K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2007, 13:53   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hvad er forskellen på flex og skåne?

Hej lige et spørgsmål her.

Hvad er forskellen på et flex job og et skåne job?

Og hvor mange timer må/skal man arbejde? Og hvem udbetaler løn?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 14:04   #2
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Prøv evt. at læse dette tidligere indlæg:http://www.k10.dk/showthread.php?t=1676

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 17:45   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hej

Har været inde og læse det, men jeg tror ikke at jeg helt har forstået hvad forskellen er? Men jeg er nu heller ikke så god til at læse paragraffer og love. Jeg er nok en af dem, som skal have det skåret ud i pap, sorry.

Hvordan ved man, om man er egnet til flex job eller skåne job? Og hvilke papirer skal man have fat på? Hvorhenne og hvordan gør man det?

Beklager hvis jeg spørger dumt, men Odense kommune vil ikke give mig nogle svar, så jeg aner intet om det.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 17:53   #4
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Så vidt jeg har kunne læse, så er flex job til dem, som ikke har fået førtidspension? Og skåne job er for dem som har fået førtidspension? Eller hvad?

Jeg er forvirret..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 12:39   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Antoniette....det er rigtigt forstået......fleksjob er til dem der har en varig lidelse og har brug for skånehensyn for at kunne passe et arbejde...og et skånejob er til dem der har fået en pension, men som alligevel kan arbejde f.eks 2-3 timer om ugen.

Et fleksjob er som udgangspunkt altid på 37 timer, det er skånehensynene der afgør b.la hvor mange timer....f.eks kan man arbejde fuld effektiv i 20 timer eller på halv kraft i 37....et fleksjob betyder at der bliver taget hensyn individuelt.

I dag vil det nok være sådan, at hvis man kan klare et skånejob på 12-20 timer eller mere om ugen, så vil det blive svært at få en pension....så tror jeg man ville have givet folk en visitation til fleksjob.

Men der er folk der får pension fra før 2003, og jeg vil tro, at det primært er dem der også har et skånejob.....i dag er det så svært at blive visiteret til fleksjob, og endnu mere svært at få en pension...faktisk så svært.....at hvis man kan arbejde bare lidt....så er det fleksjob før pension.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 13:54   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Førtidspensionister kan godt få stillet deres pension i bero hvis de vil prøve fleksjob...det står i reglerne men jeg kan ikke finde dem ...

Hvis det ikke går med et fleksjob ...så kan de få pensionen tilbage...

Er der nogen der kender reglerne om det ?

jeg vil anbefale dig at få en snak med en socialrådgiver om det.

( selvom det er svært at få fat i sådan en i vore dage )
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 15:41   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
det her er hvad der står om skånejob over på socialt engagmente som Kim H henviser til

Citat:
Skånejob med løntilskud - og fleksjob - skal medvirke til at sikre mennesker, der ikke har den fulde arbejdsevne, en plads på arbejdsmarkedet.
Ordningen giver mulighed for, at førtidspensionister ved at få del i arbejdslivet får en øget livskvalitet, og virksomhederne får mulighed for at få en arbejdskraft, styrke mangfoldigheden på arbejdspladsen og løse en vigtig opgave.


En virksomhed skal typisk tage stilling til spørgsmålet om skånejob i følgende situationer:

* En medarbejder får tilkendt pension og ønsker at blive på eller komme tilbage til virksomheden.
* En jobkonsulent fra jobcenteret har kontaktet virksomheden for at skaffe et skånejob til en person, der bevilget fleksjob, men som er ledig.
* En virksomhed har en række opgaver, man mener kan løses af en person i skånejob, og virksomheden henvender sig derfor til kommunens jobkonsulent for at få henvist en person til jobbet.

Skånejobordningen omfatter mennesker, der har fået pension efter lov om social pension. For at få en social førtidspension skal arbejdsevnen være varigt nedsat. Nedsættelsen skal være af et sådant omfang, at ingen andre støtteordninger, herunder fleksjob, vil hjælpe personen i arbejde.

I og med at der er tale om mennesker med varig nedsættelse af arbejdsevnen, betyder det naturligvis, at der er grænser for, hvad vedkommende kan præstere. Hvilke opgaver og hvor mange timer om ugen, jobbet skal være på , aftales mellem virksomheden og pågældende. Et tilbud skal være rimeligt, og det er kommunen, der vurderer, om det også er tilfældet.

Ordningen administreres af jobcenteret. Dvs., at jobcenteret bevilger tilskud og sørger for blanketter og udbetaling af tilskud. Desuden er det i jobcenteret, der kan hentes vejledning om ordningen og evt. bistand til at finde et skånejob.

I jobcenteregi vil man af og til høre en skånejobber omtalt som en 2.6’er. Dette refererer til den paragraf i beskæftigelsesloven hvor skånejobberne er omtalt - §2 nr. 6.

Ordningen administreres af jobcenteret. Dvs., at jobcenteret bevilger tilskud og sørger for blanketter og udbetaling af tilskud. Desuden er det i jobcenteret, der kan hentes vejledning om ordningen og evt. bistand til at finde et skånejob.

hvis jeg var dig Antoniette så ville jeg tage det ovenstående og så bede om en møde tid med en job konsulent (ønsker de ikke at give dig en tid så sig til dem at du agter at klage over det )

Det er så frækt at man hverdag kan høre om hvordan arbejdsmarkedet råber på arbejdskraft og at Hjorten hele tiden står frem og skoser flekser og førtidspensionister for ikke at bruge de muligheder der er, og at vi burde komme ud på arbejdsmarked hvor der er brug for os...

Hvis man så samtidig ikke kan få en ganske almindelig samtale med en jobkonsulent om hvordan man skal gribe tingene an, man kan for fanden ikke vide hvordan man skal søge en skånejob uden at man lige har fået lidt hjælp fra dem der tjener deres udmærket løn på at yde deres assistance til os....

Skriv evt til dit lokale jobcenter og bed om en tid hos jobkonsulent i stedet for at ringe og vedlæg denne side samtidig http://www.socialtengagement.dk/sw1193.asp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-04-2013 18:50
Hvad er forskellen MLT Alt det andet 5 14-11-2012 14:44
hvad er forskellen kandelsdorff Alt det andet 4 25-01-2011 01:55
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension