med som bisidder susanne, håber at det går godt for dig til opdateringen af din ressourceprofil

og håber at du snart får lidt afklaring i hele din sag så du kan få lidt fred
  Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 10:37   #8
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Forberedt og kampklar

Puha!! Jeg havde forud for mødet indsendt en anmodning om opdateret aktindsigt. Kommunen var så venlig at tilsende mig SAMTLIGE sagsakter Hvad fanden er de ude på? Hvis det er deres mening at drukne mig i papirer og måske indimellem indlægge hidtil ukendte akter som måske er vigtige, så er deres mission mislykkedes Jeg har nu været 2 dage om at gennemgå de kun 153 tilsendte A 4 sider. Jeg har faktisk opdaget at der mangler nogle vigtige lægeerklæringer fra for 2 år siden. For mig er de vigtige hvis vi skal søge tilbage i tiden. Men jeg vælger at se fremad, men kommunen skal IKKE lave skjulte dagsordener for mig. De har trådt nok på mig gennem de sidste 3 år! Nu skal jeg have afsluttet dette forløb. Hvis de sylter og forhaler sagen yderligere er jeg bange for at det ender endnu mere katastrofalt for mig end tidligere. Jeg har for nylig været indlagt 5 uger da jeg er så nedbrudt af kampen. Jeg håber så sandelig at det snart er slut, og jeg ved at alle I søde mennesker herinde er enige med mig. Jeg skal nok skrive hvordan mødet på torsdag er gået!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 11:18   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne

Ja, skriv endelig hvordan mødet går. Håber virkelig, du snart får lidt ro.
Jeg fik selv for nylig aktindsigt og også jeg kan konstatere, at der mangler 2 lægeerklæringer, én fra min egen læge og én fra speciallægen. Hmm..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 11:56   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Susanne også en stor hilsen herfra

Håber inderligt du snart får ro...

Mine lægeerklæringer manglede også..de var væk..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opdatering af ressourceprofilen. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-08-2012 15:36
Opdatering af ressourceprofil dudde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 05-11-2011 12:28
Opdatering af resurceprofil. lola44 Alt det andet 30 21-05-2010 15:09
Lidt opdatering. Razmo Dit og Dat 28 05-05-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension