K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2007, 18:33   #1
Tildepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Tildepigen er ny på vejen
Flexjob og barselsorlov

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig!

Jeg har, (troede jeg), et fantastisk flexjob, hvor jeg har været i 2½ år. Nu planlægger jeg så graviditet, (er i fertilitetsbehandling), og har fortalt arbejdsgiver om det. Denne ville så gerne have, at jeg fandt ud af hvordan vi forholder os til en forestående barselsorlov.

Sagen er: De ser helst at jeg overgår til barselsdagpenge . Virksomheden er dækket af en barselsfond. Arbejdsgiver mener ikke jeg kan blive dækket som fuldtidsmedarbejder af denne, når jeg er i flexjob på 16 timer og derfor skal gå til kommunen og have barselsdagpenge.

Er et eller andet sted skrupforvirret. Skal man straffes, fordi man er syg og gerne vil have et barn samtidig?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, der evt. har stået i samme situation.

KH Tildepigen
Tildepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2007, 22:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Tildepigen

Tilykke med din beslutning om at blive gravid og håber det lykkedes for dig.

Når du er ansat i fleksjob så¨går du under din overenskomst det vil sige at hvis du er ansat til fuldtid og dine skånehensyn er deltid , så er du selvfølgelig også berettiget til barsel for fuld tid , også selv om de vil have dig under en barselsfond...

andet kan jeg ikke forestille mig, det gælder trods alt på sygedagpenge området ..

er du i fagforening ?

så ville jeg ringe til dem og høre om hvordan du skal forholde dig og hvad der gælder for dig som flekser, jeg skal gerne i morgen prøve at søge højt og lavt efter reglerne for området , jeg mener ikke at din arbejdsgiver kun skal give dig for nedsat tid , jeg ved at der er regler på det punkt men skal lige finde dem frem så vender jeg tilbage ...

ellers kan din jobkonsulent også vejlede dig , det samme gælder for din sagsbehandler ....

hvis du finder ud af noget før mig så skriv lige


MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 12:36   #3
Tildepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Tildepigen er ny på vejen
OK

Jeg kan ikke beskrive, hvilken hjælp det er for mig. Tusind tak.

Har selv lige talt med jobkonsulenten, der henviser til dagpenge afsnittet, så hende må jeg tale med og høre hvad hun siger.

Er heldigvis også medlem af fagforening.

Tildepigen
Tildepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut hjælp ang sygedagpenge efter barselsorlov c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 02-07-2013 08:14
barselsorlov nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-11-2012 22:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension