K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2006, 01:27   #21
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

hvis man i begrundelsen for ansøgning mener man ikke er i stand til at udføre et fleksjob og derfor vil søge pension, så kan vurderingen jo sagtens blive, at man ikke er til rådighed for fleksjob hvis der gives afslag på pension.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2006, 02:03   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fra fleksjob til pension

Ja men så kan man jo også vende det om og sige at hvis de vurdere at man ikke er syg nok til en ftp så har man ikke andre muligheder end at spille med på deres noder og give det en chance mere med et fleksjob..

Kommunen mener jo at det er dem der kan vudere hvor syg du er, så har de vurderet dig til IKKE at være syg nok til en førtidspension så er du jo nød til at acceptere det, og dermed vurdere de dig rask nok til at være i fleksjob ( for vi kan jo godt være enige om at de kan jo ikke erklære dig rask) og så må man jo kunne sige, ja ja siger i det , så må jeg jo prøve igen

Desuden er der jo også det at kommunen SKAL sætte noget andet i stedet, og hvad har de så at sætte i stedet for hvis de siger at du ikke kan bevare din fleks...

Der er ikke nogen sm-afgørelser om det, ergo kan der jo ikke være kørt sager (som man kender til ) om det endnu ..
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2006, 16:01   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: fra fleksjob til pension

ja de har matchgruppe 5 på kontanthjælp... det er det der bekymrer mig....det er mennesker der ikke skal stå til rådighed og ja jeg ved ikke...måske er det paranoia... der er megen uklarhed omkring det og jeg kunne godt tænke mig at andre der er i den proces kommer ind og fortæller
om deres erfaringer med det f.eks dig Jeff som har skrevet i gæstebogen , vil du fortælle om din sag fra Fleks til Føp.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2006, 18:59   #24
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej,

Jeg opdaterer lige den her:
En ny bruger er også blevet truet med, at hun mister sin ledighedsydelse (hedder det ikke sådan, når man er flekser?), hvis hun selv søger pension.

Er der nogen, der ved mere? Så kom frit frem!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2007, 22:49   #25
Comisa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2006
Indlæg: 5
Styrke: 0
Comisa er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Ja, jeg vil også gerne have nogle oplysninger omkring det, for ellers tør jeg da ikke søge min pension
Comisa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2007, 22:29   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: fra fleksjob til pension

Citat:
Comisa skrev:
Ja, jeg vil også gerne have nogle oplysninger omkring det, for ellers tør jeg da ikke søge min pension
læs denne tråd...PiaB er sagsformidler .
http://<br /> http://www.k10.dk/for...8&thread_id=73

Prøv at læs den tråd der hedder det sorte hul..jeg har lige læst den tråd...men vi har talt meget om det herinde og kommet frem til at man ikke skulle kunne miste sin ledighedsydelse medmindre man direkte siger at man ikke står til rådighed for et job...

http://kortlink.dk/k10/3k5h

Og så er der også det at så længe kommunen vurderer at man har varig nedsat arbejdsevne og ikke kan klare sig I et ordinær job , kan de ikke fratage dig din ledighedsydelse.

Har spurgt Forbundsformand Dennis Kristensen FOA om det

Jeg har spurgt vores socialrådgiver, som fortæller, at kommunen umiddelbart ikke har ret til at fratage dig din visitering til fleksjob, hvis det kan dokumenteres, at din arbejdsevne fortsat er så nedsat, at du ikke kan klare dig på arbejdsmarkedet på anden måde.

Derimod kan du få problemer, såfremt kommunen vurderer, at du ikke samarbejder om at få afprøvet din arbejdsevne f.eks. ved en arbejdsprøvning.
Citat slut.

Dvs sige at hvis du samarbejder om en arbejdsprøvning, men det viser sig at du ikke magter den er det ikke en grund til at fratage dig ledighedsydelse.
i det tilfælde må kommunen så finde andre muligheder for at finde den rette hylde til dig , det kunne være et kursus eller en anden retning mod et andet slags job...en omskoling...men direkte at tage din ledighedsydelse fra dig er overordentligt svært og hvis det sker så skal man anke beslutningen til ankenævnet.

Hvis der er noget du vil spørge om efter læsning så kom frit frem med det...

Er du medlem af en fagforening...? Hvis ja så spørg også dem.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2007, 14:48   #27
Comisa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2006
Indlæg: 5
Styrke: 0
Comisa er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej Stella
Tak for dit svar, så blev jeg lidt klogere

Nej, jeg er ikke medlem af en fagforening...
Comisa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 12:36   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg har nu spurgt op til 5 gange om det spørgsmål til sagsbehandlere og svaret var at man ikke kan miste sin fleksjobbevilling når man er godkendt til den, medmindre man nægter at modtage et tilbud om et ægte fleksjob 2 gange...det vil sige den første gang får man karantæne og anden gang mister man retten til ledighedsydelse og det er endda med mindre man kan dokumentere med lægeerklæring at jobbet ikke passer til ens skånehensyn.

Hvis man ikke kan klare en praktik er det ikke en grund til at fratage ledighedsydelse .

Hvis man søger pension så får man ledighedsydelse eller særlig ydelse eller kontanthjælp ( hvad man nu får på tidspunktet) mens sagen kører og får man afslag så er den bedste løsning at blive på fleksjob da man har nedsat erhvervsevne og er anerkendt til arbejde på særlige vilkår.

Er man fleksjobber kommer man aldrig tilbage på arbejdsmarkedet på normale vilkår.

Hvis man selv ønsker at komme ud af ordningen af en eller anden grund, kan man også det.

Det ville være godt hvis alle dem der er så nervøse for det , spurgte deres sagsbehandlere om det så vi kunne få en samlet redegørelse omkring spørgsmålet herinde på K10 .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Pension/fleksjob? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-04-2012 17:38
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31
Fleksjob og pension Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 24-01-2006 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension