K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2007, 08:59   #1
sommer75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
sommer75 er ny på vejen
Fyreseddel!!!

Ja så går jeg og venter på min fyreseddel. Bare fordi jeg ikke kan arbejde 20 timer pt.

I får lige historien fra start. 1.10.06 starter i fleksjob på kommunen 20 timer det går fint indtil dec hvor jeg kører galt igen. Ikke voldsomt men nok til mit piskesmæld bryder helt op igen. Jeg knokler derudad 20 timer men med 1-2 sygedage hver 2 uge. Det er ikke holdbart for mig så jeg skal lave en omrokade så fri ons og arbejde 2 timer mere man+tirs men kan kun øge en time man så er på 17 timer pt det føler jeg er lige i overkanten fordi jeg hver dag skal tage smertestillende. Jeg mailer min chef at jeg har et forslag om jeg går 1 time ned så er på 16 t eller arbejder hjemmefra på 20 t. Han mailer vi skal have en rundbordsamtale og jeg skal kontakte tillidsmanden hvilket jeg gør. Hun siger man har brug for mig 20 t og hvis jeg ikke kan det vil jeg blive sendt i jobcenteret igen til et nyt fleksjob. Og mht hjemmearb kan fleksjobber ikke få lov til det. 1 time efter ligger der en mail fra chefen jeg skal møde næste morgen på hans kontor. Jeg regner med ud fra hvad hun sagde at jeg får min fyreseddel. Men jeg skal flytte fra mit kontor ud i et åbent kontorlandskab og jeg må ikke udsættes for stress!!! siger mine skånehensyn ja godmorgen det er dødsdømt men mit job vil han først snakke om til en rundbordsamtale. Så gik han på ferie så 14.8.07 kan jeg få min rundbordsamtale - god sommer siger jeg bare.
Nå men jeg vil ikke accepter hun sagde fleksjobber ikke kan arbejde hjemme så går videre til socialrådgiveren i HK hun bliver tosset over den besked og sætter en faglig medarbejder på sagen. ½ time senere ringer hun. Han (ham fra HK)har fået oplyst kommunen har brug for mig 20 timer, at lige netop min arbejdsfunktion kan ikke laves hjemmefra men mine kollegaer der laver det samme som mig kan arbejde hjemme - det forstår jeg ikke. Men fakta er sagde hun kan jeg ikke arbejde 20 timer må jeg have et andet job. Så tiden er lang for lige nu kan jeg ikke arbejde 20 timer men jeg tror med tiden og her ved jeg ikke om det er 1 måned eller 1 år vi snakker om så er jeg oppe på 20 timer igen.

Jeg fatter ikke de går i så små sko. Alle mine kollegaer er glade for mig og jeg er så effektiv at jeg faktisk får lavet mere end den ene af mine kollegaer der er der 37 t. Og ved jeg fik lov at arbejde hjemmefra kunne jeg med det samme arbejde 20 timer. Og så er jeg ansat fra den pulje min kommune havde der gjorde arbejdsgiveren kun skal betale 15000 for at have mig og får refunderet 12000 kr så det er 3000 kr de selv skal give og jeg spørg bare hvor mange kan arbejde 20 timer for 3000 kr. Så jeg skal vælge mellem pest og kolera nu. Jeg har lyst til at presse mig op på 20 t for at beholde jobbet men ved det koster mange sygedage og på den anden side må jeg være realist og sige lige nu hvor der er så meget gang i min krop kan jeg kun arbejde 16 timer. Men det handler om jeg får ro så jeg kan få kroppen på plads igen.

Skulle lige have luft for min fustration over at skulle fyres fordi man ikke kan arbejde 20 timer.
sommer75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2007, 10:05   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
RE: Fyreseddel!!!

Hej
Jeg forstår godt at du gerne vil beholde jobbet. Det ikke er sjovt at være arbejdsløs. (Det er jeg nu) Men på den anden side er det ikke fair at presse sig selv så meget. Tænk på hvor lidt dine chefer prøver at hjælpe dig. Tænk på hvor lidt fleksible de er. Hvorfor skal du så være fleksibel og flink? Find en arbejdsgiver der sætter pris på din indsats. God sommer alligevel - og held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privat jobcenter får fyreseddel mugge Politik og Samfund 9 06-02-2010 02:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension