K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2007, 10:26   #1
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
spørgsmål

i fortsættelse til mit indlæg Godkendt til felks.... men

Jeg har lige nogle spørgsmål.... for nu skal jeg dokumentere lønsedler fra mit job for over 2 år siden... og beskrive hvorfor jeg i al verden ikke fandt arbejde så jeg havde 37 timer, og samtiddig hvorfor jeg ikke kun arbejdede 15 timer, da min sygdom ikke måtte belastes af den slags arbejde.. lidt dobbelmoralsk er det ikke??

Håber en eller anden kan svare på lidt af de spørgsmål der så lige kører i hovedet af mig inden det skal fremlægges på jobkonsulentens bord mandag!!

1. jeg har kun telefonisk fået af vide at jeg har fået godkendt fleks... nu kan de vel ikke trække det tilbage, hvis man ikke lige danser efter deres tone, kan de??
2. hvor mange lønsedler skal jeg skrabe sammen før det er nok??, kan jeg nøjes med en eller 2 - der står jo et sted, indenfor 12 måneder og over en 4 ugers periode??
3. Jeg var ansat i nattearbejde og faldte over dette citat i HK´s pjece om fleksjob; Såfremt man er ansat i et område med meget aften/ natarbejde, hvor fuld arbejdstid eksempelvis er 29 timer, skal dette også betragtes som fuld tid, selvom gennemsnittet ligger under 30 timer.
4. ifl. mine lønsedler, havde jeg måneder der svang mellem 132 timer, til 146 timer... hvordan regnes det præcis om til ugentlig timeantal???
nogen der kender nogel svar???
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2007, 23:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af rpigen Se meddelelser
i fortsættelse til mit indlæg Godkendt til felks.... men

Jeg har lige nogle spørgsmål.... for nu skal jeg dokumentere lønsedler fra mit job for over 2 år siden... og beskrive hvorfor jeg i al verden ikke fandt arbejde så jeg havde 37 timer, og samtiddig hvorfor jeg ikke kun arbejdede 15 timer, da min sygdom ikke måtte belastes af den slags arbejde.. lidt dobbelmoralsk er det ikke??

Håber en eller anden kan svare på lidt af de spørgsmål der så lige kører i hovedet af mig inden det skal fremlægges på jobkonsulentens bord mandag!!
Hej rpigen

Jeg skal prøve at svare dig så godt jeg kan

hvem er det du skal dokumentere det overfor ? din jobkonsulent, og forklaringen er jo ganske simpel , du har ikke haft mulighed for at arbejde 37 timer pga dit helbred, engang imellem var i ved at dø af sult og du måtte dope dig med medicin og smertestilleden for at klare de 15 timer , det var en nødvendighed for at kunne forsørge dine børn, du skal sige at du ikke kan forstå at du er visiteret til deltid og at du ikke kan forstå at du ikke har fået noget på skrift om det, med en ankevejledning som loven foreskriver du skal have...

Og så skal du tage den derfra, kommunen og jobkonsulenten er ikke de eneste der skal stille kritiske spørgsmål det skal du bestemt også, de er i fuld gang med at overskride dine rettigheder som du har ifølge retssikkerhedsloven, og den går ikke ...

du skal mandag inden du tager til din jobkonsulent ringe til din sagsbehandler og bede om at få din fleksvisitation på skrift med ankelvejledning til og så sige at du samtidig sender hende et brev om det (du kan også sende det som mail hvis det er ) brug evt det neden under som jeg har skrevet , som en ide om hvordan du kan skrive det


Citat:
1. jeg har kun telefonisk fået af vide at jeg har fået godkendt fleks... nu kan de vel ikke trække det tilbage, hvis man ikke lige danser efter deres tone, kan de??

Det kan de helt klart ikke , det der kan gøre mig lidt nervøs er at du ikke har fået noget på skrift, det ville jeg komme i forkøbet hvis jeg var dig ved feks at sende en skrivelse ala det her


Citat:
Att (sagsbehandleres navn)

Du ringede til mig (dato for opringningen ) og oplyste mig om at jeg var tilkendt fleks.

Jeg har nu ventet forgæves i (skriv hvor længe du har ventet ) på en skriftelig tilkendelse af fleks, derudover har jeg fra jobkonsulent erfaret at jeg kun er tilkendt fleks på deltid , til stor undren for mig selv, da jeg jo netop pga sygedom ikke har kunne arbejde fuldtid.

Derfor skal jeg bede om at du straks tilsender mig afgørelsen om fleks samt ankevejledning.

Jeg håber selvfølgelig at det er en fejl fra kommunens side at den tilkendte fleksbevilling ikke er tilsendt mig, samt at det er en fejl når jobkonsulenten mener at jeg er visiteret til fleks på deltid.

jeg har svært ved at forstå dette , da det jo ikke er noget jeg har hørt om før, og jeg vil naturligvis anke en evt fleks bevillig på deltid da det jo netop er mit helbred der har gjort at jeg har været nød til at arbejde på nedsat tid, og da jeg samtidig er fuldtidsforsikret i A-kassen.
Citat:
2. hvor mange lønsedler skal jeg skrabe sammen før det er nok??, kan jeg nøjes med en eller 2 - der står jo et sted, indenfor 12 måneder og over en 4 ugers periode??
Jeg ville samle så mange sammen som jeg overhovdet kunne hitte hvis det er det der er problemet, samtidig ville jeg tage dokumentation med fra fagforeningen om at jeg var fuldtidsforsikret ..

Citat:
3. Jeg var ansat i nattearbejde og faldte over dette citat i HK´s pjece om fleksjob; Såfremt man er ansat i et område med meget aften/ natarbejde, hvor fuld arbejdstid eksempelvis er 29 timer, skal dette også betragtes som fuld tid, selvom gennemsnittet ligger under 30 timer.
Er det HK du står i og har det været inde for et erhverv hvor du normalt har haft 29 timer på en uge...

jeg ville tage det hele med til min fagforening og høre om de kunne hjælpe mig , evt med en bisidder.
Har du ikke mulighed for at have en bisidder med mandag så se om ikke du kan optage samtalen og forlang at få aktindsigt i hele din sag hvis ikke du har det (aktindsigt erklæringen sendes til kommunen )

Citat:
4. ifl. mine lønsedler, havde jeg måneder der svang mellem 132 timer, til 146 timer... hvordan regnes det præcis om til ugentlig timeantal???
nogen der kender nogel svar???

Den må jeg melde pas på , men det må din fagforening da vide ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension