K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2007, 18:51   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Thumbs down Gid de dog passede deres arbejde ordentligt!

Ja, jeg er godt og grundig sur på min nye socialrådgiver.

Først en lille for historie: Blev godkendt til fleksjob mandag d. 9 juli. Mandag d. 16 juli havde jeg et møde med min virksomhedskonsulent, hvor vi snakkede om min begrænsninger og kvalifikationer. Og det blev så aftalt at jeg i uge 32/33 tager kontakt til min gamle chef for at høre han har fundet ud af, om de kan bruge mig et sted i virksomheden.

Så ringede min nye socialrådgiver i eftermiddags, for at høre om jeg var interreseret i et arbejde med at samle stempler? Jeg spurgte ind til det, men hun var jo smart nok til ikke at nævne noget time antal, men derimod arbejdstiden. Ud fra dette kunne jeg regne ud, at det ville komme til at dreje sig om mindst 25 timer om uge (noget med at hvis orderen ikke blev færdig til tiden, så skulle man arbejde over). Jeg gør så opmærksom på, at mine arbejdsprøvninger har vist at jeg maks kan holde til 15 timer om ugen. Men hun prøver at presse på med at det jo ikke er tungt arbejde, hvor jeg så må fortælle hende, at i den sidste arbejdsprøvning jeg var i, bestemt heller ikke var tungt arbejde.

Jeg er lidt målløs. Kan ikke helt finde udaf om det var bevist hun ringede, for at prøve på at presse mig, eller hun bare ikke havde læst papirerne ordentligt. Jeg mener helt ærligt, der er sgu et stort spring fra 15 timer til mindst 25 om ugen. Og hvorfor ringede hun om det? Hvorfor ikke min arbejdskonsulent, som kender min sag? Desværre var jeg for målløs under samtalen til at spørge hende om det, men ringer hun igen får hun på klingen
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 19:01   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Har lige fundet jobannoncen på jobnet, og der står blandt andet følgende:

Have overblik og ikke have tendens til at blive stresset når der er travlt.

Gæt hvad jeg ikke kan tåle at blive? Yeps , jeg reagerer meget dårligt på stress Hvorfor ringede hun overhovedet
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 19:44   #3
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hej gitte:)

må man spørge hvad du fejler
-knus
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 19:59   #4
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
må man spørge hvad du fejler
-knus
Ja, det må du da Jeg har noget der hedder prinzmetal variant angina. det er lidt svært at forklare ganske kort, men jeg prøver alligevel. Det er en sjælden hjertekarsygdom, som gør at jeg får hjertekramper i min kranspulsåre på hjertet. Du kan læse en mere dybdegående beskrivelse her: http://www.prinzmetal.dk/da/viewpage.php?page_id=3
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 21:03   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Gitte...

Du skal absolut ikke lade dig presse op i tid....medmindre du selv føler at du kan...
Du skal dog være opmærksom på at de vil blive ved med at prøve at sætte dig op i tid....for det er meget nemmere for dem at finde et job til dig...men husk at tænke på dit helbred først...
Der kommer ikke nogen og takker dig når du ligger fuldstændigt smadret derhjemme og har fået det meget værre...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 08:22   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg har heldigvis stået fast, og vil fortsat gøre det. Så bliver hun ved, vil jeg sige hende et par visdoms ord, og så kunne jeg være fristet til at kontakte min virksomhedskonsulent og fortælle ham om det. Kan bare stadigvæk ikke fatte hvorfor hun ikke har sat sig ordentlig ind i min sag, for det har hun jo tydeligvis ikke gjort
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 10:08   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gittedl ja nu vil de gerne presse dig i tid, hvis din sagsbehandler ringer uanset om hvad det er , så syntes jeg at du skal bede hende om at sende dig sådanne ting med posten.

Det ligner ikke noget at snuppe folk over telefonen hvor folk ikke har en mulighed for at dokumentere hvad det er der bliver sagt og hvornår, det vil hurtigt blive til jamen hun sagde og nej det var ikke det jeg sagde ..

Prøv evt at læse den principielle afgørelse som Zuza har sat i i denne tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1640

Den burde vi alle have liggende når vi skulle til samtale
  Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 15:46   #8
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Gittedl ja nu vil de gerne presse dig i tid, hvis din sagsbehandler ringer uanset om hvad det er , så syntes jeg at du skal bede hende om at sende dig sådanne ting med posten.

Det ligner ikke noget at snuppe folk over telefonen hvor folk ikke har en mulighed for at dokumentere hvad det er der bliver sagt og hvornår, det vil hurtigt blive til jamen hun sagde og nej det var ikke det jeg sagde ..

Prøv evt at læse den principielle afgørelse som Zuza har sat i i denne tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1640

Den burde vi alle have liggende når vi skulle til samtale
Min fornemmelse siger mig, at hun ringede i tilfælde af, hvis hun kunne lokke mig til at søge jobbet. Men samtidig kan man jo heller ikke kalde det for et regulert job tilbud, da time antallet jo var langt over de 15 timer.

Jeg vil fremover bede hende om at tilsende matrialet til mig enten via e-mail eller med posten. Hvis der så er forhindringer i jobbet, som gør at jeg ikke kan tage det, vil jeg efterfølgende svare hende skriftligt. Så burde der da ikke være noget at kommet efter.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2007, 10:58   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gittedl det er en rigtigt god ide
  Besvar med citat
Gammel 29-07-2007, 18:43   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Gitte

Åh, hvor jeg kender det...! Min jobkonsulent var nøjagtig ligesådan. I forbindelse med, at jeg skal revurderes, har jeg bedt om aktindsigt i min sag, og jeg er noget overrasket over, at jeg er omtalt i negative vendinger, fordi jeg har holdt fast på, at jeg er visiteret til 15 timer pr uge og dermed ønsker et fleksjob på 15 timer om ugen!

Tja, vi må prøve at holde fast i, at vi har ret til fleksjob på de timer, vi er visiteret til, og det nytter jo ikke, at man lader sig presse til noget, man ikke kan klare i længden!

Held og lykke!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trolls og deres dagsorden anfo Politik og Samfund 7 01-07-2012 01:49
Tilfældige sagsbehandlere og deres spørgsmål. mukke Alt det andet 4 10-04-2012 09:42
Behandl os ordentligt sniffeline Et godt link! 1 26-12-2010 15:46
Ministre sjusker med deres kalendere buster Politik og Samfund 2 17-04-2010 11:12
S graver deres egen grav. paw thomsen Politik og Samfund 6 14-07-2009 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension